نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۶

فلش برای آخرین بار در سری کتاب کمیک The Flash به مبارزه با ریورس فلش می‌رود

نبرد طولانی مدت بری آلن و ایبارد ثاون در مجموعه The Flash به نقطه اوج خود می‌رسد؛ آن هم زمانی که فلش، در طی مسابقه آخر و سرنوشت‌ساز خود، بزرگترین دشمنش را غافلگیر می‌کند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۷۶۲ سری کتاب کمیک The Flash را برای شما فاش کند.

.

.

.

سوپرمن، لکس لوثر را دارد؛ بتمن، جوکر را دارد؛ گرین لنترن، سینسترو را دارد؛ فلش هم ریورس فلش را دارد. مدت خیلی زیادی است که ایبارد ثاون، بزرگترین دشمن بری آلن محسوب می‌شود. در اصل، ایبارد ثاون از بزرگترین طرفداران اسکارلت اسپیدستر محسوب می‌شد که در قرن ۲۵ زندگی می‌کرد. اما اتفاقاتی رخ داد که او این هویت ابرشرورانه را به وجود آورد و تصمیم گرفت که تغییراتی را در تاریخ به وجود بیاورد؛ آن هم شخصا با ایجاد بزرگترین فاجعه‌ها در زندگی بری آلن. اما اخیرا، زمانی که فلش و ریورس فلش در میانه نبرد نهایی و بسیار سخت خود بودند، بری کار غیرقابل تصوری را برای نفرت‌انگیزترین دشمن خود انجام داد.

در قسمت ۷۶۲ سری کتاب کمیک The Flash ما شاهد این بودیم که بری به ثاون می‌گوید، تمام کارهایی را که او انجام داده است، می‌بخشد. اگر داستان‌های قسمت‌های اخیر این مجموعه را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که ریورس فلش و اعضای گروه لژیون زووم چه کارهایی با زندگی بری آلن کرده‌اند؛ هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه‌ای. اما خوشبختانه با پیوستن دیگر اعضای خانواده فلش، قهرمانان موفق به شکست این شرور شدند. عمق این فاجعه آنقدر زیاد بود که بری قسم خورد که ایبارد را می‌کشد و در انجام این کار هم بسیار مصمم بود. همین قسم هم این دو دشمن دیرینه را وارد نبرد نهایی‌شان کرد.

بری آلن در حال بخشیدن ایبارد ثاون

اما زمانی که این دو اسپیدستر دوباره مقابل هم قرار گرفتند، بری به نتیجه‌ای رسید. مهم نبود که چه اتفاقی رخ می‌داد یا هر کدام از آنها چند بار می‌مرد و زنده می‌شد؛ در هر صورت آنها باز هم در این چرخه ناتمام وحشیانه گیر می‌افتادند. بری که به این نتیجه رسیده بود، کاری را انجام داد که هم چرخه را شکست و هم ایبارد را شوکه کرد. بری نه‌تنها ایبارد را با وجود تمام کارهای شرورانه‌ای که در طی این چند سال انجام داده بود، بخشید... بلکه به خاطر کارهایی هم که خودش از ابتدای این دشمنی انجام داده بود، معذرت‌خواهی کرد. بعد از انجام این کار، بری ارتباط خود را با اسپید فورس، با ایبارد به اشتراک گذاشت. انجام همین کار باعث شد تا به‌وضوح این شرور از هرگونه اثر نابود کننده‌ای که اسپید فورس منفی روی او داشت، پاک شود.

ایبارد ثاون در حال فریاد زدن و نابود شدن

ایبارد ثاون که دیگر هویت ریورس فلش را نداشت، به خانه خود در قرن ۲۵ بازگشت؛ این در حالی بود که بری هم در دوران فعلی به شهر سنترال و دیگر اعضای خانواده فلش بازگشت. البته با از بین رفتن ریورس فلش، یک سری از کارهای شرورانه اخیر او متوقف شد؛ مانند قتل یک مادر جوان برای جلب توجه بری و هدایت او به سمت تله‌ای که توسط لژیون زووم ساخته شده بود. اینکه یک ابرقهرمان بزرگترین دشمن خود را ببخشد، اصلا قابل تصور نیست؛ آن هم فردی مانند ریورس فلش که چنین اقدامات شخصی‌ای را انجام داده بود. اما در پایان بری آلن باری دیگر اثبات کرد که یکی از مهربان‌ترین و عاقل‌ترین ابرقهرمانان در دنیای کتاب‌های کمیک است. در رابطه با ایبارد ثاون هم می‌توان اینطور نتیجه گرفت که رستگاری و نوسازی هیچوقت غیرممکن به نظر نمی‌رسد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده