نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۵

شرکت مارول رسما مجموعه SWORD را معرفی کرد

شرکت مارول کامیکس اخیرا به‌صورت رسمی اعلام کرد که گروه SWORD قرار است در مجموعه اختصاصی خودشان بازگردند و با خطرهای فرازمینی که زمین را تهدید می‌کنند، مبارزه کنند.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، شرکت مارول کامیکس اخیرا رسما تایید کرد که گروه SWORD قرار است به‌صورت رسمی به این دنیای رنگارنگ بازگردند؛ درست همان‌طور که در سری کتاب کمیک Empyre Aftermath: Avengers و همچنین مجموعه X of Swords: Creation به آن اشاره شده بود. در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، نویسنده‌ای به‌نام ال یویینگ (هنرمند مجموعه Immortal Hulk) و همچنین طراحی به‌نام والریو شیتی (هنرمند مجموعه Empyre) مجموعه جدیدی را در دنیای مردان ایکس با نام S.W.O.R.D. معرفی کردند؛ در آن زمان هیچکس نمی‌دانست که این مجموعه که نام آن در کاتالوگ ماه دسامبر مارول آمده بود، دقیقا چیست.

همان‌طور که در بیانیه مطبوعاتی مارول به آن اشاره شده، اعضای گروه S.W.O.R.D. وظیفه دارند که نظم جدید جهش یافته‌های کراکوآ را به ستاره‌ها بیاورند؛ چیزی که سال گذشته و در رویداد House of X خلق شده بود. این در حالی است که اعضای این گروه باید به وظیفه اصلی دیگری خود هم ادامه دهند؛ یعنی مقابله و مبارزه با رویدادهای میان ستاره‌ای و خطرهایی که سیاره زمین را تهدید می‌کنند. ابیگیل برند که از رویداد X of Swords بیرون آمده است، قصد دارد که هیئت مدیره نظارت و واکنش جهانی را دوباره به راه بیاندازد تا با کمک هم بتوانند با همه امور مربوط‌به خارج از زمین، مقابله کنند.

با اینکه این کتاب بخشی از پیوستگی دنیای مردان ایکس محسوب می‌شود، اما شرکت مارول اعلام کرده که داستان آن تاثیر خیلی زیادی بر سرتاسر دنیای مارول خواهد گذاشت؛ همان‌طور که در رویداد Empyre Aftermath: Avengers هم به آن اشاره شده بود. گروه S.W.O.R.D. شامل مگنیتو، ابیگیل برند، کیبل، فرنزی، ویز کید، فابیان کورتز و منیفلد (اونجر سابق) است. البته در ادامه راه، افراد دیگری هم به این گروه اضافه می‌شوند و در مأموریت‌های مختلف حضور خواهند داشت. یویینگ بیشتر از هر چیزی توانست برای نویسندگی داستان مجموعه فوق‌العاده‌ی Immortal Hulk شهرت کسب کند؛ اما اینطور هم نیست که با جنبه کیهانی دنیای مارول غریبه باشد.

معرفی سری کتاب کمیک Sword به همراه اعضای این گروه

او در نویسندگی داستان رویداد Empyre هم نقش داشت، هدایت مجموعه فعلی Guardians of the Galaxy را در دست گرفت و در سری کتاب کمیک The Ultimates خود هم تا حدودی با نیروهای کیهانی بازی کرد. حالا قرار است او استعدادهای خود را به دنیای مردان ایکس بیاورد. یویینگ در رابطه با این موضوع، اینطور صحبت کرده است:

همکاری با تیم‌های ایکس، یک فرصت فوق‌العاده است؛ اینکه جهش یافته‌های خوشحال مارول را به دوران جدیدی از فضا بیاوریم و فضا را به عصر جدید کراکوآ معرفی کنیم. البته دراین‌میان فقط طرفداران ایکس و کاوشگران فضایی نیستند که از چیزی که در این مجموعه هست، خوشحال می‌شوند. طرفدارانی هم که دوست دارند کارهای کیهانی‌تری از من در دنیای مارول ببینند، بسیار خوشحال خواهند شد. زیرا در این خط داستانی ماجراهای نژاد جهش یافته بیشتر می‌شود و حتی با عمق بیشتری به آن‌ها پرداخته می‌شود. آن‌ها به قلمروهایی می‌روند که من هنوز نمی‌توانم باور کنم که آن‌ها اجازه رفتن به چنین جاهایی را به من داده‌اند. چه چیزی بعد از غلبه بر مرگ وجود دارد؟ آیا ما می‌توانیم از این تجربه جان سالم به در ببریم؟

قسمت اول سری کتاب کمیک S.W.O.R.D. قرار است در ماه دسامبر سال جاری میلادی منتشر شود. از طرف دیگر هم شیتی در رویداد Empyre با یویینگ همکاری داشت و تصاویر سری کتاب کمیک Guardians of the Galaxy و Tony Stark: Iron Man طراحی کرد. شیتی در رابطه با این همکاری دوباره، اینطور توضیح داد:

«من واقعا کتاب‌های ال را دوست دارم. برای همین هم خیلی خوشحال هستم که در این ماجراجویی کاملا جدید، می‌توانم با او همکاری داشته باشم. ما پیش از این هم فرصت همکاری با یکدیگر را داشتیم. چند سال پیش در مجموعه Mighty Avengers و اخیرا هم در رویداد Empyre با هم کار کردیم. بنابراین حالا ما به یکدیگر اعتماد داریم و می‌توانیم از روش‌های «انعطاف‌پذیرتری» استفاده کنیم. زمانی‌که ما نیاز داریم، او می‌تواند از اسکریپت‌نویسی کامل، به «سبک مارول» جابه‌جا شود و من هم می‌تواند پنل‌ها و تصاویر را تغییر دهم؛ هر زمان که فکر کنم نتیجه بهتری حاصل می‌شود. این قطعا یکی از بهترین مشارکت‌های کاری‌ای خواهد بود که من تاکنون داشتم.

من نمی‌توانم اطلاعات زیادی از اینکه S.W.O.R.D. چه کاری انجام می‌دهد، بدهم. اما می‌توانم این را بگویم که هر کدام از اعضای این گروه، نقش خاصی را برای ایفا کردن دارند. برای همین هم من برای آن‌ها مدل‌های مختلفی از لباس‌های فنی، لباس‌های شهری و حتی لباس‌های تشریفاتی طراحی کردم. هر نقش به یک مرجع متفاوت و نقطه شروع مختلف احتیاج داشت. لباس‌های فضایی با الهام از لباس‌های کوهنوردی یا پیاده‌روی طراحی شده است و خیلی از لباس‌های فضایی معمولی فاصله دارد؛ زیرا این شخصیت‌ها کاوشگر هستند، نه فضانورد.»


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده