نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۵

دو قهرمان مهم در سری کتاب کمیک Excalibur با آپوکالیپس متحد شدند

به‌تازگی دو تن از اعضای تیم مردان ایکس ثابت کردند که چقدر برای آپوکالیپس حیاتی هستند؛ برای اینکه او بتواند یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های خود را به پایان برساند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱۲ سری کتاب کمیک Excalibur و همچنین قسمت ۱۲ سری کتاب کمیک X-Men را برای شما فاش کند.

.

.

.

رویدادهای اخیر در کراکوآ اهداف واقعی جهش یافته‌های باستانی مانند آپوکالیپس را افشا کرده است؛ همچنین دلیل اینکه چرا آن‌ها دوست دارند با دشمنان سابق خود همکاری کنند. در رابطه با آپوکالیپس می‌توان اینطور گفت که برنامه‌های او این است که ارتشی از اعضای تیم مردان ایکس را تشکیل دهد؛ زیرا او در نظر داشت که یک External Gate جدید خلق بکند. اما چیزی که در این موقعیت بسیار تعجب‌آور و غافلگیر کننده محسوب می‌شود، این است که در آخر چه کسانی به او کمک می‌کنند که او هدف خود را محقق کند. اکثر برنامه‌های آپوکالیپس این بود که چهار اکسترنال را به‌صورت دائمی به قتل برساند و همان دروازه اکسترنال را هم خلق کند.

اما این برنامه‌ها بدون کمک دو عضو بسیار مهم تیم اکس کالیبر یعنی ریکتور و گامبیت، بی‌معنی و بی‌فایده می‌شد. اینکه آپوکالیپس بتواند آزاده به همراه جمعیت کراکوآ به Otherworld عبور کند، مجبور شد که یک دروازه کریستالی بسیار بزرگ و جدید را روی جزیره ایجاد کند. این دروازه که با نام External Gate شناخته می‌شد، سازه‌ای داشت که برای خلق و احضار آن، به نیروی زندگی چهار اکسترنال نیاز بود. این جهش یافته‌های باستانی و قدرتمند، قبلا به‌عنوان موجودات نامیرا تلقی شده شده بودند؛ آن هم به‌لطف توانایی خودشان در بازگشت به زندگی، پس از مرگ. آپوکالیپس آن‌ها را به محل همان دروازه کشاند و به سمت آن‌ها حمله کرد.

شخصیت ریکتور در حال ایجاد استخری از ماگما

با اینکه آپوکالیپس توانست ظاهرا به‌راحتی Crule را شکست دهد، اما اکسترنال‌های دیگر مانند Candra ،Nicodemus و Saul نشان دادند که می‌توانند دربرابر این جهش یافته باستانی و متحدان او یعنی گیدین و سلین مقاومت کنند. همان زمان بود که ورود به موقع ریکتور باعث شد که روند جنگ به‌صورت کامل تغییر کند. ریکتور پس از خروج از Otherworld، از درون یک انفجار ماگما بیرون آمد. او با قدرت‌های خود توانست زمین اطراف خودشان را تحت کنترل بگیرد و یک استخر بزرگ از ماگما ایجاد کند تا بلکه از این طریق بتواند اکسترنال‌های دیگر را نابود کند. با وجود قدرت خیلی زیادی که آن‌ها داشتند، اما نتوانستند از پس ریکتور بر بیایند.

از آنجایی که قدرت‌های ریکتور خیلی برای آن‌ها زیاد بود، منجر به مرگ Saul و Nicodemus شد. بااین‌حال، Candra از قبل خودش را برای چنین حمله‌ای آماده کرده بود. این اکسترنال دیگر افراد نژاد خود را مقاعد کرده بود تا به او کمک کنند و مراسمی را چند قرن زودتر انجام دهند. همین مراسم باعث شد تا بخشی از نیروی زندگی او، خارج از بدنش پنهان شود و در یک سنگ مخصوص قرار بگیرد. اما حتی انجام این کار هم کمک زیادی به Candra نکرد؛ زیرا یکی از قدیمی‌ترین دشمنان او در دنیای مدرن، رمی لبو یا همان گامبیت بود؛ کسی که همان سنگ خاص را زمانی‌که در Otherworld بود، پیدا کرد.

شخصیت گامبیت در حال فکر کردن به روگ

گامبیت که بعد از دیدن سنگ کندرا آن را شناخته بود و می‌دانست که چه چیزی است، آن را برای خودش برداشت. کندرا تلاش کرد تا گامبیت را متقاعد کند که دست از سر او بردارد و انگشت روی نفرت او نسبت به آپوکالیپس گذاشت. اگر گامبیت از سنگ کندرا محافظت می‌کرد، همه برنامه‌های آپوکالیپس به هم می‌ریخت؛ چیزی که گامبیت حسابی از انجام آن لذت می‌برد. اما برای مدتی به این فکر کرد که چه اتفاقاتی در چند وقت اخیر برایشان رخ داده بود (از جمله حمله اخیر کندرا به روگ، مدت خیلی کمی قبل از دوران Dawn of X). به همین دلیل هم گامبیت انتخاب کرد که به‌جای آپوکالیپس، کندرا را از بین ببرد.

او سنگ را ازطریق یک دروازه به کراکوآ بازگرداند و در نتیجه انرژی زندگی کندرا تخلیه شد و برای کامل کردن دروازه مورد استفاده قرار گرفت. همان‌طور که در سری کتاب کمیک X-Men مشخص شد، آپوکالیپس تصمیم داشت که اکسترنال گیت را بسازد تا یک ارتش واقعی از جهش یافته‌ها بتوانند ازطریق Otherworld از کراکوآ به سمت جهش یافته‌های Arakko بروند. آن‌ها برای قرن‌ها در یک دنیای دیگر به نام Amenth گیر افتاده بودند. تمایل قلبی آپوکالیپس این بود که به این جهش یافته‌ها کمک کند؛ دلیل اصلی همکاری او با اعضای تیم مردان ایکس هم همین موضوع بود. به همین ترتیب، آن دروازه اکسترنال اهمیت خیلی زیادی برای نقشه‌هایش و احتمالا آینده کل نژاد جهش یافته‌ها داشت. آپوکالیپس با کمک مردان ایکس توانست به موفقیت خیلی زیادی برسد که احتمالا بدون آن‌ها، کارهایش هیچ فایده‌ای نداشتند. این دو عضو ایکس من حتی بدون اینکه بدانند، برای آینده کراکوآ خیلی مهم شدند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده