نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۲

سری کتاب کمیک Justice League قدرتمندترین شوالیه تاریک تاریخ را معرفی می‌کند

سری کتاب کمیک Justice League اخیرا یک شوالیه تاریکی مرگبار دیگر را به خط داستانی Death Metal اضافه کرد و حتی پای یک شرور قدرتمندتر دیگر را هم به این معرکه باز کرد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۵۳ سری کتاب کمیک Justice League را برای شما فاش کند.

.

.

.

مجموعه کمیکی Justice League خودش را به داستان اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو به نام Doom Metal در سری کتاب Dark Nights: Death Metal رساند. در این خط داستانی، یک سری از قهرمانان بعد از اینکه از زندان پرپتوا در New Apokolips فرار کردند، به‌دنبال تاج و تخت او گشتند تا بتوانند ارتباط او را با منبع قدرتش از بین ببرند. اما تنها لکس لوتر است که از محل دقیق تاج و تخت او خبر دارد. زمانی‌که او این اطلاعات را با دیگر قهرمانان به اشتراک گذاشت، یک موضوع وحشتناک‌تر دیگر را هم توضیح داد. تاج و تخت پرپتوا توسط دو موجود قدرتمند محافظت می‌شد؛ یکی از قدرتمندترین قهرمانان دی سی هم در حال مبارزه کردن با یکی از آن‌ها بود.

موجودی که تهدید بیشتری نسبت به دیگری برای قهرمانان به حساب می‌آید، موجود شبه‌خدا و نامرده‌ای است که لوتر نام «امگا نایت» را به او داده است. براساس گفته‌های لوتر، پرپتوا بدن چهار امگا تایتان را احیا کرده است؛ زندان‌بان‌های سابق پرپتوا که او را در دیوان منبع برای مدت بسیار طولانی‌ای زندانی کرده بودند. پرپتوا با بقایای آن‌ها، انتقام نهایی خود را از زندان‌بان‌های قدیمی‌اش گرفت؛ آن هم با ترکیب و تبدیل آن‌ها به یک موجود واحد، بسیار قدرتمند و زامبی‌گونه که حالا از دستورها او پیوری می‌کرد. قبلا مشخص شده بود که امگا تایتان‌ها بعد از نابود شدن دیوار منبع، بیدار شدند؛ آن هم در اثر شکست بارباتوس توسط قهرمانان متحد شده و نجات مولتی ورس.

معرفی شخصیت امگا تایتان در سری کتاب کمیک Justice League

در خط داستانی Justice League: No Justice اینطور نشان داده شد که تایتان‌ها در سرتاسر جهان گشتند، دنیاها را بلعیدند تا بتواند انرژی مورد نیاز خود را برای تعمیر دیوار و جلوگیری از فرار پرپتوا به‌دست بیاورند. بااین‌حال، برینیاک و لژیون دووم در این کار مداخله کردند. همین مداخله منجر به مرگ امگا تایتان‌ها و نابودی کامل دیوار منبع شد. به این واسطه، پرپتو هم آزادی کامل خود را به‌دست آورد. امگا تایتان‌های کیهانی قدرت فوق‌العاده زیادی داشتند که می‌تواند تمام دنیاها را از بین ببرند. اگر این امگا نایت نامرده بخشی از آن قدرت را داشته باشد، آنقدر قدرتمند است که می‌تواند کاری بیشتر از محافظت از تاج و تخت پرپتوا را انجام دهد.

البته در گذشته اعضای لیگ عدالت و دیگر قهرمانان در مقابل تایتان‌ها ایستاده‌اند. احتمالا هم در آینده‌ای نزدیک این فرصت را پیدا می‌کنند که نبرد دیگری داشته باشند؛ زیرا در حال حاضر در حال رفتن به سمت امگا نایت هستند. البته امگا نایت تنها موجودی نیست که از قدرت پرپتوا محافظت می‌کند. لوتر عنوان کرد که یک شخصیت دیگر هم به محل تاج و تخت او اعزام شده است؛ اما نه توسط خودش. در عوض، بتمنی که می‌خندد (کسی که حالا خودش تبدیل به تاریک‌ترین شوالیه شده است)، نگهبان مخصوص به خودش را که یکی از قدرتمندترین شوالیه‌های تاریکی محسوب می‌شود، به آن‌جا اعزام کرده است.لوتر نام مایند هانتر را به او داده است.

او ترکیبی از بتمن و مارشن من هانتر محسوب می‌شود که حضور کوتاهی هم در قسمت ۱ سری کتاب کمیک Dark Knights: Death Metal - Trinity Crisis داشت. مارشن من هانتر از قبل به سمت تاج و تخت پرپتوا رفته بود و حالا در نبردی با مایند هانتر درگیر شده است. از مدت‌ها قبل، مارشن من هانتر یکی از قدرتمندترین شخصیت‌ها در دنیای دی سی به حساب می‌آمد. حالا اگر این مایند هانتر، تمام قدرت‌های مارشن من هانتر و همچنین توانایی‌های مبارزه‌ای بتمن را داشته باشد، پس خیلی مرگبارتر از این حرف‌ها است. لوتر توضیح داد که مایند هانتر، آخرین خط دفاعی پرپتوا محسوب می‌شود. از آنجایی که بتمنی که می‌خندد تبدیل به یک چیز قدرتمندتر دیگر شده، اوضاع فرق می‌کند.

مارشن من هانتر در حال مبارزه کردن با مایند هانتر

او اعلام کرده که برنامه‌های مخصوص به خودش را برای مولتی ورس دارد. به‌همین ترتیب، ممکن است سرانجام وفاداری مایند هانتر تغییر کند و از پرپتوا جدا شود. منشا مایند هانتر هنوز مشخص نیست اما اینکه چطور چنین موجودی به وجود آمده، یکی از موضوعاتی است که درباره آن حدس و گمان زده می‌شود. آیا او همتای مستقیم جان جونز در دارک مولتی ورس است یا اینکه یک مارشن دیگر محسوب می‌شود؟ چطور می‌شود که او یا هر مارشن دیگری به این تصمیم رسیده که خودش را شبیه به بتمن بکند؟ آیا او هم همان نقطه ضعف‌های جان را دارد؟ یا اینکه یک توماس و مارتا وین که بچه ندارند، او را به فرزند‌خواندگی گرفتند؟

شاید آن‌ها این جانِ جوان را که قدرت تغییر شکل دارد، به‌عنوان فرزند همیشگی خود یعنی بروس انتخاب کردند؛ کسی که بعدها شاهد مرگ پدر و مادرش بود... درست همانند اتفاقی که همیشه برای بروس جوان رخ می‌داد. نبرد جان با مایند هانتر، این سؤال را هم به وجود می‌آورد که آیا این جان به‌نوعی از دست امگا نایت فرار کرده است؟ آیا دیگر قهرمانان هم می‌توانند همین کار را بکنند؟ داستان Doom Metal در قسمت ۵۴ سری کتاب کمیک Justice League که در تاریخ ۶ اکتبر (۱۵ مهر) منتشر می‌شود، ادامه خواهد داشت.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده