نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۶

قسمت اول مجموعه Death Metal: Trinity Crisis ماهیت واقعی رابین کینگ را آشکار کرد

در قسمت اول سری کتاب کمیک Death Metal: Trinity Crisis رابین کینگ توضیح داد که چرا به‌جای تبدیل شدن به یک بتمن، تبدیل شدن به یک رابین را انتخاب کرده است.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت اول سری کتاب کمیک Death Metal: Trinity Crisis را برای شما فاش کند.

.

.

.

رابین کینگ، خیلی زود پس از اولین حضور خود در سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal، تبدیل به یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌ها شد و محبوبیت زیادی را به‌دست آورد. این شخصیت توسط اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو در قسمت ۳ سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal معرفی شد. داستان گذشته و ریشه او هم در خط داستانی King of Pain که در قسمت اول سری کتاب کمیک Dark Nights Death Metal: Legends of the Dark Knights جریان داشت، توسط پیتر جی. توماسی و رایلی راسمو نمایش داده شد. چیزی که در خط داستانی دوم نشان داده شد و همه را شوکه کرد، این نبود که رابین کینگ یک نسخه تاریک از رابین است؛ چیزی که اکثرا تصور می‌کردند.

در عوض، چیزی که نشان داده شد، این بود که کینگ رابین، یک نسخه از بروس وین جوان است که عمیقا با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند و مدت خیلی کوتاهی بعد از مرگ پدر و مادرش این نقش را گرفته است. در قسمت اول سری کتاب کمیک Dark Nights Death Metal: Trinity Crisis از اسنایدر و فرانسیس ماناپول، رابین کینگ توضیح داد که چرا این هویت رابین را گرفته است؛ به‌جای اینکه درست همانند دیگر همتایان خود در سرتاسر دارک مولتی ورس، تبدیل به یکی دیگر از نسخه‌های بتمن شود. در قسمت ابتدایی همین مجموعه، رابین کینگ با هارلی کویین، سوامپ تینگ، جوناه هکس و جارو مبارزه کرد.

او در طی مبارزه خود به هارلی، برایش توضیح داد که آن نسخه‌ای از این شخصیت در دنیای خودش بود، خیلی زودتر از این حرف‌ها به این نتیجه رسید که او در حقیقت همان بروس وین است؛ کسی که رابین کینگ را تقریبا شکست هم داد. در همان زمان هم رابین کینگ، پتک مخصوص هارلی را استفاده می‌کند؛ همان پتکی که طبق ادعای خودش، هارلی دنیایش را با آن به قتل رسانده بود. رابین کینگ همان‌طور که در حال کتک زدن هارلی است، درباره این موضوع توضیح داد که همه در دنیای خودش، تصور می‌کردند که او «یک پسر آسیب‌پذیر و ناراحت است که در تاریکی برای پدر و مادرش عزاداری می‌کند؛ نه اینکه رابینی در درون او در حال شکل گرفتن است».

رابین کینگ در حال مبارزه کردن با شخصیت هارلی کویین

در خط داستانی King of Pain، بروس جوان با هوشمندی تمایل‌های تاریک خود را پنهان کرد و حتی به‌نوعی ماجرای قتل پدر و مادرش را صحنه‌سازی کرد که انگار در حقیقت آن‌ها توسط جو چیل به قتل رسیده‌اند؛ به‌جای اینکه توسط خود بروس به قتل رسیده باشند. اما حقیقت این است که همان شب بروس هر سه‌ی آن‌ها را کشته بود. تنها کسی که توانست ماهیت تاریک بروس را کاملا واضح ببیند، آلفرد بود؛ کسی که بعدها توسط خود بروس کشته شد. این بروس، یک پسر بسیار آشفته بود و داستان توماسی و راسمو نشان داد که تاریکی و آشفتگی او، حتی به دوران نوزادی‌اش برمی‌گردد. اما حالا که تمام مراقبانش مرده بودند، بروس دیگر مجبور نبود که هویت واقعی خود را پنهان کند.

او حالا می‌توانست با خیال راحت کارهایش را بکند و واقعا تبدیل به همان شخص واقعی شود؛ به‌جای اینکه تظاهر کند که برای پدر و مادری که خودش عمدا کشته، عزاداری می‌کند. در قسمت اول این مجموعه، رابین کینگ علت انتخاب این نقش را اعلام کرد و توضیح داد که با انتخاب این نقش، دیگر مجبور نبود خودش را در تاریکی پنهان کند؛ دیگر می‌توانست با خیال راحت، ماهیت شیطانی و تاریکش را به نمایش بگذارد. این توضیحات، تا حدودی یک نکته را جا انداخته است. اینکه چرا تنها بروس دنیا، باید ماهیت رابین را انتخاب کند؛ آن هم در واقعیتی که اصلا بتمنی وجود ندارد که رابینی به وجود بیاید. بااین‌حال، تحولات آشفته این شخصیت، از درچه داستان اسنایدر و ماناپول، عقلانی‌تر به نظر می‌رسد.

قسمت اول این مجموعه همچنین نشان داد که یک رابین از دنیای دارک مولتی ورس، می‌تواند چندین برابر یک بتمن شرور، ترسناک‌تر و خطرناک‌تر باشد. بتمن، به‌دلیل ماهیت شخصیتی‌ای که دارد، از قبل مستعد تاریکی بود و تحولات او بعید به نظر نمی‌رسید. اما نقش رابین، در اصل به‌عنوان یک نوع پادزهر برای همان تاریکی خلق شده بود؛ اما حالا که توسط همین تاریکی تسخیر شده است، خیلی نگران‌کننده‌تر به نظر می‌آید. رابین کینگ قرار است دوباره در قسمت ۴ سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal ظاهر شود؛ این قسمت در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر) منتشر خواهد شد. علاوه‌بر این، احتمال حضور این شخصیت در قسمت ۱ مجموعه Dark Nights Death Metal: Speed Metal که در ۲۲ سپتامبر (۱ مهر) و قسمت ۱ سری کتاب کمیک Dark Nights Death Metal: Multiverse’s End که در ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) عرضه می‌شود، وجود دارد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده