نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۸

جوکر در رویداد کمیکی Joker War از حد نهایی خود گذشت

جوکر اخیرا، تله‌ای را که در کارخانه شیمیایی ایس برای بتمن در نظر گرفته بود، آشکار کرد؛ این تله یکی از پیچیده‌ترین کارهایی محسوب می‌شود که این شرور تا به امروز انجام داده است.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۹۹ سری کتاب کمیک Batman را برای شما فاش کند.

.

.

.

جوکر یکی از تاریک‌ترین شرورها در گالری دشمنان بتمن به حساب می‌آید. بارها و بارها پیش آمده که او خط قرمزهای مختلف را که هیچ شرور دیگری حتی به آن‌ها نزدیک هم نشده است، پشت سر گذاشته باشد. در خط داستانی رویداد Joker War ما شاهد این بودیم که او حتی بیشتر از قبل در انجام این امر سعی و تلاش دارد. جوکر در این رویداد، ثروت بروس وین را دزدید و از زرادخانه بتمن استفاده کرد تا در سرتاسر شهر گاتهام، هرج‌و‌مرج به راه بیاندازد. در جدیدترین اخبار دنیای کمیک و قسمت ۹۹ سری کتاب کمیک Batman ما شاهد این هستیم که جوکر تاریک‌ترین خط تاریخ را رد کرده است؛ آن هم با تبدیل کردن بدن آلفرد پنی ورث به یک سلاح و استفاده از آن به‌عنوان راه نهایی برای پرت کردن حواس بتمن.

کاری که اخیرا جوکر انجام می‌داد، این بود که از یک نوع پیشرفته از گاز مخصوص خود روی جنازه‌ها استفاده می‌کرد تا آن‌ها را مجبور به حرکت کند و از فاصله خیلی دور آن‌ها را تحت کنترل بگیرد. این دقیقا همان کاری بود که با دیزاینر هم انجام داد؛ او، بتمن را به درون نبردی کشاند که نمی‌دانست نمی‌تواند در آن پیروز باشد. او حتی این کار را با بدن تمام افرادی که به قتل رسانده بود، انجام داد. جوکر، جنازه این افراد را در راهروهای سالن Monarch Theatre انباشته کرد و بعد هم بتمن را به آن‌جا کشاند تا گوشه‌ای از اهداف واقعی خود را به بتمن نشان دهد. همین جنازه‌های وحشتناک خیلی راحت یک ارتش از سربازان نامرده را در اختیار جوکر قرار دادند که بتواند خیلی راحت با آن‌ها کار کند.

به‌همین راحتی جوکر توانست یک نیروی فوق‌العاده مرگبار به‌دست بیاورد. از آنجایی که این کار لذت زیادی به جوکر می‌داد، او خودش را با بدن افرادی که کشته بود، محدود نکرد. زمانی‌که بتمن بالاخره به کارخانه شیمیایی ایس رسید تا با جوکر روبه‌رو شود، مشخص شد که جوکر در حقیقت پیش از رسیدن به آن‌جا، در یک نقطه خاص توقف داشته است. در حقیقت شاهزاده دلقک جرم و جنایت به عمارت وین رفت و شخصا قبر آلفرد پنی ورث را کند تا بدن او را به کارخانه شیمیایی بیاورد. آلفرد در رویداد City of Bane توسط خود بین به قتل رسید. از همان زمانی‌که این اتفاق رخ داده، مرگ آلفرد تا حد زیادی بتمن را آزار می‌دهد و کابوس همیشگی‌اش شده است.

آلوده شدن جنازه آلفرد پنی ورث با گاز مخصوص جوکر

او حتی اخیرا هم با یک سری دردها و آسیب‌هایی روبه‌رو شده که نتیجه وارد شدن مواد شیمیایی جدید به سیستم بدنی او بوده است. اما حالا، همه این دردها فراموش شده زیرا آلفرد مقابل او قرار گرفته است. دوباره متحرک شده است و با گردنی شکسته، در مقابلش راه می‌رود؛ آن هم تحت کنترل جوکر. حتی اگر هم این اتفاق جعلی و ساختگی باشد، باز هم یک حرکت بسیار بی‌رحمانه و عمدی از طرف جوکر است. جوکر که از هویت واقعی بتمن خبر دارد، می‌داند که چطور تجربه‌های سخت، دردناک و شخصی‌ای را به بتمن متحمل کند؛ این هم دقیقا همان دلیلی است که دارد این کارها را انجام می‌دهد. همین اتفاق، به‌صورت کامل حواس بتمن را پرت کرد.

شاهزاده دلقک جرم و جنایت هم از این حواس‌پرتی استفاده کرد تا یک آغاز بسیار عالی را برای حمله مستقیم و نهایی خود علیه بتمن شوکه‌شده، داشته باشد. اگر قرار است جوکر در این نبرد پیروز شود، باید بتمن را که حسابی آموزش دیده، غافلگیر کند؛ این کار را هم کرد و با بدن پدر ناتنی بروس، حسابی فکر و هوش و تمرکز بتمن را به هم ریخت تا بتواند نبرد خود را آغاز کند. جوکر سابقه زیادی در اقدامات وحشتناک دارد؛ از حمله‌های وحشیانه به قهرمانان شهر گاتهام گرفته تا فاسد کردن افرادی ساده مانند هارلین کویینزل.

او حتی قبر صدها نفر از ساکنان مرده شهر گاتهام را حفر کرد تا چنین بلایی را سر ساکنان بازمانده این شهر بیاورد. اما با آلوده و متحرک کردن دوباره‌ی جنازه آلفرد و قرار دادن آن در مقابل بتمن، اینطور می‌توان گفت که جوکر از حد نهایی هم عبور کرده است. این اتفاق حتی ممکن است بتمن را تا حدی خشمگین کند که به نقطه‌ای برسد که تصمیم بگیرد بالاخره قانون خود را بشکند و جوکر را به قتل برساند؛ با همین کار، پیروزی نهایی را که جوکر سال‌های زیادی به‌دنبال آن بود، به این شرور روانی بدهد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده