نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۲

تونی استارک در قسمت اول مجموعه Iron Man به ریشه‌های خود بازگشت

تونی استارک در قسمت ۱ سری کتاب کمیک Iron Man با پوشیدن لباس جدید خود، باری دیگر مهر تایید را بر ایده بازگشت به ریشه‌ها زد و سبک رترو را برای لباس جدید خود انتخاب کرد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک Iron Man را برای شما فاش کند.

.

.

.

یک عصر کاملا جدید قرار است به واسطه شرکت مارول کامیکس در قسمت ۱ سری کتاب کمیک Iron Man برای تونی استارک آغاز شود. نویسنده‌ای به نام کریستوفر کنتول، هنرمندی به نام کافو و تصویرگری به نام فرانک دارماتا در این مجموعه جدید هنرنمایی می‌کنند. این مجموعه در نظر دارد که شخصیت آیرون من را به اصول پایه‌ای و گذشته خود بازگرداند و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا نمایش‌هایی که حول محور شرکت و همچنین داستان درام آن کلون هولوگرامی در طی چند سال اخیر پیش آمده بود، کنار گذاشته شود. این رویکرد بازگشت به پایه‌ها و اصل‌ها باعث شده که آیرون من یک زره جدید هم داشته باشد.

این زره جدید، ظاهر و حسی را که اکثر لباس‌های نمادین و کلاسیک آیرون من داشت، در خودش دارد و آن‌ها را برای مخاطب تداعی می‌کند. اگر داستان‌های آیرون من را در طی چند سال اخیر دنبال کرده باشید، می‌دانید که این شخصیت ماجراهای مختلفی را تحمل کرده است. او وارد یک جنگ داخلی «دیگر» به همراه دوستان قهرمانی خود شد، جان خود را از دست داد، در قالب یک کلون دیجیتال بازگشت و یک انقلاب رباتی را به راه انداخت. حالا او در تلاش است که بین خودش و شرکتی که دارد، نقشی که در شورشی که به راه افتاده، دارد و همچنین سبک زندگی مجللی که داشت، فاصله‌ای را ایجاد کند و به سراغ سبک زندگی محکم‌تر و واقعی‌تری برود.

تونی استارک در حال پوشیدن لباس جدید سبک رترو خود

او تصمیم گرفت که مهمانی‌ای را برپا کند تا به‌عنوان یک بهانه مناسب، چند تن از دوستان ثروتمند خود را در یک اتاق دور یکدیگر جمع کند. تونی با برپا کردن این مهمانی، خیلی راحت توانست یک اختلالگر نصب کند و تمام تلفن‌های فانتزی آن‌ها را غیرفعال کند. او با دیدن پتسی واکر ملقب به هل کت که در داخل ساختمان بود، خیلی تعجب کرد. آن‌ها تصمیم گرفتند که این مهمانی را رها کنند و به سراغ گشت‌و‌گذار و شهر بروند. همین کار، یک بهانه خیلی خوب را در اختیار تونی قرار داد که زره جدید خود را به پتسی نشان دهد. ما با دیدن این تصویر، متوجه می‌شویم که دیگر هیچ قسمت مونتاژی، خودکار، درخشان، هیچ بخش راکتی یا نانوتکی در این زره وجود ندارد.

این لباس با اشاره‌ای به همان سبک کلاسیک و قدیمی آیرون من، در داخل یک کیف مخصوص نگه‌داری می‌شود و فقط تونی است که می‌تواند آن را باز کند و بپوشد. دقیقا همان موضوع بازگشت به ریشه‌ها. تونی به‌دنبال راهی است که بتواند دوباره موتور خود را روشن کند. او تصمیم گرفته که به ریشه‌های خود بازگردد، تجهیزات بسیار پیشرفته خود را کنار بگذارد و بیخیال آن ظاهر مشهور و محبوب خود شود تا بلکه به این طریق بتواند دوباره دستان خود را آلوده کند. زمان آن رسیده که به اعماق ماشین‌های واقعی برویم، یک سری فلزات و تجهیزات قدیمی را مورد استفاده قرار دهیم و پرواز کنیم. اما آیا او واقعا می‌تواند غرور و تکبر استارکی خود را کنار بگذارد؟

زندگی آنقدرها هم ساده نیست؛ چیزی که دوستان قدیمی و دشمنان خسته‌کننده خیلی زود به آن اشاره می‌کنند. اگر شما همه چیز را از یک میلیاردر بگیرید، آیا او باز هم می‌تواند همانند قبل به زندگی خود ادامه دهد یا بالاخره جایی کم می‌آورد؟ تونی قرار است به این موضوع پی ببرد؛ آن هم زمانی‌که یک تهدید بزرگ، از گذشته سر و کله‌اش پیدا می‌شود و کل جهان را در معرض خطر قرار می‌دهد. تونی زمانی‌که دوباره لباس مخصوصش را می‌پوشد، از یک چیز اطمینان کامل دارد: او هنوز آیرون من است و این هویت در پوست، گوشت و خون او نهادینه شده است.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده