نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

تصویری از قسمت جدید سری کتاب کمیک Batman، لباس متفاوت جوکر را نشان می‌دهد

اخیرا تصویر جدیدی از قسمت ۹۹ سری کتاب کمیک Batman منتشر شده که لباس بسیار متفاوت و درخشان جوکر را نشان می‌دهد که خود را برای نبرد نهایی با بتمن آماده کرده است.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌های زیادی از داستان قسمت ۹۹ سری کتاب کمیک Batman را برای شما فاش کند.

.

.

.

رویداد Joker War تقریبا در آستانه پایان خود در سری کتاب‌های کمیک بتمن قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که این ماجرای «نبرد نهایی» بین بتمن و جوکر و طرفدار زیادی هم دارد، واقعا قرار است نقطه عطف بزرگ شرکت دی سی کامیکس باشد. ما در قسمت ۹۹ سری کتاب کمیک Batman، شاهد این بودیم که شوالیه تاریکی در تلاش است تا تمام قوا و نیروهای خود را جمع‌آوری کند تا برای جنگ بزرگ و پایانی شهر گاتهام آماده شود. به همین ترتیب، بتمن تا حد زیادی در تلاش است تا قدم بعدی خود را بردارد و دوباره قلب خود را روی اعضای خانواده‌اش باز کند؛ آن هم بعد از فوت آلفرد. این در حالی است که جوکر با خوشحالی تمام مشغول طراحی حرکات پایان بازی خود است.

همان‌طور که بارها و بارها تا به امروز ثابت شده، برای جوکر همه چیز حکم یک نمایش را دارد. برای نبرد پایانی با بتمن هم به نظر می‌رسد که تنها یک لباس مخصوص وجود دارد که برای جوکر کاملا مناسب است و می‌تواند از آن استفاده کند. نکته جالبی که درباره این پیچ و تاب رویداد «جنگ جوکر» وجود دارد، این است که زره خفاشی جوکر، فقط یک حقه و فریب پر زرق و برق نیست. اگر دقت کرده باشید، دو خط داستانی بزرگ جیمز تاینیون چهارم که درباره بتمن نوشته است، یعنی His Dark Design و همچنین Joker War، در حقیقت یک ارتباط بزرگ و قدرتمند با یکدیگر دارند. با اینکه شرورهای داستان (جوکر، دیزاینر و پانج لاین) و ضد قهرمان‌ها (دث استروک و کلاون کیلر) مورد توجه زیادی قرار گرفته بودند، اما این دلیل نشده که تمرکز روی بتمن واقعی عمیق نشده باشد.

تاینیون در داستان‌های خود، آن چیزهایی را که بروس وین به‌عنوان بتمن برای شهر گاتهام انجام داده یا نتوانسته در انجام آن‌ها موفق باشد، مورد بررسی قرار داده است؛ همچنین اینکه هدف نهایی چیست. بروس وین کم کم به این نتیجه رسیده بود که این ایده را که از پول و نفوذ خود استفاده کند، در نظر بگیرد. او می‌توانست با انجام این کار، شهر گاتهام را تبدیل به‌جای بهتری کند؛ هم به معنای واقعی و هم استعاره‌ای. لباسی که جوکر آن را بر تن کرده است، در حقیقت طراحی لوشس فاکس برای بتمن بود؛ برای اینکه با پوشیدن آن به یک چراغی روشن، برای شهر گاتهام که قرار بود روشن‌تر و بهتر شود، تبدیل شود. حالا هدف اصلی جوکر از به راه انداختن رویداد جنگ جوکر چه بود؟

جوکر در زره مخصوص خفاشی در حال هدف گرفتن بتمن با اسلحه

او قصد داشت که با دزدیدن ثروت و نفوذ بروس وین، نسخه مخصوص به خودش را از شهر گاتهام بسازد. قطعا نسخه جوکر از شهر گاتهام، جایی است که پر از وحشیگری، هرج‌و‌مرج و مرگ است. او کاملا آماده است که چاقوی خود را تا جایی که می‌تواند، درون بتمن فرو کند و مدام آن را بچرخاند. همان‌طور که در داخل این تصویر مشاهده می‌کنید، زره خفاشی جوکر، نسخه انحراف یافته و پیچیده‌ای از ایده‌آل بتمن است؛ چیزی که امیدوار بود تا با استفاده از آن بتواند قیام کند. این هم یکی دیگر از «جوک‌های» روانشناختی جوکر است که علیه دشمن قدیمی خود اجرا کرده است. شاید به نظر این کار کافی نباشد. جوکر از قدرت عجیب دیزاینر هم استفاده کرد تا جسد پوسیده شده‌ی آلفرد را به ظاهر دوباره به حرکت در بیاورد.

از طرف دیگر هم او کاری کرد تا تعداد زیادی از ساکنین گاتهام به سالن‌های سینما بروند. زیرا او قصد داشت تا همان شبی را که خانم و آقای وین جان خود را از دست دادند، در مقیاس خیلی بزرگتری بازسازی کند. حمله جوکر علیه بتمن، هیچوقت آنقدر شخصی نبوده است؛ البته از زمان جیسون تاد و باربارا گوردن که توسط این دلقک مورد هدف قرار گرفتند یا کشته شدند. درهرصورت، کاملا واضح است این رویداد و نبردی که قرار است بین بتمن و جوکر-بت رخ دهد، راه را برای یک دوره کاملا جدید هموار می‌کند؛ دوره جدیدی که تمرکز روی مأموریت‌های بتمن و شخصیت او متفاوت می‌شود. می‌توان اینطور گفت که شاید این نبرد، باعث شود تا بالاخره بتمن با نسخه تاریک، عبوس و وحشی خود روبه‌رو شود.

همان نسخه‌ای که در داستان‌های مخصوص جوکر از آلن مور، فرانک میلر و حتی فیلم تیم برتون که در دهه ۱۹۸۰ بود، نشان داده شده بود. خیلی جالب و هیجان‌انگیز است که ببینیم تاینیون و شرکت دی‌سی کامیکس بعد از این رویداد وحشتناک چه کارهایی می‌خواهند در آینده انجام دهند و چه چیزهایی را پایه‌گذاری کنند.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده