نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۰

جف جانز توضیحات جدیدی را درباره مجموعه Batman: Three Jokers ارائه کرد

نویسنده خط داستانی Batman: Three Jokers، جف جانز، اخیرا یکی از جنبه‌های این سری کتاب کمیک را تایید و یکی از تئوری‌های طرفداران درباره وجود این سه جوکر را رد کرد.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، نویسنده سری کتاب کمیک Batman: Three Jokers یعنی جف جانز، اخیرا در رابطه با یک سری مسائل و تئوری‌هایی که در رویداد مجازی DC FanDome مطرح شده بود، توضیحاتی را ارائه کرد. یکی از مسائلی که در این رویداد مطرح شده بود، این بود که آیا این داستان، یک ماجرای محوری محسوب می‌شود و قرار است همه چیز را بعد خود تغییر دهد؟ یکی از تئوری‌هایی هم که طرفداران در رویداد دی سی مطرح کردند، این بود که این سه نسخه متفاوت از جوکر، از واقعیت‌های مختلف سر در آورده‌اند. به همین ترتیب هم جف جانز تصمیم گرفت که یک سری مسائل را برای همه روشن کند و اینطور توضیح داد:

من هیچوقت یک داستان بتمن تعریف نکرده‌ام. من در خط داستانی Batman: Earth One نقش داشتم اما آن بتمن یک نسخه متفاوت و جوان بود که فناوری‌های کمی هم داشت. این اولین باری است که من فرصت این را پیدا کردم تا یک داستان واقعی درباره شخصیت بتمن بنویسم، در پیوستگی و آن هم به همراه جوکر. داستان‌های فوق‌العاده‌ی زیادی آن بیرون درباره جوکر وجود دارد و من دوست نداشتم که یک داستان دیگر از این شخصیت تعریف کنم؛ مگر اینکه بخواهیم در آن ماجرای کاملا متفاوت و یک چیز جدید را مورد بررسی قرار دهیم.

این سوال برای طرفداران به وجود آمده بود که آیا این سری کتاب کمیک، در پیوستگی خاصی وجود دارد یا خیر؛ آن هم بیشتر به خاطر اینکه شرکت دی سی این داستان را تحت عنوان خط انتشار Black Label خود منتشر کرده بود. علاوه‌بر این، تئوری‌های خیلی زیادی در بین طرفداران وجود دارد که حول محور همین سه جوکر می‌چرخد؛ اینکه چطور و چرا سه نسخه مختلف از جوکر وجود دارد و ناگهان در میان دنیای DC سردرآورده‌اند. اما جانز در طی این توضیحات، حداقل یکی از این تئوری‌ها را به صورت کامل رد کرد:

«داستان این مجموعه درباره زمین موازی نیست. این سه نسخه مختلف از جوکر، از سه زمین متفاوت نیامده‌اند. ما تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد، این داستان را شخصی و معقول در بیاوریم. خیلی جالب و هیجان‌انگیز است که ما بخواهیم چنین داستان‌های بزرگ و روانی‌کننده‌ای با محوریت جنون جوکر داشته باشیم (جانز با اضافه کردن این مورد، ظاهرا اشاره‌ای به خط داستانی‌های اخیر دی‌سی مانند Dark Nights: Metal کرده است). ما واقعا دوست داشتیم که به این داستان کوچکتر که خیابان محور بود و داستان پایه‌ای‌تری داشت، بازگردیم. با اینکه رمز و راز آن خیلی بزرگ است، اما داستان کوچکتری دارد که شخصیت‌های نسبتا کمی در آن حضور دارند.»


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده