نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

انتشار سری کتاب کمیک Batman Beyond متوقف شد

شرکت دی سی کامیکس اخیرا اعلام کرد که سری کتاب کمیک Batman Beyond قرار است به خاطر همان ماجرای کاهش تعداد انتشار کمیک‌ها، با قسمت ۵۰ از طرفداران خداحافظی کند.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، سری کتاب کمیک Batman Beyond که مجموعه طولانی‌ای از دن یورگنز بود، قرار است در ماه دسامبر سال جاری به پایان برسد. متوقف شدن این مجموعه نتیجه همان کاری است که WarnerMedia با شرکت دی سی کرد؛ اینکه قرار بود تعداد انتشار کتاب‌های کمیک شرکت دی سی کامیکس کاهش پیدا کند. به همین ترتیب، در ماه دسامبر سال جاری، مجموعه بتمن بیاند با قسمت ۵۰ از طرفداران خود خداحافظی می‌کند. البته همین حالا هم این مجموعه، طولانی‌ترین ماجراجویی برای این شخصیت به حساب می‌آید. بتمن بیاند برای اولین‌بار در یک انیمیشن سریالی که در سال ۱۹۹۹ پخش می‌شد، حضور پیدا کرد.

بعد از آن انیمیشن هم این شخصیت تبدیل به یکی از بخش‌های مهم دنیای دی سی شد. یورگنز که پیش از انتشار مجدد Rebirth و پیوستگی گسترده دی سی، ۱۶ قسمت از کمیک‌های بتمن بیاند را نوشته بود، اولین‌بار در پیوستگی The New 52 و سری کتاب کمیک Futures End به سراغ این شخصیت رفت. خط داستانی این مجموعه مربوط‌به یک آینده جایگزین می‌شد که به‌صورت هفتگی به فروش می‌رسید. در این داستان ما شاهد یک پادآرمان‌شهر در آینده‌ای نزدیک بودیم که در آن اکثر قهرمانان دنیای دی سی تبدیل به همزادهای سایبورگی هیولایی از خودشان شده بودند؛ آن هم بعد از اینکه با برادر آی مبارزه کردند.

پیش از اینکه یورگنز نویسندگی داستان‌های این شخصیت را در دست بگیرد، مینی سری‌ها و حتی یک مجموعه طولانی هم وجود داشت که دنیای بتمن بیاند به تصویر کشیده شده بود. اما در سال ۲۰۱۵ بود که یورگنز پای کار آمد و با اقداماتی که انجام داد، باعث شد تا تری مک‌گینس خیلی مناسب جایگاه خود را در دنیای دی سی پیدا کند. او در خط داستانی مجموعه Futures End با شخصیت‌های امروزی و مدرن هم ارتباط برقرار می‌کرد. البته این اتفاق در همین چند قسمت اخیر این مجموعه رخ داده است؛ زمانی‌که تری در بعد زمان به دنیای فعلی دی سی سفر می‌کند. او در این ماجراجویی با نسخه جوان‌تر بروس وین برخورد می‌کند، آن هم زمانی‌که هنوز بتمن بود.

شخصیت بتمن بیاند به همراه بروس وین و واندر وومن

این ملاقات که به‌لطف بوستر گلد ترتیب داده شده بود، نتیجه آنچنان خوبی نداشت. یورگنز بیشتر از هرچیزی به‌عنوان نویسنده و هنرمندی که شخصیت دومزدی را خلق کرده، شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۹۲ و در قسمت ۷۵ سری کتاب کمیک Superman، نویسنده و همچنین هنرمند رویداد The Death of Superman بود. او قرار است نایت وینگ را هم در قسمت ۷۵ سری کتاب کمیک خودش، به خط داستانی بازگرداند؛ آن هم یک هفته قبل از اینکه قسمت ۴۸ سری کتاب کمیک Batman Beyond در ماه اکتبر منتشر شود. یورگنز خالق شخصیت بوستر گلد هم محسوب می‌شود که در دهه ۱۹۸۰ این کار را انجام داده بود.

وی قرار است در ماه دسامبر و قسمت اول سری کتاب کمیک Generations: Shattered ظاهر «اصلی» این شخصیت را که به دهه ۸۰ مربوط می‌شود، بازگرداند. حالا باید صبر کنیم و ببینیم که آیا ارتباط بوستر گلد با بتمن، آن هم در هر دو داستان، تنها یک اتفاق است یا هدف بزرگتری پشت آن قرار دارد. شما در این بخش می‌توانید خلاصه داستان رسمی قسمت نهایی مجموعه بتمن بیاند را مطالعه کنید:

در قسمت آخر مجموعه نمادین Batman Beyond از دن یورگنز، ما شاهد این هستیم که تری مک‌گینس به جنایت‌هایی متهم می‌شود که هرگز آن‌ها را انجام نداده است! آن هم درست زمانی‌که یکی از بزرگ‌ترین دشمنانش، Inque قدرتمند، خودش را به شکل بتمن در می‌آورد و در سرتاسر شهر گاتهام هرج‌و‌مرج به وجود می‌آورد. به همین دلیل هم واندر وومن به این شهر می‌آید تا با بتمن بیاند مقابله کند. آیا تری می‌تواند او را متقاعد کند که بیگناه است یا این اتفاق باعث می‌شود که او تبدیل به دشمن یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان دنیای دی سی شود؟ پایان حماسی این مجموعه در این قسمت مشخص می‌شود.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده