نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۳

قسمت اول کمیک Batman: Three Jokers به داستان انتقام جیسون تاد می‌پردازد

قسمت اول سری کتاب کمیک Batman: Three Jokers، به‌لطف جیسون تاد با یک اتفاق وحشتناک و ترسناک به پایان رسید؛ اتفاقی که حالا حالاها در ذهن مخاطبان باقی خواهد ماند.

اخطار: ادامه این مطلب بخش‌هایی از داستان قسمت اول سری کتاب کمیک Batman: Three Jokers را برای شما فاش خواهد کرد.

.

.

.

قسمت اول مجموعه فوق‌العاده مورد انتظار Batman: Three Jokers بالاخره صبح روز سه شنبه در فروشگاه‌ها فروش خود را آغاز کرد. به همین ترتیب، فرصتی در اختیار طرفداران دنیای دی سی کامیکس قرار گرفت تا ببینند که داستان جدید جف جانز و جیسون فابوک درباره چیست و چه ماجراهایی را در سر دارد. از قبل اعلام شده بود که این مجموعه، بخشی از بلک لیبل دی سی خواهد بود؛ از همین‌رو دیگر همه انتظار داشتند که داستان این کتاب کمیک کمی خشن و وحشیانه باشد. اما خب هیچکس انتظار اتفاقاتی را که درون آن افتاد، نداشت. در صفحات پایانی این کتاب خوانندگان شاهد صحنه وحشتناک و شوکه‌کننده‌ای بودند که ظاهرا همه قرار است تا انتشار قسمت بعدی در این شوک باقی بمانند.

همان‌طور که به احتمال زیاد می‌دانید، ایده اولیه سه جوکر، حول محور یک پرونده می‌چرخد که شامل سه نسخه مختلف از شخصیت جوکر است؛ موضوعی که اولین‌بار در قسمت اول Rebirth به آن اشاره شده بود. یکی از آن جوکرها، والدین بروس وین را به قتل رساند (کریمینال یا جنایتکار)، یکی از آن‌ها در خط داستانی The Killing Joke به باربارا گوردن شلیک کرد (کمدین) و یکی از آن‌ها هم ظاهرا جیسون تاد را به قتل رساند (کلاون یا دلقک). در پایان قسمت اول این مجموعه، این سه قهرمان می‌توانند جوکر دلقک را در کارخانه شیمیایی ایس دستگیر کنند. زمانی‌که بتمن آن‌جا را ترک می‌کند، جیسون به سراغ جوکر می‌رود و سرانجام در ناحیه سر به او شلیک می‌کند.

جیسون تاد در حال شلیک کردن به سمت سر جوکر

با وجود گریه‌ها و درخواست‌های باربارا، جیسون تاد بالاخره انتقام خود را می‌گیرد و جوکری را که مدت‌ها جان و زندگی‌اش را گرفته بود، به قتل می‌رساند. جوکر مدام جیسون را آزار می‌داد تا او را به قتل برساند. او مدام داستان زمانی را تعریف می‌کرد که جای آن‌ها برعکس بود (اشاره به همان ماجرای قتل جیسون). زمانی‌که جوکر تقریبا جیسون را به قتل رساند، این رابین جوان برای جانش التماس می‌کرد و حاضر بود که برای فرصت جدیدی برای زندگی کردن، به جوکر وفادار باشد. با اینکه جیسون باور داشت که به آن مسیر نرفته، جوکر کاملا واضح برایش توضیح داد که این اتفاق افتاده است. وگرنه چرا باید جیسون هویت و لباس اصلی جوکر یعنی رد هود را انتخاب می‌کرد؟

متاسفانه، با اینکه جیسون انتقام خودش را هم گرفته، اما به نظر نمی‌رسد که پرونده‌اش به پایان رسیده باشد و بتواند بعد از آن نفس راحتی بکشد. از یک طرف، این اتفاق قطعا تاثیر و آسیب خیلی زیادی را به روان شکننده او وارد می‌کند. اما از آن طرف هم این احتمال وجود دارد که این جوکر، اصلا آن نسخه‌ای نباشد که در ابتدا جیسون را به قتل رسیده است. در آخرین متنی که در این قسمت نوشته شده، جیسون این عبارت را بر زبان می‌آورد: «امیدوارم فرد درست بوده باشد.»


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده