نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

جیم لی: در آینده تعداد کتاب‌های کمیک کاهش پیدا می‌کند

اخیرا جیم لی تایید کرد که کمیک‌ها در مرکز شرکت دی سی باقی می‌مانند اما قرار است که در آینده، تعداد کتاب‌هایی که در طی ماه منتشر می‌شوند، تا حدی کاهش پیدا کند.

مدتی پیش اعلام شد که شرکت دی سی کامیکس یک سوم از اعضای تحریریه خود را تعدیل نیرو کرده است. همین خبر باعث شد تا صنعت کتاب‌های کمیک وارد یک شوک بزرگ شود. این اتفاق به خاطر این بود که شرکت مادر یعنی AT&T تصمیم گرفته که حجم این کارها و تلاش‌ها را کمتر از قبل کند. بااین‌حال، در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، اعلام شده که این ناشر همچنان درست مثل قبل، تمرکز اصلی خود را روی کتاب‌های کمیک قرار می‌دهد. جیم لی که مدیر بخش خلاقیتی دی سی محسوب می‌شود، در طی گفتگویی با گزارشگر سایت خبری هالیوود ریپورتر، اینطور درباره این شرایط توضیح داد و تایید کرد که قرار است حجم کارها تا حدودی کاهش پیدا کند:

قطعا. صد در صد همینطور است. کتاب‌های کمیک هنوز هم سنگ بنای هر کاری که ما انجام می‌دهیم، محسوب می‌شود. نیاز به داستان‌پردازی و به‌روز کردن اسطوره‌ها و افسانه‌ها برای کاری که ما انجام می‌دهیم خیلی مهم است. البته این مورد هم وجود دارد که ما در آینده قصد داریم میزان کتاب‌های کمیک را کاهش دهیم. اما این اصلا موضوع نگران کننده‌ای نیست. ما تنها به ۲۰ تا ۲۵ درصد انتهای فهرست نگاه می‌کنیم و آنهایی را کنار می‌گذاریم که نه موفقیتی را به‌دست می‌آورند نه باعث از دست رفتن پول می‌شوند. ما با انجام این کار می‌خواهیم تمرکز بیشتری داشته باشیم و به اصطلاح، حاشیه کتاب‌هایی را که در حال کار کردن روی آن‌ها هستیم، افزایش دهیم.

او در ادامه این صحبت‌ها، این شایعه را که شرکت AT&T قصد دارد به‌صورت کلی از صنعت کتاب‌های کمیک خارج شود، رد کرد و اینطور گفت: «چرا شما تصمیم بگیرید که تولید محتوای خیلی خوب را متوقف کنید، وقتی می‌دانید که می‌تواند در یک صنعت بزرگتر مورد استفاده قرار بگیرد؟»


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده