نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۰

بروس وین برای ادغام شدن با گاتهام چه چیزی را قربانی کرد؟

یک نسخه از بتمن از دارک مولتی ورس وجود دارد که با خود شهر گاتهام ادغام شده است. اما او برای اینکه موفق به انجام این کار شود، تنها چیز باارزش باقیمانده را قربانی کرد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از خط داستانی Dark Nights: Death Metal - Legends of the Dark Knights را برای شما فاش کند

.

.

.

دارک مولتی ورس از نسخه‌های پیچیده و فاسد بروس وین پر شده است. خیلی از آن‌ها فداکاری‌های بسیار بدی انجام دادند تا نسخه ایده‌آل خود را از شهر گاتهام بسازند. در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، یکی از آن‌ها حتی ثابت کرده که حاضر است تنها عضو باقیمانده از خانواده خود را قربانی کند تا فرصتی برای نجات گاتهام خود به‌دست بیاورد؛ او تصمیم گرفته که در دراز مدت خود را به سرنوشت خیلی بدتری محکوم کند. در قسمت اول سری کتاب کمیک Dark Nights Death Metal: Legends of the Dark Knights، ما شاهد یک نسخه از بتمن در دارک مولتی ورس هستیم که خودش را با شهر فاسد گاتهام ادغام کرده است.

او برای انجام این کار، معامله‌ای را با شیطان انجام داده تا پسر خود یعنی دیمین را به قتل برساند. اگر با دقت به شرایط نگاه کنیم، این نسخه از بتمن شباهت خیلی زیادی به نسخه بالقوه آینده بتمن از Bethlehem دارد؛ دنیایی که در آن دیمین وین در یک آینده فوق‌العاده عجیب هویت بتمن را در دست دارد. این همان واقعیتی است که در آن دیمین معامله‌ای را با شیطان کرده که منجر به نابودی بخش زیادی از گاتهام می‌شود. البته دنیایی که در خط داستانی This Man, This City معرفی شده، ممکن است بدتر باشد: تیمارستان آرکهام نابود شد و لژیون‌هایی از جنایتکاران، کسانی که ظاهرا توسط جوکر هدایت می‌شدند، فرار کردند و به شهر رفتند.

دیمین وین در حال صحبت کردن با بروس وین

تعداد زیادی از متحدان سابق او مانند دیک گریسون، جیسون تاد و تیم دریک در این ماجرا کشته شدند. کمیسر اداره پلیش یعنی باربارا گوردن هم به قتل رسید و تنها فرد ثابت و سالمی هم که در اداره پلیس حضور داشت، از بین رفت. همین اتفاق، فرصت خوبی را در اختیاران خلافکاران گذاشت تا در سرتاسر شهر بچرخند؛ به همراه گروه کیلر کراک‌ها و کلی فیس‌ها. بروس وین که از عمارت وین شاهد این اتفاقات بود، ظالمانه با دیمین صحبت می‌کرد؛ کسی که اعتراف کرد در بتمن بودن شکست خورده است. بروس با این موضوع موافق بود و اعلام کرد که طلسمی را پیدا کرده که می‌تواند کار بسیار بزرگی را انجام دهد.

این طلسم جان یک فرد عزیز را می‌گرفت، آن‌ها را به یک خدای تاریک پیوند می‌داد و قدرتمندشان می‌کرد؛ یعنی اینکه «آن‌ها را بخشی از خود شهر گاتهام می‌کرد». دیمین در ابتدا شوکه شد اما زمانی‌که متوجه شد که بروس قصد دارد او را قربانی کند تا خودش قدرت لازم را به‌دست بیاورد، کمی آرامش پیدا کرد. بروس بعد از اینکه دیمین را در یک مراسم و فرو کردن چاقویی در سینه‌اش به قتل رساند، از خون او استفاده کرد تا یک امضای سیاه را روی زمین بکشد؛ علامتی که به‌سرعت به آتش کشیده شد. بدن بروس وین بعد از رفتن به داخل این آتش ناپدید شد و روح او کنترل این شهر را در دست گرفت. هر خیابان، هر ساختمان و هر جنبه‌ای از شهر گاتهام تبدیل به یک بخش اضافه از این بروس وین قاتل شد؛ تا او برای همیشه از آن محافظت کند.

ادغام شدن بروس وین با شهر گاتهام

اما این ابدیت، خیلی زودتر از آن چیزی که بروس در نظر داشت، به پایان رسید. در نقشه تعاملی متال ورس دی‌سی، Castle Bat به‌عنوان چیزی توصیف شده که «یک زمانی یک شهر زنده» بوده است. نسخه تاریک شهر گاتهام حالا تبدیل به پایگاه عملیاتی اصلی بتمنی که می‌خندد و شورای ستوان‌های او شده است. این به آن معنی است که یک اتفاقاتی برای این نسخه از گاتهام رخ داده است. این اتفاق نشان می‌دهد که این نسخه از بروس وین توسط بتمنی که می‌خندد و متحدانش شکسته شده و دیگر این شهر آنطور که بروس معامله کرده بود، زنده نیست. از طرف دیگر هم احتمالا متفاوتی وجود دارد که باز این احتمال ترسناک‌تر از قبلی است.

احتمال دیگر این است که این نسخه از بروس وین، همچنان کنترل شهر را در دست دارد و به‌صورت کامل با بتمنِ بسیار پیچیده‌ی دارک مولتی ورس هماهنگ است و با هدفی مشترک همه چیز پیش می‌رود. مهم نیست که چه اتفاقی رخ داده، اما سرنوشت شهر گاتهامِ زنده نشان می‌دهد که قربانی شدن دیمین در دراز مدت برای هیچ و پوچ بوده است. زیرا دقیقا همان نابودی‌ای که نباید، دارد به شهر گاتهام می‌آید. مرگ دیمین فقط به بروس اجازه داد که گاتهام را تبدیل به یک تهدید خیلی قوی‌تر و ترسناک‌تر از چیزی که بود، بکند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده