نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

نایت وینگ تبدیل به عضوی از خانواده جوکر شد

نایت وینگ که پیش از این تحت کنترل جوکر قرار گرفته بود، حالا اعلام کرده که عضوی از خانواده او است و در رویداد جنگ جوکر قصد دارد در کنار او و پانچ لاین فعالیت داشته باشد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۷۲ سری کتاب کمیک Nightwing را برای شما فاش کند.

.

.

.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، نایت وینگ تبدیل به عضوی از «خانواده جوکر» شده است. این هم یکی دیگر از پیچیدگی‌هایی محسوب می‌شود که جوکر آن را ایجاد کرده تا رویداد بزرگ شرکت دی سی یعنی «جنگ جوکر» از آن چیزی که هست، جذاب‌تر شود. در این خط داستانی ما شاهد این هستیم که باربارا گوردن یا همان بت گرل به یک سیگنال برنامه‌ریزی نشده‌ی نامزد ریک یعنی بی پاسخ می‌دهد. با اینکه باربارا با شکل شهروندی خودش آمده بود، اما بی قصد داشت داستانی را برای او تعریف کند که نیازمند کمک بت گرلی بود. همانطور که در خبرهای قبلی هم آمده بود، جوکر به نایت وینگ حمله کرد تا با استفاده از یک نوع کریستال خاص که ذهن را تحت تاثیر قرار می‌داد، او را تحت کنترل بگیرد.

این همان نوع کریستالی بود که محفل جغدها از آن استفاده کرده بودند تا دیک/ریک را به یک تالن تبدیل کنند. براساس داستان نایت وینگ، او توانست جوکر را شکست دهد و کریستال را هم نابود کند. اما زمانی که رفتارهای ریک کم کم عجیب شد و تغییر کرد، بی متوجه شد که یک چیزی سر جایش نیست. باربارا بلافاصله آماده شد و به دنبال این رفت که دیک، ریک، نایت وینگ یا هر اسم دیگری که برای خودش گذاشته بود، پیدا کند. کار باربارا به جایی رسید که روی یک پشت‌بام مشغول مبارزه با او شد؛ اگرچه ریک در مقابل بت گرل، از سرگرمی چند شخصیتی خود استفاده می‌کرد. با این حال، تجدید دیدار این دو خیلی کم بود زیرا طولی نکشید که ریک و باربارا توسط دستیار جدید جوکر یعنی پانچ لاین مورد حمله قرار گرفتند.

نایت وینگ و جوکر و پانچ لاین در حال خندیدن

بت گرل و پانچ لاین وارد همان مبارزه‌ای شدند که همه برای دیدن آن انتظار می‌کشیدند. این خط داستانی در جایی به پایان می‌رسد که ریک در نبرد آنها دخالت می‌کند و نشان می‌دهد که او در حقیقت توسط آن کریستال دچار شستشوی مغزی شده است؛ او همچنین اعلام کرد که حالا، حکم «پسر» جوکر را دارد. زمانی که جوکر از میان سایه‌ها ظاهر شد، جوکر/ریک اعلام کرد که خودش افتخار کشتن بت گرل را به دست آورده است. در همین لحظه جوکر کودکان خود را بغل کرد و آرزو داشت که ای کاش بروس وین/بتمن هم آنجا بود و این اتفاق را مشاهده می‌کرد. حتی اگر فرض کنیم که باربارا از این ماجرا جان سالم به در می‌برد، باز هم چرخش غم‌انگیزی برای شخصیت دیک گریسون به حساب می‌آید.

در طی این سال‌ها و درست از زمانی که مجموعه Rebirth آغاز شده، شرکت دی سی اصلا با دیک گریسون مهربان نبوده است. او توسط KGBeast مورد اصابت گلوله قرار گرفت، حافظه خود را از دست داد، هویت سوال‌برانگیزی به نام «ریک» را خلق کرد، محفل جغدها ذهن و خاطرات او را دستکاری کردند تا او را تبدیل به یک تالن بکنند و غیره. همین اتفاقات باعث شد تا دیک یک شکست روانی بزرگ را تجربه کند؛ زیرا مدام توسط بتمن، محفل جغدها و هرکس دیگری، تحت کنترل قرار می‌گرفت. حالا هم که ذهنش تبدیل به برده جوکر شده است. حتی اگر هم نایت وینگ از رویداد جنگ جوکر زنده بیرون بیاید و خودش کنترل ذهنش را در دست بگیرد، آسیبی که در طی این چند وقت خصوصا به واسطه جوکر متحمل شده، تا چندین سال با او خواهد ماند.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده