نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۱

یکی از بزرگترین سلاح‌های بتمن، علیه خودش قرار گرفت

با اینکه رویداد جنگ جوکر نزدیک است، اما بتمن باید دوباره با یکی از دشمنان قدیمی خود مبارزه کند؛ کسی که یکی از سلاح‌های شوالیه تاریکی را هم به‌دست آورده است.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱۰۲۳ سری کتاب کمیک Detective Comics را برای شما فاش کند.

.

.

.

جوکر به مرور زمان در حال جمع‌آوری منابع و بزرگ کردن پایگاه قدرتی خود است که بتواند در رویداد جنگ جوکر، فوق‌العاده قدرتمند ظاهر شود. اما در همین حین، یکی از بزرگ‌ترین سلاح‌هایی که شوالیه تاریکی در زرادخانه گسترده خود دارد، توسط یکی دیگر از شروران قدیمی مورد استفاده قرار گرفته تا یک نمایش دیگر به راه انداخته شود؛ این شرور قدیمی هم کسی نیست جز دو چهره. در طی چند ماه گذشته ما شاهد درگیری مجدد بین بتمن و دو چهره بودیم. حالا در قسمت ۱۰۲۳ این مجموعه، دو چهره زره بسیار قدرتمند بت را وارد ماجرا کرده است. این زره قدرتمند که در پیوستگی New 52 معرفی شده بود، بزرگ‌ترین سلاح شهر گاتهام محسوب می‌شود؛ چیزی که می‌تواند نابودی بتمن را رقم بزند.

بعد از اینکه بروس وین در خط داستانی Superheavy به واسطه شاهزاده دلقک جرم و جنایت جان خود را از دست داد، شهر نیاز به یک بتمن جدید داشت. به همین دلیل هم این زره ساخته شد و جیم گوردون هم دوره‌های لازم را دید تا تبدیل به نوع جدیدی از شوالیه تاریکی شود. بعد از بازگشت بروس وین، او هویت بتمن را دوباره به‌دست آورد و گوردون هم به جایگاه اصلی خود بازگشت؛ طبیعتا این زره هم دیگر کنار گذاشته شد. در پیوستگی DC Rebirth، این زره اولین‌بار در مجموعه Batman/Superman مورد استفاده قرار گرفت. در این مجموعه بهترین‌های جهان مجبور بودند که با بتمنی که می‌خندد و همچنین قهرمانانی که او با سم جوکر آن‌ها را مسموم کرده بود، مبارزه کنند.

پوشیدن زره مخصوص بت توسط دو چهره - Bat Armor در کتاب کمیک Detective Comics

دراین‌میان، گوردون یکی از اولین افرادی بود که در دنیای دارک مولتی ورس، تبدیل شد و با زره بت، دوست قدیمی خود را مورد هدف قرار داد. گوردون با همان زره توانست بتمن را شکست دهد اما سوپرمن به موقع سر رسید و زره را نابود و گوردون آلوده شده را هم شکست داد. حالا که این زره مورد استفاده قرار گرفته، اصلا مشخص نیست که بتمن چه زمانی آن را بازسازی کرده بود. البته باتوجه‌به تمایلی که بروس نسبت به به‌روزرسانی دائم تجهیزات و گجت‌های خود دارد، به نظر می‌رسد که این زره را هم بلافاصله بعد از نابودی اولین نسخه، دوباره ساخته است؛ فقط برای اینکه دوباره دست یک فرد نادرست بیفتد.

داستان دو چهره کاری کرد که فعلا برای مدت زمان کوتاهی، حواس همه از جوکر و جنگ مخصوص به او پرت شود؛ زیرا او زره مخصوص بت را گرفت تا به انتقام‌جویی شرورانه و شخصی خودش برسد. البته خب می‌دانید که جوکر هم دست روی دست نمی‌گذارد و یک مامور وفادار جدید را بیدار می‌کند تا دوباره کنترل اوضاع را در دست بگیرد و به مقابله با شوالیه تاریکی برود. متاسفانه مبارز شنل‌پول دربرابر دو چهره‌ی پیشرفته شده و همچنین تقویت نیروی جوکر، شانس زیادی برای پیروز شدن ندارد. از آنجایی هم که فعلا سوپرمن هیچ جایی دیده نمی‌شود، به نظر می‌رسد که بتمن مجبور است بر عقل خود تکیه کند؛ تا بلکه بتواند به این طریق با زره قدرتمند بت و همچنین متحد کشنده‌ی جدید جوکر مقابله کند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده