نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۵

بازمانده‌های مجموعه DCeased: Dead Planet یک رئیس جمهور محبوب پیدا کردند

تام تیلور و ترور هرساین در مجموعه DCeased: Dead Planet به‌صورت عمقی به بررسی آخرالزمان زامبی‌گونه شرکت دی سی پرداختند. حالا مشخص شده که بشریت یک رئیس جمهور جدید دارد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک DCeased: Dead Planet را برای شما فاش کند.

.

.

.

در مینی سری اصلی DCeased، ویروس ضد-زندگی یا همان آنتی-لایف، در سرتاسر دنیا چرخید، افراد بی‌شماری را آلوده کرد و آن‌ها را تبدیل به یک سری هیولای بی‌مغز، خشمگین و تشنه به خون کرد. این ویروس علاوه‌بر آلوده کردن، جان میلیاردها انسان معمولی را هم گرفت که در میان آن‌ها، چند تن از بزرگ‌ترین ابرقهرمانان دنیای دی سی مانند بتمن، فلش، واندر وومن، سوپرمن و مارشن من هانتر هم حضور داشتند. ابرقهرمانان باقیمانده با تکیه بر امید خیلی کمی که برایشان باقی مانده بود، تا جایی که توانستند، انسان‌های بازمانده را به سفینه‌های فضایی بسیار بزرگ خود بردند. آن‌ها زمین را که نابود شده بود، به همراه Blighted Ones تنها گذاشتند.

ابرقهرمانان باقیمانده در تلاش بودند تا خانه جدیدی را به دور از هرگونه ویروس کشنده‌ای پیدا کنند. حالا در مجموعه‌ای که در دنباله آن آمده، یعنی DCeased: Dead Planet، داستان از جایی آغاز می‌شود که مینی سری قبلی آن‌ها را رها کرده بود. در قسمت اول این مجموعه ما شاهد این هستیم که داستان از ۵ سال بعد از ماجرای قبلی آغاز می‌شود؛ زمانی‌که بازماندگان توانستند در گوشه‌ی دوری از فضا در زمین ۲ ساکن شوند. بلافاصله ما شاهد این هستیم که در این پنج سال چقدر همه چیز تغییر کرده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات این بود که بشریت حالا یک رئیس جمهور جدید داشت و آن هم کسی نبود جز: لوئیس لین.

تبدیل شدن لوئیس لین به رئیس جمهور زمین ۲ در سری کتاب کمیک DCeased: Dead Planet

در همان ابتدای قسمت اول ما متوجه شدیم که قهرمانان باقیمانده و همچنین میلیون‌ها انسانی که با خودشان همراه کرده بودند، زندگی جدیدی را در زمین ۲ آغاز کردند. البته این سیاره هم دشمنان و محافظان مخصوص به خودش را داشت. درکنار همه این‌ها، ما پیش از هر چیزی دیدیم که زمین ۲ توسط یک نیروی بیگانه از همان منظومه شمسی، مورد حمله قرار گرفته است. این در حالی بود که لیگ عدالت جدید (تیمی که حالا علاوه‌بر اعضای اصلی زمین ۲ شامل جاناتان کنت/سوپرمن، دیمین وین/بتمن، کسی سندزمارک/واندر وومن و بلک کنری/گرین لنترن است) به سختی در تلاش هستند تا این تهاجم را از بین ببرند و جان خود و دیگران را نجات دهند.

بااین‌حال، خیلی زود مشخص شد که اعضای لیگ اصلا برای کشتن مبارزه نمی‌کنند؛ در حقیقت آخرین چیزی که آن‌ها می‌خواستند، مبارزه و نبرد با این بیگانه‌ها بود. چیزی که آن‌ها برای آن می‌جنگیدند، آرامش و صلح بود. لوئیس لین که خودش را رئیس جمهور زمین ۲ معرفی کرده بود، این پیغام را به‌صورت مستقیم به پادشاه این بیگانه‌ها اعلام کرد. از آنجایی که آن‌ها همگی در یک منظومه شمسی زندگی می‌کردند، لوئیس فقط می‌خواست تا به طریقی همگی زندگی آرام و مسالمت‌آمیزی داشته باشند. به همین ترتیب هم تصمیم گرفت تا وارد مذاکره شود که بتواند این صلح را در سرزمین خود به وجود بیاورد.

این یک نقش فوق‌العاده مهم برای لوئیس لین است. انتخاب شدن لوئیس به‌عنوان رئیس جمهور زمین ۲ کاملا منطقی است؛ زیرا او بهترین و تنها گزینه عالی‌ای محسوب می‌شود که میان بشریت و لیگ عدالت قرار دارد و تصمیمات خوبی را اتخاذ می‌کند. برجستگی منحصر‌به‌فرد او در هر دو دنیا باعث می‌شود تا او فردی باشد که دیگران بتوانند بر او تکیه کنند و از او نظر بخواهند؛ مهم نیست که آن افراد در چه دسته‌بندی و گروهی قرار داشته باشند. ویژگی‌های او باعث می‌شود که در چنین شرایط سخت و غیرقابل تصوری، او تبدیل به بهترین گزینه شود. او با احترام، تحسین و عشق حکمرانی می‌کند و درست به اندازه همسر مرحومش، سوپرمن و همچنین پسرش جان، نماد واقعی امید است. لوئیس لین شاید هیچ قدرت ابرانسانی‌ای نداشته باشد اما هنوز هم یکی از مهم‌ترین شخصیت‌ها در دنیای دی سی محسوب می‌شود.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده