نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

عزرائیل راز بزرگی درباره گذشته بروس وین را فاش کرد

در قسمت جدید سری کتاب کمیک Batman: The Adventures Continue عزرائیل به شهر گاتهام می‌آید و همین حضور او موضوع مهمی را درباره گذشته‌ی بروس وین، فاش می‌کند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۷ سری کتاب کمیک Batman: The Adventures Continue را برای شما فاش کند.

.

.

.

در خط داستانی Batman: The Adventures Continue، شوالیه تاریکی با چندین تهدید مختلف جدید روبه‌رو شده که هیچکدام از آن‌ها در انیمیشن سریالی Batman: The Animated Series ظاهر نشده بودند. همه چیز با لکس لوتر و یک ربات بسیار بزرگ که از سوپرمن قدرت می‌گرفت، آغاز شد و بعد هم به دث استروک رسید که با آمدن به شهر گاتهام به‌دنبال راهی برای شکست دارک نایت بود. حالا یک شخصیت دیگر به شهر گاتهام در دنیای انیمیشنی دی سی آمده است؛ آن هم در قالب جین پاول ولی یا همان پارتیزان وحشی به‌نام عزرائیل. در قسمت ۷ این مجموعه، عزرائیل به شهر گاتهام آمد تا به‌دنبال کت وومن برود.

سلینا توسط پنگوئن استخدام شده بود تا یک شیء بی‌ارزش را برایش بدزدد. اما مشخص شد که این شیء به محفل سنت دوما تعلق دارد؛ یک سازمان متعصب و مجاهد که عزرائیل هم عضوی از آن بود. عزرائیل در تلاش بود تا با روشی علامت خود را در عدالت نابخشودنی به کت‌وومن نشان دهد اما توسط بتمن متوقف شد. اما زمانی‌که آن‌ها در حال مبارزه بودند، بروس توانست سبک مبارزه‌ای دشمنش را بشناسد و به این نتیجه رسید که آن‌ها از قبل یکدیگر را می‌شناسند. بعد از این مبارزه زمانی‌که جین پاول در بت کیو شروع به صحبت با بروس کرد، یک موضوع غافلگیر کننده افشا شد. بروس زیر نظر همان محفل سنت دوما آموزش دیده بود.

 فاش شدن رازی از گذشته بروس وین/بتمن توسط ازرائیل در کتاب کمیک Batman: The Adventures Continue

در دنیای معمولی دی‌سی، بروس وین در آن دوران ابتدایی فعالیتش سال‌های زیادی صرف چرخیدن به دور دنیا کرد تا بتواند مهارت‌های مختلفی را بیاموزد و مقاومت خود را بالا ببرد تا تبدیل به محافظ شهر گاتهام شود. حالا در قسمت ۷ سری کتاب کمیک Batman: The Adventures Continue ما متوجه شدیم که محفل سنت دوما یکی از همان گروه‌هایی بوده که بروس وین را آموزش داده است؛ حتی شده برای یک مدت کم. در حقیقت، زمانی‌که جین پاول صحبت می‌کرد، ما به این درک رسیدیم که بروس تنها با یک هدف به این محفل پیوسته بود و قصد یادگیری چگونه مبارزه کردن را داشت. این در حالی بود که بروس هیچ علاقه‌ای به اعتقادات مذهبی‌ای که این سازمان پیشنهاد می‌کرد، نداشت.

او حتی در طی این مدت هم زیر نظر پدر زاتانا و سنسی یعنی زاتارا قرار گرفت تا هنر فرار کردن را بیاموزد. از آنجایی که اکثر اعضای این محفل کاملا به اعتقادات سنت دوما باور داشتند، بروس ترجیح داد که آن‌جا را ترک کند و آموزش‌های خود را جای دیگری ادامه دهد. در طی این مدت هم احتمالا بروس و جین پاول با یکدیگر تحت آموزش قرار گرفته بودند. سرانجام جین پاول نام خود را عزرائیل گذاشت و حالا او در تلاش است تا از مهارت‌های خود در جهت کمک به محفل استفاده کند. به همین ترتیب هم به‌دنبال همان شیء بسیار قدرتمند و مقدس می‌گردد تا به‌جای اصلی خود بازگرداند. اگر شناختی از محفل سنت دوما ندارید، اینطور می‌توان گفت که در دنیای DC، این محفل یک سازمان باستانی محسوب می‌شود.

ازرائیل و دیگر اعضای محفل سنت دوما در سری کتاب کمیک Batman: The Adventures Continue

منشاء این سازمان به دوران تمدن‌های شوالیه‌ها بازمی‌گردد. اعتقادات این محفل مقدس است و اعضای آن برای ازبین‌بردن دشمنان خود بسیار ثابت قدم هستند. آن‌ها اعضای خود را به‌گونه‌ای تربیت می‌کنند که جنگجویان مرگباری باشند. همگی آن‌ها از هویت عزرائیل به‌عنوان فرشته انتقام‌آور استفاده می‌کنند. با اینکه محفل سنت دوما ماهیتی شرورانه دارد و به‌نوعی افراد خود را شستشو می‌دهد، اما باز هم قهرمانانی از دل آن برخواسته‌اند. با اینکه ما هنوز اطلاعات زیادی از محفل سنت دوما در دنیای انیمیشنی دی‌سی نداریم، اما به‌نظر می‌رسد که انگیزه‌های مبهم و نادرستی دارند. درهرصورت، عزرائیل قصد نداشت که فقط کت‌وومن را تنبیه کند اما خوشبختانه بتمن توانست او را سر عقل بیاورد. اگر عزرائیل به بتمن بپیوندد، در جبهه مخالف محفل قرار می‌گیرد و ما آن زمان متوجه می‌شویم که این محفل چه کارهایی از دستش برمی‌آید.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده