نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹

هرآنچه که باید درباره رابین کینگ بدانیم

اگر شما فکر می‌کنید که «بتمنی که می‌خندد» آنقدرها هم ترسناک نیست، منتظر باشید زیرا سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal قرار است به‌صورت رسمی رابین کینگ را به دنیای دی سی معرفی کند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal را برای شما فاش کند.

.

.

.

در طی ماجراهایی که در خط داستانی قسمت ۱ مجموعه کمیک Dark Nights: Death Metal رخ داد، بتمنی که می‌خندد ظاهرا توسط واندر وومن به قتل رسید؛ آن هم به وسیله اره برقی‌ای که به‌تازگی آن را ساخته بود. با اینکه این شرور قطعا برنامه‌هایی برای بازگرداندن خودش دارد، اما اینطور می‌توان گفت که بعد او، امپراطوری‌اش به‌دست یکی از وفادارترین پیروانش می‌افتد و «رابین کینگ» قرار است آن را اداره کند. با وجود اینکه ما هیچ چیزی از گذشته رابین کینگ نمی‌دانیم و باید فعلا برای آشکار شدنش انتظار بکشیم، اما یک سری چیزهای کوچک و خاصی را هم راجع به او می‌دانیم. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا هر چیزی را که درباره حاکم ظالم بعدی متال ورس می‌دانیم، برای شما شرح دهیم.

در این دنیا، بتمن (کسی که بعدها خودش تبدیل به بتمنی که می‌خندد، می‌شود) مجبور بود شاهد این باشد که تعداد بسیار زیادی از کودکان، توسط جوکری که در دنیایش حضور داشت، دستگیر می‌شوند و به فساد کشیده می‌شوند. زمانی‌که خود بتمن هم تبدیل به بتمنی که می‌خندد شد، تعداد زیادی از این کودکان را به‌عنوان خادمانش نگه داشت. این خادمان رابین‌های دیوانه‌ای بودند که از تمام دستورها ارباب خود پیروی می‌کردند؛ آن‌ها حتی پسر بتمن یعنی دیمین را هم آلوده کردند. این ماجرا آنقدر پیش‌روی کرد که حتی به رابین‌های دیگر از واقعیت‌های دیگر هم رسید. به‌طور مثال یک زمانی، گریم نایت یک گروه از رابین‌های وحشی را آزاد کرد که تمام این رابین‌ها نسخه‌های مختلفی از جیمز گوردن جونیور بودند که به واقعیت‌های متفاوت تعلق داشتند.

زمزمه کردن رابین گابلین در گوش بتمنی که می‌خندد- خط داستانی کتاب کمیک دارک نایتس: دث متال - Dark Nights: Death Metal

در میان تمام این ماجراها، به نظر می‌رسد که یک رابین، اهمیت بسیار بیشتری نسبت به سایر رابین‌ها برای بتمنی که می‌خندد، دارد. او حتی زمانی هم که در قلمروی خودش نیست، جایگاه مهمی را به این رابین سپرده تا قدرت داشته باشد و بتواند همه چیز را کنترل کند. براساس پیشنمایشی که منتشر شده، به نظر می‌رسد که رابین کینگ قرار است جایگاه ارباب خود را به‌دست بیاورد. اینگونه به نظر می‌آید که او انگار وارث ارباب خودش است و حالا بعد از تصاحب تاج و تخت او می‌خواهد خرابه‌های متال ورسِ دی سی را تحت کنترل بگیرد. اسکات اسنایدر یک بار ترسناک‌ترین جنبه‌ی بتمنی که می‌خندد را توضیح داد و اعلام کرد که این شخصیت یک زمانی یک ماهیت قهرمانی داشت:

بتمنی که می‌خندد، یک زمانی یک شخصیت قهرمان محسوب می‌شد که حالا کاملا شرور شده است... نتیجه این تبدیل هم آنقدر مرگبار و قاطع است که همین موضوع باعث می‌شود او بسیار ترسناک باشد. او بتمنی است که در اوج دوران کاری خود به مسیر بد و شرورانه‌ای منحرف شده است.

اما در رابطه با رابین کینگ اصلا نمی‌توان چنین چیزی را گفت؛ او اصلا چنین تبدیلی را تجربه نکرده است. او فقط یک کودکی است که جنبه تاریک خودش، او را به‌صورت کامل تغذیه کرده است. این نسخه از رابین اصلا نیازی به این نداشت که برای تبدیل شدن به یک هیولا، توسط جوکر نابود و شکسته شود. او برای خدمت کردن به بتمنی که می‌خندد، به‌صورت کامل تبدیل به این شخصیت شد. او به این صورت توصیف شده که در زمان کودکی، وقت زیادی از زندگی خود را صرف رویاپردازی می‌کرد؛ او به راه‌های مختلفی برای کشتن قهرمانان واقعیت خودش فکر می‌کرد. او حتی در طی این مسیر یک کمربند کاربردی هم ساخت که پر از سلاح‌های خطرناک و نابودگر می‌شد.

حضور رابین کینگ در خط داستانی کتاب کمیک دارک نایتس: دث متال - Dark Nights: Death Metal

کاملا واضح است که این رابین چند برابر رابین‌های دیگر باهوش‌تر و بهتر است. به نظر می‌رسد که او نقشه‌های مخصوص به خودش را برای مقابله با قهرمانان دی سی دارد. براساس گفته‌های اسنایدر: «رابین کینگ در همان مسیر شرورانه‌ای که «بتمنی که می‌خندد» در آن فعالیت می‌کند، قرار دارد. راه و روش‌های شرارت همان است اما تقریبا او برای من ترسناک‌تر است؛ زیرا او همیشه همینگونه بوده است. او هیچوقت چیز دیگری نبوده است». این به آن معنی است که این رابین، هدف‌دار و متفکر است یا حداقل به طراحی نقشه‌هایی که «بتمنی که می‌خندد» می‌کشید، عادت دارد. ما حتی در قسمت ۲ سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal شاهد این بودیم که او چیزی را در گوش ارباب خود زمزمه کرد؛ چیزی که باعث خوشحالی خیلی زیاد این شرور شد و به دستیار خود افتخار کرد.

این ایده که کودکی آنقدر وقت و زندگی خود را به کشف راه‌های مختلف برای شکست دادن و کشتن قهرمانان اختصاص داده، بسیار ترسناک است. این سطح از دوراندیشی می‌تواند اینطور نشان دهد که رابین کینگ، نسخه‌ای از تیم دریک است که «بتمنی که می‌خندد» او را زیر بال و پر خود گرفته است. قطعا در آینده به اسرار مربوط‌به رابین کینگ پرداخته می‌شود و انتظار می‌رود که او نقش بسیار مهمی در نقشه‌های Batman Who Laughs داشته باشد. اگر این شرور آنقدری به دستیار شیطانی خود اعتماد دارد که تاج و تختش را بعد از مرگش به او بسپارد، قطعا نقشه‌هایی هم برای رابین کینگ دارد؛ نقشه‌هایی که اصلا نتیجه خوبی برای قهرمانان ندارد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده