نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱

بازگشت گرین گابلین در قسمت جدید مجموعه Amazing Spider-Man

براساس تصویری که شرکت مارول اخیرا از قسمت ۸۵۰ سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man منتشر کرده، بازگشت نورمن آزبورن به‌عنوان شخصیت گرین گابلین به‌صورت رسمی تایید شد.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، بزرگ‌ترین رقیب اسپایدرمن یعنی همان گرین گابلین قرار است در قسمت ۸۵۰ سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man دوباره بازگردد. براساس جدیدترین تصویری که از جلد قسمت اُوِرسایز منتشر شده، خبر بازگشت گرین گابلین رسمی و قطعی است. ویراستار مجموعه اسپایدرمن یعنی نیک لو اخیرا تیزرهای مختلفی را در حساب توییتر خود منتشر می‌کرد و به این طریق از بازگشت یک شخصیت شرور خبر می‌داد. اولین متن او عبارت بود از «پیتر چه مدت است که ما یکدیگر را عذاب می‌دهیم؟ من تو را احمق خواندم و تو لقب دیوانه را به من دادی». دومین توییتی هم که منتشر کرد، عبارت بود است «من کسی را که تو دوست داری می‌گیرم، تو من را زندانی می‌کنی. این یک چرخه شرورانه است، عنکبوت کوچولو».

مدت خیلی زیادی طول نکشید که طرفداران اسپایدرمن به بازگشت نورمن آزبورن شک کردند. حالا هم مشخص شده که این شک‌ها واقعی بوده است. نورمن آزبورن همان گرین گابلین اصلی است. او مسبب مرگ اولین عشق پیتر پارکر یعنی گوئن استیسی بوده است. اسپایدرمن برای مدت زیادی باور داشت که نورمن مرده است؛ اما حالا او مثل همیشه دیوانه بازگشته است. او در دوران جنگ داخلی، رهبر تیم تاندر بولت‌ها بود. او در قالب شخصیت Iron Patriot یک شخصیت بالای سیاسی پیدا کرد، رئیس سازمان همر بود و در دوره سلطنت تاریک، رهبری گروه دارک اونجرز را در دست داشت. اخیرا هم آزبورن با سیمبیوت کارنیج ادغام شد تا تبدیل به رد گابلین شود.

spiderman - secret six - marvel villains

اسپایدرمن توانست رد گابلین را شکست دهد اما آزبورن که دچار آسیب ذهنی شده بود، باور داشت که همان کارنیج اصلی یعنی کلیتس کسدی است. او در رویداد Absolute Carnage به‌عنوان بخشی از ارتش سیمبیوت دارک کارنیج، بازگشت. در پایان این رویداد آزبورن توانست آگاهی خود را به‌دست بیاورد. در آخرین رویدادی که پیش آمده بود، شهردار شهر نیویورک یعنی ویلسون فیسک که به کینگ پین معروف است، آزبورن را استخدام کرد تا در پروژه بازسازی مؤسسه ریون کرافت، به او مشاوره بدهد. جلد قسمت ۴۸ مجموعه Amazing Spider-Man (در اصل قسمت ۸۴۹ محسوب می‌شود)، ما شاهد این هستیم که اسپایدرمن در مقابل دروازه ریون کرافت قرار دارد. این صحنه نشان می‌داد که شاید همین دروازه‌ها جایی باشد که اسپایدی و گابلین باری دیگر با هم برخورد می‌کنند. قسمت ۸۵۰ سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man در ماه سپتامبر سال جاری عرضه خواهد شد. خلاصه داستان این قسمت جدید به شرح زیر است:

اسپایدرمن مشکلات خیلی زیادی را متحمل شده است؛ سخت‌تر از چیزی که مدت خیلی طولانی‌ای پیش آن را تجربه کرده بود، آن هم به روش‌هایی که اصلا در گذشته با آن‌ها روبه‌رو نشده بود. تا چه حد او می‌تواند این سختی‌ها را تحمل کند، پیش از اینکه در هم بشکند؟ کسی که اسپایدرمن قرار است در این قسمت با او روبه‌رو شود، خیلی واضح و صریح به این سؤال پاسخ خواهد داد.

norman osborn - green goblin


منبع cbr comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده