نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

بازگشت جوکر، کابوس بتمن بیاند را به دنیای دی سی می‌آورد

از یک طرف ما جنگ جوکر را داریم که در حال نابودی شهر گاتهام است و از طرف دیگر هم به نظر می‌رسد که یکی از تاریک‌ترین خط داستانی‌های بتمن بیاند قرار است به واقعیت تبدیل شود.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۷ سری کتاب کمیک Nightwing را برای شما فاش کند.

.

.

.

همان‌طور که در اخبار سابق دنیای کمیک هم به آن اشاره شده بود، جوکر همواره به‌دنبال راه‌های مختلفی است که نیروهایی را به دور خود جمع کند تا بتواند کراس‌اور حماسی تابستان امسال را که با نام «جنگ جوکر» برای خانواده بتمن خواب دیده، عملی کند. حالا در این فرایند، یکی از برجسته‌ترین هدف‌هایی که جوکر دارد، پسر شگفت‌انگیز اصلی یعنی دیک گریسون است؛ فردی که جوکر برای او نقشه شیطانی‌ای را کشیده است. اینگونه به نظر می‌رسد که جوکر از هویت واقعی نایت وینگ و همچنین دیگر اعضای خانواده بتمن خبر دارد. به همین ترتیب هم جوکر، دیک گریسون را مورد هدف قرار داده است؛ آن هم زمانی‌که این مرد جوان به‌شدت تلاش می‌کند تا از آسیب‌های شدیدی که KGBeast و محفل جغدها به ذهنش وارد کرده‌اند، بهبود پیدا کند.

حالا که جوکر در تلاش است تا نقشه خود را به مراحل جلوتری پیش ببرد، به نظر می‌رسد که نایت وینگ قرار است به سرنوشت یکی دیگر از رابین‌ها که در تاریک‌ترین خط داستانی دنیای انیمیشنی دی سی رخ داده بود، دچار شود؛ این خط داستانی هم چیزی نیست جز Batman Beyond: Return of the Joker. این فیلم انیمیشنی که در سال ۲۰۰۰ ساخته شده بود، شکاف بین آخرین فصل از Batman: The Animated Series و همچنین آغاز Batman Beyond را پر می‌کند؛ خط داستانی آن هم در ده‌ها سال در آینده دنیای انیمیشنی دی سی رخ می‌دهد. در این خط داستانی جوکر و هارلی کویین، تیم دریک را می‌دزدند و او را شکنجه می‌کنند تا بتوانند به هویت واقعی بروس وین که دارک نایت است، پی ببرند.

جوکر و هارلی که آسیب و شکست بسیار شدیدی را به ذهن تیم وارد کرده بودند، کاری کردند تا او تبدیل به فرزند ناتنی خودشان «جی. جی» بشود. بعد هم آن‌ها آنقدر این ابرقهرمان را به بازی گرفتند تا کاری کنند که تیم ضربه نهایی و کشنده را به بتمن وارد کند؛ تمامی این‌ها بخشی از نقشه بزرگ شاهزاده دلقک جرم و جنایت بود که قصد داشت آن را روی قدیمی‌ترین دشمن خود پیاده کند. خوشبختانه تیم توانست بر برنامه‌نویسی‌های مجدد ذهنی خود غلبه کند و در عوض خود جوکر را به قتل برساند. اما آسیب‌های خیلی شدیدی که به ذهن این پسر جوان وارد شده بود، باعث شد تا او سال‌ها تحت توانبخشی شدید قرار بگیرد تا بتواند هویت و سلامت خود را دوباره به‌دست بیاورد.

joker - nightwing

در خط داستانی فعلی مجموعه نایت وینگ هم تقریبا همین اتفاق در جریان است. دیک گریسون در تلاش است تا تمام خاطرات سابق خود را که از زندگی ابرقهرمانی قبلی خود داشت، برگرداند. زیرا او مدت پیش توسط KGBeast از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و بعد هم تحت نظارت محفل جغدها قرار گرفت؛ این سازمان مخفی در تلاش بود تا با برنامه‌های مختلف دیک را به شکل مورد نظر خود در بیاورند و او را تبدیل به آخرین تالن خود بکنند. این محفل تمام خاطرات گریسون را داخل یک کریستال قرار داد تا به این طریق بتواند او را تبدیل به یک «ریک گریسون» بی‌پرواتر بکند؛ کسی که مدام گذشته خود را انکار می‌کرد، آن هم زمانی‌که بت گرل تلاش کرد تا ذهن او را برگرداند.

 زمانی‌که گریسون به گشت شبانه رفته بود و همچنان با شخصیت‌های دوگانه خود درگیری داشت، جوکر مخفیانه به خانه این قهرمان جوان وارد شد. او آن کریستال خاص را که حاوی خاطرات دیک بود، برداشت و تلاش کرد که خودش کنترل ذهن شکننده گریسون را در دست بگیرد. گریسون به‌جای اینکه اصل ماجرا را به یاد بیاورد، حالا به یاد می‌آورد که بعد از کشته شدن پدر و مادرش، این جوکر بوده که او را به فرزندی قبول کرده است. حالا دیگر گریسون هیچ خاطره‌ای از خدماتش در قالب رابین و نایت وینگ نداشت. به همین ترتیب هم پسر شگفت‌انگیز به جبهه جوکر پیوست تا در رویداد «جنگ جوکر» بیش‌ازپیش شهر گاتهام را به نابودی بکشاند.

جوکر بیشتر از یک قاتل سریالی به همراه ابزارها و رفتارهای مسخره است؛ او مدت خیلی زیادی است که نشان داده در دستکاری ذهن و روان طرف مقابلش، استاد است. جوکر حالا پیچیده‌ترین خط داستانی دنیای انیمیشنی دی سی را به صفحه‌های کمیک آورده است. او از لحاظ روحی رابین را به‌طور کامل شکست و خودش را در قالب شخصیت پدری شیطانی او قرار داد. حالا که نایت وینگ تحت کنترل جوکر قرار دارد، احتمالا در خط داستانی جنگ جوکر تمام قد مقابل اعضای خانواده بتمن می‌ایستد و شوالیه تاریکی را به بدترین وضعیت خود می‌رساند. حالا که ذهن گریسون حسابی شکننده است و دچار مشکل شده، بتمن باید همه چیز خود را به خطر بیاندازد تا بتواند شریک اصلی خود را آزاد کند و دوباره او را به سمت روشنایی ببرد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده