نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱

تیم Excalibur دنیای مارول، دستخوش یک تغییر خیلی بزرگ شد

تیم Excalibur که از دنیای مردان ایکس محسوب می‌شوند، تا به امروز، ماجراهای مختلفی را تحمل کردند. حالا شرکت مارول تصمیم گرفته که بار دیگر در آن‌ها تغییر بزرگی به وجود بیاورد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱۰ سری کتاب کمیک Excalibur را برای شما فاش کند.

.

.

.

در طی یک سال اخیر، شرکت مارول اعضای تیم مردان ایکس را وارد ماجراهای مختلفی کرده است و تغییرات زیادی را در آن‌ها به وجود آورده است. حالا یک تغییر بزرگ دیگر هم برای اعضای تیم Excalibur رخ داده است. به‌عنوان بخشی از انتشار مجدد Dawn of X، بتسی برادوک، شخصیت سایلاک خود را رها کرد و تبدیل به کاپیتان بریتین جدید شد. حالا الان او است که رهبری گروه ایکس کالیبر را در دست دارد؛ تیم جهش یافته‌های کراکوآ که بیشتر از هر چیزی روی جادو تمرکز دارند. این تیم شامل گامبیت، روگ، جوبیلی و ریکتور است و از طرف دیگر هم آپوکالیپس آن‌ها را تحت نظر دارد.

از یک طرف اعضای این گروه فوق‌العاده مشغول این هستند که در Otherworld جایگاه مخصوص به خودشان را به‌دست بیاورند. اما از طرف دیگر هم برادر بتسی که جهش یافته‌ای در سطح امگا محسوب می‌شود و جیمی برادوک نام دارد، در تلاش است تا دوباره به همان راه و روش‌های قدیمی خود برای تغییر و منحرف کردن واقعیت برگردد. مأموریت فعلی گروه ایکس کالیبر در Otherworld منجر به ایجاد نبردی با نیروهای اوپال لونا ساترناین، Omniversal Majestrix شده است. در طی این درگیری، فرزند جوبیلی یعنی شوگو که در این دنیای جادویی تبدیل به یک اژدها شده بود، آسیب دید.

ما در خط داستانی این قسمت شاهد این هستیم که اعضای گروه ایکس کالیبر به انگلیس بازمی‌گردند و توسط گروهی از نیروهای مسلح، مورد استقبال قرار می‌گیرند؛ نیروهایی که قصد دارند جهش یافته‌ها را از کشور خود بیرون کنند. بااین‌حال، مداخله به موقع کیت پراید و همچنین ریچل سامرز باعث می‌شود که این وسط همگی نجات پیدا کنند. این دو ابرانسان که از اعضای سابق گروه ایکس کالیبر محسوب می‌شوند، خیلی زود توانستند دوستان خود را به واسطه یک کشتی شناور، از آن‌جا خارج کنند و به‌جای امنی ببرند؛ آن هم با استفاده از قدرت‌های روانی قابل توجهی که ریچل دارد.

Excalibur - captain britain

بعد از گذشت مدتی ما به واسطه همین قسمت متوجه می‌شویم که این ماجراها همگی دارد در یک واقعیت کوچک و جیبی رخ می‌دهد؛ چیزی که به واسطه توانایی‌های جیمی در منحرف کردن و شکل دادن زمان، ایجاد شده است. زمانی‌که بتسی به این موضوع پی برد، فوق‌العاده خشمگین و عصبانی شد. او احساس می‌کرد که بهتر بود جیمی همان‌طور مرده رها شود، به‌جای اینکه به واسطه فایو دوباره به زندگی بازگردد. به همین دلیل هم به سمت جیمی حمله‌ور شد اما در مقابل جیمی توانست خواهر خود را به قتل برساند. زمانی‌که بتسی کشته شد، مدت زیادی طول نکشید که گردنبند مخصوص کاپیتان بریتین یعنی Amulet of Right دور گردن او ظاهر شد.

چهار واقعیت جدید از همین لحظه به وجود آمدند؛ چهار واقعیتی که در هر کدام از آن‌ها، یکی از اعضای تیم ایکس کالیبر این شیء جادویی را به ست آورده بودند. گامبیت، روگ، جوبیلی و ریکتور، هر کدام تبدیل به کاپیتان بریتین‌های واقعیت مخصوص به خودشان شده بودند. همین لحظه می‌تواند سرآغاز تشکیل سپاه جدید کاپیتان بریتین باشد. در گذشته، در هر واقعیتی یک کاپیتان بریتین وجود داشت. آن‌ها برخی اوقات با یکدیگر ملاقات می‌کردند و با هم متحد می‌شدند تا با تهدیدهای مولتی ورسی مبارزه کنند. متاسفانه در طی رویداد Head of X، بیاندرها این ارتش را نابود کردند.

همین اتفاق باعث شد تا برادر بتسی و جیمی یعنی برایان برادوک، تنها کاپیتان بریتین در کل مولتی ورس باشد. به‌نظر می‌رسد که مجموعه Excalibur قصد دارد تا دوباره این موضوع را در دست بگیرد و ادامه آن را پیش ببرد؛ خط داستانی‌ای که ممکن است منجر به رویداد کراس اوری جدیدی با تیم مردان ایکس، X of Swords شود. براساس خلاصه‌ای که از این قسمت منتشر شده، کاپیتان بریتین با سخت‌ترین تصمیم زندگی‌اش برخورد کرده است؛ آن هم زمانی‌که بریتانیا قرار است نبردی با کراکوآ داشته باشد. آیا ایکس کالیبر می‌تواند در طی این رویداد بسیار خطرناک جان سالم به در ببرد؛ آن هم زمانی‌که متحمل سختی‌های خیلی زیادی خواهد شد؟


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده