نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۱

معرفی دستیار جدید بتمن در Batman: The Joker War Zone

بتمن که نتوانست جلوی جنگ بزرگ جوکر را بگیرد، فرد جوان و جدیدی از حاشیه‌های شهر گاتهام قیام کرد تا درکنار شوالیه تاریکی مبارزه کنه؛ درحالی‌که با تمام روش‌هایش مخالف بود.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، بتمن قرار است با معرفی شخصیت جدیدی به‌نام کلاون هانتر، دستیار جدیدی به‌دست بیاورد. خط داستانی Batman: The Joker War Zone قرار است یک پارتیزان جوان را به خوانندگان معرفی کند. این سری کتاب کمیک، یک قالب آنتولوژی دارد که هر قسمت از آن به وضعیت جدید بتمن و متحدان او می‌پردازد؛ آن هم زمانی‌که دلقک‌های داستان، بیش‌ازپیش مشکل‌ساز می‌شوند و ماجراهای مختلف را به وجود می‌آوردند. جیمز تاینین چهارم قصد دارد که در این مجموعه حسابی خودی نشان بدهد و چالش‌های جدیدی را برای خودش و مخاطبان ایجاد کند.

به‌طور مثال شخصیت‌های جدیدی مانند پانچ لاین یکی از همین چالش‌ها محسوب می‌شود. باتوجه‌به اینکه جوکر، یک شخصیت مکمل جدید دریافت کرده است، منطقی است که یک فرد از سنین جوان‌تر، پا پیش بگذارد تا درکنار بتمن، به مبارزه با جرم و جنایت بپردازد. اما، نکته‌ای که وجود دارد، این است که کلاون هانتر احترام زیادی برای بتمن قائل است اما این اصلا دلیل نمی‌شود که با روش‌های او موافق باشد. قسمت ۹۵ سری کتاب کمیک Batman دقیقا همان جایی است که همه چیز به اوج خود می‌رسد و جدیدترین متحد بتمن وارد ماجرا می‌شود. تاینین اخیرا در خبرنامه خود به نام Tiny Onion توضیح داد که چرا حضور کلاون هانتر در این مجموعه ضروری بوده است:

شخصیت خاصی در خیابان‌های شهر گاتهام وجود نداشت که ماجرا از زاویه او دیده شود؛ شخصیتی که نابود شدن شهر را در اطراف خود ببیند. رویداد جنگ گاتهام به این منظور طراحی شد تا تغییری در اینکه گاتهام چطور خودش را می‌بیند، به وجود بیاید. این رویداد یک ماجرای بسیار مهم و حیاتی برای همان شهر گاتهام جدید و جسوری محسوب می‌شود که قرار است در آینده‌ای نزدیک ساخته شود... من به شخصیتی نیاز داشتم که آن تغییر را به نمایش بگذارد. یک شخصیت که کنترل همه چیز را در دست بگیرد، زیرا می‌دید که شهر نیاز به چنین تغییری دارد... اما نه طبق شرایط بتمن یا جوکر. یک شخصیت مکمل و طرد شده که نه عضوی از شرورهای آرکهام باشد نه خانواده بتمن.

یه چیز جدید و کاملا متفاوت. کلاون هانتر یک بچه ساکت و عجیب است که در حاشیه‌های شهر زندگی می‌کند. او معمولا جوک‌های مختلفی را برای خودش زمزمه می‌کند اما اصلا اهل این نیست که در کلاس درس یا بازی‌های شبانه، صحبت کند. زمانی‌که او یک کودک بود، مرگ والدینش را به دستان جوکر تماشا کرد؛ درحالی‌که جانش توسط بتمن نجات داده شد. او برای سال‌ها بتمن را همانند یک بت می‌پرستید. اما زمانی‌که جنگ جوکر آغاز شد، به این نتیجه رسید که بتمن نمی‌تواند آن را متوقف کند. به همین دلیل هم یک چوب بیسبال و بت رنگی را که بتمن به او داده بود، برداشت و به سراغ کشتن اعضای باند دلقک رفت؛ افرادی که محله او را ناآرام کرده بودند.

او سبک جدیدی از پارتیزان بودن را به نمایش می‌گذارد. پارتیزان‌هایی که در گاتهام حضور دارند، معمولا گجت‌ها و لباس‌هایی با فناوری پیشرفته دارند. او فرد بسیار ساکتی است و بیشتر تمایل دارد تا آن خطوطی را که پارتیزان‌های معمولی از آن‌ها عبور نمی‌کنند، پشت سر بگذارد. یک شهر تاریک و جوان، پایین گاتهام و زیر پای بتمن نفس می‌کشد... از یک طرف ما پانچ لاین را داریم که سبک جدیدی از شرارت را به نمایش می‌گذارد؛ یک فرد جوان به چیز عمیقا خطرناکی به‌شدت باور دارد... از طرف دیگر هم ما کلاون هانتر را داریم که خودش را به‌عنوان یک قهرمان می‌بیند؛ کسی که تمام قوانین و چارچوب اخلاقی بتمن را کنار انداخته است. او اصلا برای زاویه دید قدیمی او نسبت به دنیا، احترامی قائل نیست.

clownhunter

clownhunter


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده