نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

دنی اونیل، هنرمند تحسین شده کمیک دار فانی را وداع گفت

دنیس «دنی» اونیل، نویسنده و ویراستار قدیمی و تحسین‌شده دنیای کمیک که هم در شرکت مارول و هم شرکت دی سی کامیکس فعالیت می‌کرد، در سن ۸۱ سالگی از دنیا رفت.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، یکی از نویسنده تحسین‌شده‌ی کتاب‌های کمیک به نام دنیس «دنی» اونیل، در سال ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. براساس گزارشی که سایت خبری Newsarama منتشر کرده، خانواده اونیل اعلام کردند که این هنرمند به دلایل طبیعی، در ۱۱ ژوئن در خانه خودش، جان باخته است. اونیل در سال ۱۹۳۹ متولد شد و بعد از فارغ‌التحصیلی از کالج، به نیروی دریایی پیوست. پیش از اینکه او بالاخره یک شغل به‌دست بیاورد، یک ستون برای یک روزنامه نوشت. همین ستون، توانست توجه روی توماس را به خود جلب کند؛ کسی که به اونیل کمک کرد تا کار خود را در شرکت مارول آغاز کند.

این هنرمند در شرکت مارول توانست در مجموعه‌های مختلف مانند Strange Tales، Rawhide Kid، Millie the Model، دردویل، ایکس من و غیره فعالیت داشته باشد. در سال ۱۹۶۸ بود که اونیل بعد از مدتی کار کردن در شرکت چارلتون کامیکس، به شرکت دی سی رسید و در آن‌جا مشغول به کار شد. او در طی این مدت، در وضعیت واندر وومن و تیم لیگ عدالت آمریکا تغییرات زیادی را به وجود آورد و حتی شخصیت کریپر را هم معرفی کرد. مجموعه لیگ عدالت آمریکا باعث شد تا پایه‌های یکی از بهترین کارهای اونیل یعنی مجموعه Green Lantern/Green Arrow به وجود بیاید. او یکی از خط داستانی‌های مهم را در مجموعه Green Lantern نوشت که نشان می‌داد روی هارپر/اسپیدی به هروئین اعتیاد دارد.

بعد از ایفا شدن نقش بتمن توسط آدام وست، اونیل کمک کرد تا این شخصیت دوباره به همان ریشه‌های اخموی خود بازگردد. در طی این مدت، او در خلق رأس الغول ایفای نقش کرد، به احیای دو چهره و جوکر کمک کرد، در خلق لزلی تامپیکنز نقش داشت و همچنین تجسم اصلی بت وومن یعنی کیتی کین را هم به قتل رساند. از جمله کارهای برجسته دیگر اونیل می‌توان به مجموعه‌های Superman، Superman vs. Muhammad Ali، The Shadow، Captain Marvel، The Question، The Amazing Spider-Man و رمانی کردن داستان Batman Begins و The Knight اشاره کرد. او در خلق شخصیت‌های مختلفی مانند مادام وب، هایدرو-من، اوبدایا استین/آیرون مانگر، زره Silver Centurian، یوریکو اویاما (لیدی دث استرایک آینده)، ازرائیل و غیره نقش داشت.

درکنار نوشتن، اونیل هم در شرکت دی سی و هم شرکت مارول، به‌عنوان یکی از اعضای هیئت تحریریه فعالیت می‌کرد و در هیئت مدیره The Hero Initiative هم حضور داشت.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده