نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

کابوس جوکر، همان چیزی است که همیشه دنبال آن بود

در خط داستانی Joker 80th Anniversary Special ما شاهد این هستیم که کابوس نهایی شاهزاده دلقک جرم و جنایت، در حقیقت همان چیزی است که او همیشه آن را می‌خواست.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان The Last Smile از مجموعه Joker 80th Anniversary Special را برای شما فاش بکند.

.

.

.

تا به امروز، جوکر مسئول داستان‌ها و کابوس‌های بسیار ترسناک در سرتاسر دنیای دی سی بوده است. جاه‌طلبی و همچنین جنایت‌های خشن او باعث شده تا افراد خیلی زیادی از لحاظ فیزیکی و روانی دچار آسیب شوند؛ همین باعث شده تا او، تبدیل به یکی از ترسناک موجودات دنیا شود. اما دراین‌میان، یک چیزی هم هست که او را خیلی می‌ترساند؛ با وجود اینکه او مدت خیلی زیادی همین مورد را می‌خواسته است. در خط داستانی بسیار جذاب The Last Smile، مشخص می‌شود که ترس بسیار بزرگ و نهایی جوکر این است که بتمن به او بخندد. این خط داستانی، در دوران گذشته جریان دارد و ما شاهد این هستیم که جوکر، ناگهان به خاطر یک کابوس تکراری از خواب می‌پرد.

batman - joker

او تصمیم می‌گیرد که درباره این کابوس با عشق آن زمانِ خودش یعنی هارلی کویین صحبت کند؛ آن هم درحالی‌که تمام قسمت‌های این کابوس را با جزئیات به یاد دارد. جوکر در این خواب، در زندان بلک گیت زندانی شده است؛ این یعنی اینکه مقامات دیگر به دفاعیه او نسبت به دیوانه بودنش کاری ندارند و تصمیم گرفتند که جوکر باید به خاطر جنایت‌هایش اعدام شود. همینطور که زمان به سرعت در حال گذشتن است، جوکر تصمیم می‌گیرد که این رویداد اعدام خود را، تبدیل به یک نمایش مسخره کند؛ جوکر درخواست می‌کند که او را با همان لباس مخصوص خودش اعدام کنند و همچنین با یک دستمال کاغذی، گل رزی درست کنند و آن را داخل لباسش قرار دهند.

او به‌عنوان وعده غذایی پایانی خود هم یک پای درخواست می‌کند که بعد آن را به سمت صورت همان کشیشی پرتاب می‌کند که به آن‌جا آمده تا آخرین مناسک او را بخواند. زمانی‌که در حال منتقل کردن او به سمت منطقه اعدام هستند، او نمایشی را به راه می‌اندازد که تا آستانه شورش پیش می‌رود. اعضای خانواده قربانی‌ها به آن‌جا آمدند تا همگی این رویداد را تماشا کنند.جوکر همچنان در حال ساختن جوک و توهین‌های مختلف است؛ حتی زمانی‌که مجبور می‌شود تا روی یک صندلی الکتریکی بنشیند. اما زمانی‌که متوجه می‌شود که بتمن هم به آن‌جا آمده تا رویداد را تماشا کند، کاملا ساکت می‌شود.

batmen laughing

جوکر در ابتدا گیج می‌شود و مطمئن نیست که بزرگ‌ترین دشمنش از آن ماجرا چه می‌خواهد. اما در کمال وحشت، او لبخند بزرگی را که روی صورت شوالیه تاریکی نقش می‌بست، مشاهده کرد. زمانی‌که صندلی روشن شد و اعدام رسما آغاز شد، بتمن شروع به خنده کرد و مدام می‌خندید. ناگهان، جوکر توسط نسخه‌های مختلفی از بتمن محاصره شد که همگی به او و سرنوشت نهایی‌اش می‌خندیدند. جوکر با تمام وجود التماس می‌کرد و از بتمن می‌خواست که به او نخندد؛ همین‌جا بود که رویای او به پایان رسید. این کابوس یک شب ترسناک بسیار کامل را برای شاهزاده دلقک جرم و جنایت مهیا کرده بود.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده