نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱

کت وومن گرفتار بزرگترین نقشه ابرشرورانه تاریخ کمیک شد

در خط داستانی اخیر کتاب‌های کمیک، کت وومن به‌تازگی از یک تله ابرشرورانه فرار کرد؛ تله‌ای که باعث شده بود تا دنیای او، تبدیل به یک رویداد مهم، بزرگ و واقعی شود.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان Conventional Wisdom از کتاب کمیک Catwoman 80th Anniversary 100-Page Spectacular را فاش کند.

.

.

.

شروران دنیای دی سی، خصوصا جنایتکاران مصمم و خلاقی که در شهر گاتهام قرار دارند، تمایل خیلی زیادی نسبت به امتحان کردن تله‌های مرگ مختلف و گیر انداختن قهرمانان، در این تله‌ها را دارند. تعداد خیلی زیادی از این تله‌ها منحصر‌به‌فرد هستند و ماجراهای جالبی را به وجود می‌آورند. اما به جرئت می‌توان گفت که هیچکدام از آن‌ها در بحث عجیب و غریب و همچنین بی‌نقص بودند، به پای آخرین تله‌ای که کت وومن مجبور بود از آن فرار کند، نبودند. در داستان کوتاه Conventional Wisdom که در کتاب Catwoman 80th Anniversary 100-Page Spectacular قرار دارد، کت‌وومن خود را در جدیدترین تله شیطانی دکتر دستینی پیدا می‌کند: او یکی از میهمانانی محسوب می‌شد که در یک کنفرانس خاص، شبیه به کامیک کان واقعی، حضور پیدا کرده بود.

در این خط داستانی، کت وومن در بخش ورودی مراسم Bat-Con معرفی شد و به خاطر مردی که در حال صحبت کردن با او بود، خیلی سردرگم شد. او یکی از کارمندان این کنوانسیون بود و با او درست همانند یک میهمان مشهور رفتار می‌کرد. این مرد برای کت وومن توضیح داد که چگونه باید عکس بگیرد و رفتارش باید چطور باشد. او از نقشی که کت وومن داشت، کاملا خبردار بود؛ درست همانند تمام افرادی که اطراف آن کنوانسیون قرار داشتند. جالب است بدانید که این کنوانسیون، به بتمن و متحدان و دشمنان مختلف او اختصاص داشت. سلینا خیلی زود خود را پشت یک میز پیدا کرد که مشغول امضا کردن تصاویر برای طرفداران مجموعه بود. در کمال تعجب، او درکنار بروس نشسته بود و متوجه شد که او اصلا نسبت به این کنوانسیون اهمیتی قائل نیست.

catwoman

درحالی‌که کت‌وومن با خاطرات خود درگیر بود و دوست داشت متوجه شود که پیش از کنوانسیون کجا بوده، متوجه شد که بروس به طرز عجیبی با میهمانان دیگری که سر همان میز بودند، رابطه بسیار دوستانه‌ای دارد؛ میهمانانی که جوکر، ریدلر و دو چهره از جمله آن‌ها بودند. همه آن‌ها تصاویر امضا می‌کردند و عکس می‌گرفتند؛ تا اینکه بالاخره کت‌وومن خسته شد و به سیم آخر زد. او از میان طرفداران خیلی زیادی که قصد عکس گرفت داشتند، عبور کرد. این در حالی بود که کارمند کنوانسیون همچنان به همراه یک جعبه مرموز به‌دنبال او بود. سلینا ناگهان خودش را داخل پنلی پیدا کرد که در آن‌جا مشغول پاسخ دادن به سوالات طرفداران بود. در میان آن‌ها، یکی از طرفدارانی که به‌صورت مبدل لباس دکتر دستینی را بر تن کرده بود، توجه سلینا را به‌طور کامل جلب کرد.

دکتر دستینی توضیح داد که سلینا به معنای واقعی در رویداد ویژه هشتادمین سالگرد گیر افتاده است؛ آن هم به‌دلیل تحریف واقعیت توسط خود دستینی. پیش از اینکه دکتر دستینی بتواند دستگاه مخصوص را به‌دست بیاورد، سلینا آن را به زمین کوبید و نابود کرد. همین اتفاق هم باعث شد تا او به جایگاه اصلی و مناسب خود در دنیای دی‌سی بازگردد. او کاملا آماده بود که به سراغ دکتر سایکو برود و او را به همراه افراد زیر دستش، حسابی کتک بزند. این ایده که یک شرور از یک چنین کنوانسیون جذابی به‌عنوان یک تله نهایی برای کت وومن استفاده کند، خیلی جالب است؛ خصوصا که کت‌وومن در چنین تله‌ای اصلا نمی‌توانست از ترفند مخفیکاری خود که اغلب آن را به کار می‌گرفت، استفاده کند.

این خط داستانی به‌گونه‌ای بود که سلینا اگر نمی‌توانست از آن تله فرار کند، ممکن بود در آن به قتل برسد. زیرا اینگونه به‌نظر می‌رسید که دکتر دستینی بعد از گیر انداختن سلینا در چنین واقعیت دستکاری شده‌ای، نقشه‌های بسیار بد و تاریکی برای او دارد. خوشبختانه این دزد ماهر توانست حفره‌های موجود در این دنیا را پیدا و از آن فرار کند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده