نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱

جوکر در سری کتاب کمیک Batman: Gotham Knights شیطانی‌ترین نقشه‌اش را می‌کشد

در قسمت جدید سری کتاب کمیک Batman: Gotham Knights، جوکر یک برنامه شیطانی دیگری را پیاده کرد که باعث شده کل شهر به هرج‌و‌مرج کشیده شود.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۶ سری کتاب کمیک Batman: Gotham Knights را برای شما فاش کند.

.

.

.

بزرگ‌ترین دشمن بتمن یعنی جوکر، هر چیزی که نباشد، قطعا خلاق هست. کاری که جوکر می‌کند، این است که از بیگانگی، ناامیدی و خشونت مردم سلاح درست می‌کند و آن را مقابل بتمن می‌گیرد. به همین ترتیب هم مردم شهر گاتهام به همراه جوکر، همیشه راهی را پیدا می‌کنند که بتمن را شکنجه کنند. روشی که جوکر برای شکنجه خیلی دوست دارد، درون‌گرایی و همچنین ترس وجودی است؛ خصوصا در شیطانی‌ترین نقشه‌ای که او تا به امروز کشیده است و در قسمت ۶ مجموعه Batman: Gotham Knights نمایش داده می‌شود. بتمن در این خط داستانی، روش جدیدی را برای مبارزه با جرم و جنایت انتخاب کرده است.

او همیشه جنایتکاران بزرگ را دستگیر می‌کند و به زندان می‌اندازد اما آن‌ها مدام فرار می‌کنند و این چرخه دوباره تکرار می‌شود. به همین ترتیب، او به واسطه روش جدید خود، تصمیم دارد که وقت و انرژی خود را به‌صورت مستقیم صرف دستگیر کردن جنایتکاران کوچکی بگذارد که برای افراد بزرگتر کار می‌کنند. او به واسطه همین روش توانسته هزاران نفر را زندانی کند. درحالی‌که حالا همه از بتمن و روش جدیدش تقدیر می‌کنند، شهر گاتهام با یک مشکل جدید روبه‌رو می‌شود: حالا دیگر فضای کافی برای زندانیان وجود ندارد. به همین ترتیب هم مسئولان اعلام کردند که قصد گسترش زندان را دارند و برای این کار مجبور هستند که بخشی از سرمایه پزشکی را قطع کنند.

در همین حین، جوکر پخش این بیانیه را متوقف کرد و یک پیشنهاد را برای شهروندان گاتهام ارائه کرد: هر هفته، جوکر پول درمان و قبض پزشکی افرادی را که شایسته هستند، پرداخت می‌کند. او حتی اسم Jokeraid را هم برای این برنامه‌ای که در نظر داشت، اعلام کرد. تمام کاری که شهروندان لازم بود انجام دهند تا هزینه را دریافت کنند، این بود که ویدیویی از خود بگیرند و کلمه Balyushka را به زبان بیاورند. اما نکته اصلی این بود که آن‌ها باید به واسطه ویدیوی خود، این شرور را سرگرم می‌کردند. همین برنامه جوکر باعث شد تا یک شورش بسیار بزرگ و عظیم در شهر راه بیفتد. شهروندان مدام اعمال خشنی انجام می‌دادند و کلمه Balyushka را بلند فریاد می‌زدند. از طرف دیگر جوکر هم همچنان روی قولش مانده بود و قبض پزشکی پنج نفر را هر هفته پرداخت می‌کرد.

batman - joker

بتمن به‌شدت در تلاش بود تا معنی کلمه Balyushka را کشف کند اما جوکر اعلام کرد که این کلمه هیچ معنی خاصی ندارد؛ او می‌دانست که بتمن زمان و منابع خودش را صرف این می‌کند که معنی این کلمه را پیدا کند. درحالی‌که بتمن ناامیدانه به‌دنبال راهی برای متوقف کردن این ماجرا بود، مردم این شهر همچنان به خودشان آسیب می‌زدند تا بلکه بتوانند کمک‌هزینه پزشکی را دریافت کنند. بتمن که دیگر نمی‌توانست کاری بکند، با جوکر برخورد کرد و به او گفت که دیگر «تمام شد». جوکر در مقابل برای بتمن توضیح داد که او هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته است و این ویدیوها، همچنان بدون وجود او هم ساخته خواهند شد.

بتمن که دیگر هیچ راهی به ذهنش نمی‌رسید، تصمیم گرفت که این کار را بتمن نمی‌تواند انجام دهد بلکه این کار مختص بروس وین است. به همین ترتیب هم بروس تعدادی از ثروتمندترین افراد شهر گاتهام را جمع کرد تا با هم به نتیجه‌ای برسند. میلیاردرهای شهر گاتهام آنقدر پول داشتند که قبض پزشکی همه را پرداخت کنند و باز هم پول‌های خود را داشته باشند. اعضای گروه این ایده را رد کردند اما در عوض تصمیم گرفتند تا مبلغی را که در صندوق کالج گاتهام داشتند، برای پرداخت هزینه درمانی مردم صرف کنند. بروس با این راه‌حل راضی نشد اما چاره‌ای نداشت جز اینکه با آن کنار بیاید. مدتی گذشت و جوکر دوباره یک بیانیه جدید را اعلام و برنامه جدید خود را معرفی کرد: هرکسی که در پرداخت هزینه‌های تحصیل خود مشکل دارد، با درست کردن یک ویدیو می‌تواند از Jokeraid پول بگیرد!

این وضعیت دوباره بروس را به همان وضعیتی که در آن قرار داشت، بازگرداند. حالا او در مقابل یک گروه جدیدی از مردم که زیر فشار بدهی‌های زیادی بودند، قرار داشت، جوکر اشتباه نمی‌کرد. او هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته بود. برنامه جوکر یک راه‌حل داشت؛ اگر بروس و دیگر میلیاردرهای گاتهام، نیازهای مردم شهر را که ناامیدانه در پی کسب آن بودند، فراهم می‌کردند. بااین‌حال، اگر آن‌ها همچنان پول‌ها را از یک صندوق به صندوق دیگر انتقال دهند، مردم همچنان ویدیو درست خواهند کرد. جوکر با انجام این کار، یک مشکل وجودی و اخلاقی ایجاد کرده بود. اما این بار نوبت بروس وین و ثروت هنگفتش بود که با جوکر مقابله کند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده