نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

پارادوکس در سری کتاب کمیک The Flash تبدیل به یک تهدید بحرانی می‌شود

در قسمت‌های جدید سری کمیک فلش، ما شاهد دشمن جدیدی برای بری آلن بودیم. حالا این دشمن آنقدر انرژی جذب کرده که راحت تبدیل به یک تهدید در سطح بحران شده است.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۷۵۴ سری کتاب کمیک The Flash را برای شما فاش کند.

.

.

.

در سری کتاب کمیک The Flash ما شاهد این بودیم که بری آلن با یک شرور بسیار قدرتمند به نام «پارادوکس» درگیر بود. مردی که حالا تبدیل به آخرین دشمن اسکارلت اسپیدستر شده، در حقیقت خیلی وقت پیش در همین سنترال سیتی زندگی می‌کرده است. داستان گذشته او به‌صورت مستقیم با داستان خود فلش درگیر است؛ در حقیقت می‌توان اینطور گفت که پارادوکس هم درست مانند بری آلن، درست در همان شب سرنوشت‌ساز قدرت‌هایش را دریافت کرده بود. بااین‌حال، مدت خیلی بیشتری برای پارادوکس زمان برد تا بتواند نحوه استفاده از توانایی‌هایش را یاد بگیرد. این شرور بعد از اینکه مدتی را در یک بعد جیبی گذراند، در قرن ۲۵ گیر افتاد و زندانی شد.

او از زمانی‌که آزاد شده، پاک کردن بری آلن را از خط زمانی، مأموریت اصلی و نهایی خود می‌داند. بری برای اینکه بتواند راهی را پیدا و پارادوکس را متوقف کند، چاره‌ای ندارد جز اینکه با بدترین دشمن خود یعنی ریورس فلش متحد شود. ما در قسمت ۷۵۴ همین سری کتاب، ما شاهد این هستیم که تلاش‌های این دو اسپیدستر ممکن است آنقدرها هم فایده‌ای نداشته باشد؛ زیرا پارادوکس حالا تبدیل به تهدیدی شده که می‌تواند با تمام رویدادهای بحرانی بزرگ دی سی رقابت کند. در قرن بیست و پنجم، پارادوکس ثابت کرد که یک تهدید بزرگ و وحشتناک است. در آن زمان ریورس فلش تنها فرد ابرقدرتی بود که می‌توانست این شرور را متوقف کند.

دقیقا به همین دلیل هم بود که بری به سراغ ایبارد ثاون رفت و از او درخواست کمک کرد؛ هرچند که این شرور، همان فردی است که مادر بری را به قتل رسانده بود. این دو اسپیدستر چاره‌ای نداشتند جز اینکه با هم متحد شوند زیر پارادوکس کم کم داشت آنقدر قدرتمند می‌شد که دیگر هیچکس نمی‌توانست او را متوقف کند؛ تازه این ماجراها برای قبل از قسمت ۷۵۴ است. زیرا در ماجراهای جدید، این شرور در معرض یک موج انرژی بسیار بزرگ قرار می‌گیرد. پارادوکس می‌تواند از اتفاقی که هم‌اسم خودش است، قدرت بیشتری بگیرد؛ هر زمان که یک پارادوکس در جریان زمانی رخ بدهد، یک انرژی خاصی به وجود می‌آورد که می‌تواند آن را جذب کند. همین انرژی هم توانایی‌های نابود کننده‌ای را به او می‌دهد.

paradox - the flash

این شرور که حسابی از فلش متنفر است، تا جایی که می‌توانست بارها و بارها سعی کرده که در زمان سفر کند و یک بار برای همیشه اسکارلت اسپیدستر را به قتل برساند. همین کار هم انرژی‌ای را به وجود می‌آورد که او را قدرتمندتر از قبل می‌کرد. علاوه‌بر این، همین کارها فرآیندی را آغاز کرده بود که کم کم در حال پاک کردن ابرقهرمان داستان ما از خود خط زمانی بود. بااین‌حال، این بزرگ‌ترین پارادوکسی نیست که این شرور می‌تواند آن را به وجود بیاورد. تقریبا در پایان این قسمت، پارادوکس متوجه می‌شود که باید کاری انجام دهد تا غیرقابل توقف شود. به همین دلیل هم به گذشته سفر می‌کند، به روزهایی که تنها یک مرد و همسر و پدر معمولی بود و بعد نسخه قدیمی خودش را به قتل می‌رساند.

حالا که پارادوکس نسخه قبلی خود را کشته بود، یک انرژی پارادوکسی‌ای را به وجود آورد که تا به آن روز اصلا مثل و مانندش را ندیده بود. بعد هم تمام این انرژی را به سمت خود جذب کرد. این موج قدرت آنقدر بزرگ و عظیم بود که پارادوکس یک موج نابودی بزرگی را ایجاد کرد و تمام شهر سنترال سیتی را در گذشته نابود کرد. ماجرا زمانی بدتر شد که او شروع به پاک کردن خود خط زمانی کرد. اما این تمام ماجرا نبود. او به مرور زمان از لحاظ اندازه‌ای هم بزرگ شد تا تبدیل به یک تهدید خیلی خطرناک‌تر شود. پارادوکس با همین کارها، در مقیاسی نابودی را به وجود آورده بود که شرورهای خیلی خیلی کمی قدرت انجام آن را داشتند.

او حالا با این قدرت‌ها و این حجم از نابودی، در سطح آنتی مانیتور قرار گرفته بود؛ یک شرور کیهانی که در مرکز بحران در زمین‌های بینهایت قرار داشت. پارادوکس حالا دیگر می‌تواند اندازه خود را تغییر دهد، زمان را نابود کند و احتمالا حتی خود مولتی ورس را هم از بین ببرد. در حال حاضر مشخص نیست که چه نوع تاثیر دائمی‌ای قرار است برخورد فلش با پارادوکس داشته باشد. از آنجایی که ریورس فلش هنوز در جبهه مقابل پارادوکس قرار داشت، شاید بری هنوز شانسی برای شکست او داشته باشد؛ اما ممکن است برای همین کار هم خیلی دیر شده باشد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده