نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۶

معرفی کاپیتان آمریکا جدید توسط شرکت مارول

شرکت مارول کامیکس اخیرا با انتشار تصویری، شخصیت جدیدی را به‌عنوان کاپیتان آمریکا معرفی کرد؛ کاراکتری به نام جو گومز از قبیله کیکاپو که حالا در قالب این قهرمان ظاهر می‌شود.

سری کتاب کمیک The United States of Captain America که مدتی پیش معرفی شده بود، قرار است یک سری شخصیت‌های جدید را به ما معرفی کند که می‌خواهند سپر و نام این قهرمان را در دست بگیرند. حال در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، شرکت مارول کامیکس اعلام کرد که باز هم یک کاپیتان دیگر قرار است در میان این شخصیت‌های جدید حضور داشته باشد. این شرکت انتشاراتی مدتی پیش شخصیت جو گومز را معرفی کرد که کاپیتان آمریکای اختصاصی قبیله کیکاپو محسوب می‌شود. این کاراکتر قرار است برای اولین‌بار در این مجموعه حضور پیدا کند. جو گومز توسط نویسنده‌ای از قبیله لیپان به نام دارسی لیتل بجر و هنرمندی از اقوام اولیه کانادا به نام دیوید کاتلر خلق شده است.

جو گومز در ماه اوت سال جاری میلادی، در قست ۳ این سری کتاب کمیک حضور پیدا خواهد کرد. کاتلر در بیانیه‌ای اینطور درباره شخصیت خود صحبت کرد: «واقعا نمی‌توانم احساس غرور خودم را به‌صورت کامل ابراز کنم؛ از اینکه بخشی از تیمی هستم که فرصت معرفی جو به دنیا را پیدا کردند. دنیای مارول بزرگ‌ترین سطح موجود در دنیا است که حالا قصد دارد قهرمانی از اقوام اولیه کانادا را وارد ماجراجویی‌های خود کند. این اتفاق ارزش فوق‌العاده زیادی برای من دارد.» بجر هم در ادامه اینطور گفت: «چیزی که من درباره جو خیلی دوست دارم، کار روزانه او است. نشان‌دهنده همه چیزهایی است که او به‌عنوان یک قهرمان برایشان ایستادگی می‌کند.

می‌دانید، جو گومز یک کارگر ساختمانی است؛ یک سازنده در جهانی که با ویرانی نابود شده است. هر بار که یک سفینه فضایی روی یک پل سقوط می‌کند یا یک ابرشرور بخشی از شهر را تبدیل به خرابه می‌کند، افرادی مانند جو همه‌ی این نابودی‌ها را از بین می‌برند و دوباره همه چیز را درست می‌کنند. کارهایی مانند این ممکن است هیچوقت مورد قدردانی قرار نگیرد اما جو واقعا از کمک کردن به جامعه خود لذت می‌برد؛ اینکه باعث بقا و رشد این جامعه می‌شود. به همین خاطر هم است که هزینه‌ای برای تعمیر منزل افراد پیر دریافت نمی‌کند (تخفیفی که جو برای افراد پیر در نظر دارد، ۱۰۰ درصد است). به همین دلیل است که زندگی خود را برای نجات دیگران به خطر می‌اندازد.

افراد زیادی مانند جو را می‌شناسم. خیلی از آن‌ها بستگان بومی من هستند. بنابراین اینکه می‌توانم در ساخت و توسعه شخصیتی مثل جو گومز با خصوصیات، ارزش‌ها، قدرت و مهارت‌های فوق‌العاده او شریک باشم، خیلی ارزشمند است.» براساس بیانیه مطبوعاتی: «سری کتاب کمیک The United States of Captain America زمانی آغاز می‌شود که سپر اصلی کاپیتان آمریکا مورد سرقت قرار می‌گیرد. سارق مرموز این سپر در تلاش است که یک نقطه عطف فرهنگی را در کانزاس مورد هدف قرار بدهد. زیرا امیدوار است که با این کار یک لکه دائمی روی وجهه کاپیتان آمریکا بیاندازد. به همین ترتیب هم استیو راجرز و سم ویلسون بلافاصله دنبال او میفتند.

آن‌ها در طی همین مسیر با کاپیتان آمریکای اختصاصی قبیله کیکاپو برخورد می‌کنند. اما خیلی زود مشخص می‌شود که هدف این سارق مرموز، خیلی بیشتر از چیزی است که به نظر می‌آید. از طرف دیگر هم این سه کاپیتان، مستقیم دارند وارد دهان شیر می‌شوند و خودشان را به خطر می‌اندازند!» گومز در لیستی از کاپیتان آمریکاهای دیگر قرار می‌گیرد که عبارت‌اند از آرون فیشر (کاپیتان آمریکای راه‌آهن) و همچنین نیشل رایت (کایپتان آمریکای هریسبورگ از پنسیلوانیا). سری کتاب کمیک The United States of Captain America که یک مجموعه محدود است، توسط کریستوفر کنتول نوشته و طراحی‌های آن توسط دیل ایگلشام انجام می‌شود.

شخصیت جو گومز در نسخه سرخپوستی لباس کاپیتان آمریکا

شخصیت جو گومز به همراه استیو راجرز/کاپیتان آمریکا


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده