نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۲

جان پاول لئون، طراح کمیک هایی مانند بتمن درگذشت

جان پاول لئون که طراحی تصاویر سری کتاب کمیک Batman، X-Men و Static را در رزومه خود داشت، مدتی پیش در سن ۴۹ سالگی به‌دلیل نامعلومی دار فانی را وداع گفت و درگذشت.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، جان پاول لئون، هنرمند محبوب این صنعت رنگارنگ در سن ۴۹ سالگی درگذشت؛ هنرمندی که برای آثاری مانند Static، Earth X و Batman: Creature of the Night شهرت زیادی کسب کرده بود. مدتی پیش این خبر ناگوار توسط افراد زیادی که در صنعت کمیک فعالیت می‌کنند، از جمله ویراستار ارشد شرکت دی سی یعنی کریس کانروی، تایید شد. در حال حاضر، علت مرگ لئون هنوز مشخص نشده است. او در ۲۶ آوریل ۱۹۷۲ در شهر نیویورک متولد شد. لئون اولین‌بار در سن شانزده سالگی با تصویرگری سیاه و سفید در مجله‌های Dragon and Dungeon کار خود را آغاز کرد و به دنیای تصویرگری پا گذاشت.

بعد از تحصیل زیر نظر ویل آیزنر، والتر سیمونسن و جک پاتر (آن هم درحالی‌که در دانشکده هنرهای تجسمی نیویورک درس می‌خواند)، اولین کار کمیکی خود را در سال ۱۹۹۲ انجام داد. او با مینی سری RoboCop از شرکت دارک هورس کامیکس، رسما وارد دنیای کمیک شد. کریس کانروی با انتشار تصاویری از لئون و نوشتن متنی، خبر مرگ این هنرمند را تایید کرد: «انگار که خبر آن همه جا پخش شده است. شب گذشته ما جان پاول لئون را از دست دادیم. یکی از بزرگ‌ترین طراحان تاریخ کتاب‌های کمیک؛ هنرمندی که هر هنرمند دیگری به او احترام می‌گذاشت. کسانی که او را دوست داشتند، هشدارهایی دریافت کردند، اما کافی نبود.»

لئون یکی از معماران دنیای شرکت مایلستون کامیکس به حساب می‌آید. او طراحی‌های اولیه مینی سری Static را در سال ۱۹۹۳ انجام داد و سرانجام منجر به خلق قهرمان بسیار محبوبی به نام Static Shock شد. چند سال بعد از این هنرنمایی، او علامت خود را در دنیای شرکت مارول کامیکس هم ثبت کرد و ماکسی سری کتاب کمیک Earth-X را به وجود آورد. کارهای دیگری هم در دنیای مارول انجام داده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به سری کتاب کمیک The Further Adventures of Cyclops and Phoenix، Animal Man، Challengers of the Unknown و The Winter Men اشاره کرد.

وی پیش از این برای کار روی داستان کوتاهی به نام Black Death in America نامزد دریافت جایزه آیزنر هم شده بود؛ داستان کوتاهی که به همراه تام کینگ خلق کرده بود و در قسمت CMYK: Black از شرکت ورتیگو هم منتشر شد. او در طی این مدت، چندین تصویر جذاب و به‌یادماندنی برای جلد اصلی یا جلدهای فرعی مجموعه‌های مختلف هم طراحی کرده بود. از جمله این مجموعه‌ها می‌توان به Sgt Fury and his Howling Commandos، Detective Comics، Hellblazer، Mother Panic، DMZ و The Sheriff of Babylon اشاره کرد. از جمله آخرین کارهای او هم می‌توان به مینی سری چهار قسمتی Batman: Creature of the Night اشاره کرد.

علاوه‌بر این، لئون داستانی را هم به همراه کینگ و دیو استوارت تنظیم کرده بود که قرار است در قسمت ویژه سری کتاب کمیک Batman/Catwoman که در ماه ژوئیه سال جاری میلادی منتشر می‌شود، قرار داشته باشد. علاوه‌بر فعالیت‌های کمیکی، لئون راهنمایی‌هایی را هم در زمینه سبک و استایل برای فیلم‌هایی مانند Superman Returns (سوپرمن بازمی‌گردد)، Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند)، Green Lantern (گرین لنترن) و همچنین The Dark Knight (شوالیه تاریکی) ارائه کرده است.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده