نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۴

سرنوشت نهایی شرور جدید مارول در قسمت آخر مجموعه King in Black

سری کتاب کمیک King in Black بالاخره به پایان رسید و ونوم با قدرتی بیشتر باری دیگر مقابل نال ایستاد؛ در همین نبرد بود که سرنوشت نهایی خدای تسخیرکننده‌ی جهان مشخص شد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۵ سری کتاب کمیک King in Black را برای شما فاش کند.

.

.

.

هزاران سال بود که نال، خدای سیمبیوت‌ها، به واسطه مخلوقات خودش زندانی شده بود. اما به محض اینکه در سال ۲۰۱۹ و پایان سری کتاب کمیک Absolute Carnage آزاد شد، بلافاصله سیاره زمین را هدف خود قرار داد. این شرور بزرگ، برای مدت خیلی زیادی سرتاسر کهکشان می‌چرخید تا بتواند ارتش فوق‌العاده بزرگی از اژدهایان سیمبیوتی و همچنین سلستیال‌های تاریک را تشکیل دهد و به سیاره زمین حمله کند. نال از همان قسمت اول سری کتاب کمیک King in Black که به زمین رسید، ثابت کرد که چه موجود ترسناک و سلطه‌گری است؛ او سنتری و ادی براک را به قتل رساند، کنترل تعداد زیادی از قهرمانان زمین را در اختیار گرفت و کل سیاره را در یک سیمبیوت خیلی بزرگ فرو برد.

در قسمت ۵ سری کتاب کمیک King in Black، ادی به‌لطف نیروی انیگما توانست به زندگی بازگردد تا با این شرور بزرگ روبه‌رو شود؛ کسی که در طی سه سال گذشته، آفت تاریک دنیای مارول محسوب می‌شد. ونوم بعد از فرایند افزایش قدرتی که داشت، تبدیل به یک منبع نیروی قدرتمند و کیهانی شد که می‌توانست چکش ثور و تخته سیلور سرفر را در اختیار بگیرد؛ همین موضوع هم به او اجازه داد که یک بار برای همیشه از شر نال راحت شود. شخصیت نال برای اولین‌بار در قسمت ۳ سری کتاب کمیک Venom حضور پیدا کرد؛ کمیکی که در سال ۲۰۱۸ توسط دانی کیتس و رایان استگمن تنظیم شده بود. این مجموعه نشان داد که شخصیت نال، به اندازه خود جهان (البته اگر بیشتر نباشد)، قدمت دارد.

ونوم در حال جدا کردن سیمبیوت نکروسورد از شخصیت نال

همچنین مشخص شد که او خالق و از هر نظر خدای سیمبیوت‌ها به شمار می‌رود. با اینکه مدت خیلی زیادی طول کشید تا این کاراکتر به زمین برسد، اما تهدید آن در سرتاسر مجموعه Venom گسترش پیدا کرد و همه را درگیر خود کرد. دیگر خیلی زود مشخص شد که نال قرار است به‌عنوان یک آنتاگونیست بزرگ، مقابل کل دنیای مارول قرار بگیرد و خیلی چیزها را تحت‌الشعاع خود قرار بدهد. باتوجه‌به جایگاه مهم این شخصیت در تاریخ دنیای مارول و همچنین سلسله مراتب کیهانی، معلوم نیست که بعد از سری کتاب کمیک King in Black چه اتفاقی برای نال رخ خواهد داد. در قسمت ۵ سری کتاب کمیک King in Black ما شاهد این بودیم که ونوم، نال را از سیمبیوت خود جدا کرد. بعد از آن هم با نزدیک کردنش به خورشید، او را به خاکستر کیهانی تبدیل کرد.

در حقیقت بخش زیادی از این قسمت از درگیری گسترده‌ای بین ونوم و نال تشکیل شده بود. ادی براک به‌لطف توانایی‌های کاپیتان یونیورس خود توانست از میولنیر و تخته سیلور سرفر برای ساخت یک تبر بسیار قدرتمند استفاده کند؛ چیزی که توانست نکروسورد کاملا مشکی را از نال جدا کند و بیرون بکشد. نال بدون سیمبیوت خود خیلی آسیب‌پذیرتر از قبل شده بود. به همین ترتیب هم ونوم پرواز کرد و او را به سمت فضا برد تا نبردشان را در نزدیکی خورشید ادامه دهد. همین‌جا بود که نیروی انیگما به‌صورت کامل آزاد و با آتش و گرمای ستاره ترکیب شد. به همین ترتیب، نال آنقدر سوخت که تبدیل به خاکستر شد و چیزی از او باقی نماند. در طی سه سال گذشته، نال بزرگ‌ترین تهدید دنیای مارول محسوب می‌شد که همه از او می‌ترسیدند.

ونوم در حال کشتن شخصیت نال با گرمای خورشید

به واسطه او، تاریخچه مارول تغییر کرد و دوباره تعریف شد. دامنه کیهانی کل جهان هم به یک چیز بزرگتر و مرموزتری نسبت به قبل تبدیل شد. اینطور به نظر می‌رسید که چنین شخصیت مهمی، به یک تهدید مکرر تبدیل شود که هرازگاهی قهرمانان را اذیت کند. اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که قرار نیست چنین چیزی وجود داشته باشد و انتظارات برآورده شود. زمانی‌که قسمت ۵ سری کتاب کمیک King in Black به پایان خود رسید، نال شکست خورد و مرگ او باعث شد که سیمبیوت ادی براک یعنی ونوم، جایگاه او را به‌عنوان خدای جدید سیمبیوت‌ها در اختیار بگیرد. این اتفاق باعث می‌شود که جایگاه این ابرقهرمان در دنیای مارول، باری دیگر تعریف شود. با اینکه اینطور به‌نظر می‌رسد که نال برای همیشه رفته است، اما انتظار می‌رود که شروری با این قدمت و قدرت که می‌تواند تا این اندازه جهان را تکان دهد، باز هم برگردد. دیر یا زود، او دوباره ظاهر می‌شود و یک سری تهدیدهای جهانی را برای ونوم و دیگر قهرمانان مارول ظاهر می‌کند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده