نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۲

سفر کریتوس به مصر باستان در کمیک جدید God of War

در دوره‌ای که بین بازی God of War 3 و نسخه بازسازی God of War وجود دارد، اتفاقات مختلفی برای کریتوس رخ می‌دهد که قرار است در سری God of War: Fallen God مورد بررسی قرار بگیرد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک God of War: Fallen God را برای شما فاش کند.

.

.

.

تصور اینکه شخصیت کریتوس به سرزمین‌های دور برود و ماجراجویی‌های جدیدی را به ما نشان بدهد، همیشه یکی از جذاب‌ترین و در عین حال دلهره‌آورترین تصورات بوده است. کریتوس در طی هفت بازی‌ای که از او عرضه شد، در سرزمین خودش یعنی یونان جنگ به راه می‌انداخت. این ماجرا تا زمانی‌که جدیدترین قسمت از سری بازی God of War با همین نام در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، ادامه داشت. بالاخره در همین بازی بود که کریتوس کشور یونان را ترک کرد و به سمت قلمرو نورس یعنی میدگارد رفت. حالا سری کتاب کمیک God of War: Fallen God که توسط شرکت دارک هورس کامیکس منتشر می‌شود، این دوره را مورد بررسی قرار می‌دهد.

خط داستانی این مجموعه بین ماجراهای بازی God of War 3 و قسمتی که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، جریان دارد. همین خط داستانی در بخش ابتدایی خود نشان داد که کریتوس، پیش از رفتن به میدگارد، به یک سرزمین دیگر سفر کرده است؛ این سرزمین هم جایی نیست جز مصر. تا به امروز کریتوس تک تک بخش‌های یونان را کاوش کرده است و جایی از این سرزمین از دست او در امان نبود. او با جنگ و نبرد راه خود را به رودز پیدا کرد، از هزارتوی کنوسوس گذشت و حتی به اعماق هیدیز (جهنم) هم رفت؛ اعماق الیسیوم و تارتاروس. کریتوس با همان انتقام سیری‌ناپذیر خود پیش می‌رفت و قصد داشت که کل پانتئون خدایان یونان را به قتل برساند.

شخصیت کریتوس در دل دریای طوفانی روی قایق مخصوص خود

او وقتی از جایی عبور می‌کرد، هیچ چیز سالم و هیچ فرد زنده‌ای را پشت سر خود به جا نمی‌گذاشت و همه چیز را از بین می‌برد. سرانجام هم با نابودی آشکار همه زندگی‌ها و آفرینش‌ها، کار خود را در بازی God of War 3 به پایان رساند. افشاگری اینکه کریتوس موفق شده در نسخه ۲۰۱۸ بازی God of War به میدگارد برود، همه را شوکه کرد؛ زیرا دیگر در این زمان همه تصور می‌کردند که چیزی از دنیا باقی نمانده است. بازیکنان تیزبین در هنگام بازی نسخه بازسازی God of War شواهدی را پیدا کردند که نشان می‌داد کریتوس در حقیقت به سرزمین‌های دیگری سفر کرده است. در محفظه مخصوص Tyr، یادگاری‌هایی وجود دارد که متعلق به سرزمین‌های دیگر است.

بررسی و آنالیز یک شیء خاص باعث شد تا پسر کریتوس یعنی آترئوس از او بپرسد که آن شیء دقیقا چیست. زمانی‌که کریتوس پاسخ او را می‌دهد، می‌گوید که به سرزمین دیگری تعلق دارد و بعد هم آترئوس می‌پرسد که آیا خدایان دیگر خوب و مهربان بودند یا نه. کریتوس هم در پاسخ می‌گوید که در بهترین حالت، کمی خوب به‌نظر می‌رسیدند. بزرگ‌ترین سوالی که پیش می‌آید، این است که کریتوس چطور توانست یونان را ترک کند. درحالی‌که هنوز قسمت اول سری کتاب کمیک God of War: Fallen God پاسخ مشخص و واضحی به این سؤال نداده است، اما توضیح می‌دهد که چطور کریتوس با آن شیء خاصی که آترئوس درباره آن سؤال می‌کرد، برخورد کرده است.

در آن زمان، همان‌طور که می‌دانید، کریتوس توسط سلاح‌های نمادین خود به نام Blades of Chaos طلسم شده بود و کنار گذاشتن آن‌ها امری غیرممکن به‌نظر می‌رسید. به همین ترتیب هم او از یونان فرار کرد، بلکه به این طریق بتواند گذشته خود را پشت سرش بگذارد و زندگی بهتری داشته باشد. این قسمت از مجموعه افشا می‌کند که کریتوس برای ترک کردن و پشت سر گذاشتن یونان، چه سختی‌ها و مشکلاتی را تحمل کرده است. سرانجام سفر کریتوس باعث می‌شود که او به سرزمینی برود دقیقا به یک اندازه مناطق بیابانی و رودخانه‌های پر‌آب دارد. مردمی که در این سرزمین هستند، بلافاصله او را می‌شناسند و با وحشت زیادی از او دور می‌شوند.

ترسیدن مردم سرزمین مصر بعد از دیدن کریتوس/خدای جنگ

در همین حین، یک مرد پیر و البته مرموز به کریتوس اطلاع می‌دهد که شهرت او، قبل از خودش به آن‌جا رسیده است و دیگر همه می‌دانند که روح اسپارتا چه کسی است. با اینکه به صراحت عنوان نشده که کریتوس در مصر به سر می‌برد، اما مردم محلی و افرادی که کریتوس با آن‌ها برخورد می‌کند، تصاویری را می‌کشند که مشخص می‌کند او دقیقا در چه سرزمینی قرار دارد. با اینکه کریتوس به‌عنوان یک انسان فانی به یونان سفر کرده بود، این اولین‌باری است که او به‌عنوان یک نیمه خدا وارد این سرزمین می‌شود. محفظه مخصوص Tyr در بازی God of War که در سال ۲۰۱۸ عرضه شده بود، ثابت کرد که پانتئون‌های خدایان دیگری هم در دنیا وجود دارد.

همچنین این موضوع هم مشخص شد که کریتوس از وجود آن‌ها آگاه بود و در گذشته تجربه برخورد با آن‌ها را هم داشته است. از آنجایی که بازی God of War به ما نشان داد ماجراجویی‌های کریتوس در سرزمین میدگارد تازه آغاز شده است؛ بنابراین خیلی زود است که آرزو کنیم، کاش ماجراجویی‌های دیگری هم از این شخصیت محبوب در قلمروهای دیگر ببینیم. به‌نظر می‌رسد که هدف از اولین قسمت از سری کتاب کمیک Fallen God این است که به سؤال‌های خیلی زیادی که برای طرفداران ایجاد شده، پاسخ بدهد؛ سوالاتی که در طی این سال‌ها درباره خدای جنگ برایشان پیش آمده بود.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده