نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸

مرد عنکبوتی در کمیک جدید مارول تبدیل به یک استریمر شد

در قسمت جدید سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man، مارول یک لباس جدید به پیتر پارکر داد؛ علاوه‌بر آن شغل جدیدی هم به‌عنوان یک استریمر اینترنتی در اختیار او گذاشت.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۶۱ سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man را برای شما فاش کند.

.

.

.

تقریبا همه ما این را می‌دانیم که اسپایدرمن با دیگر ابرقهرمانان تفاوت زیادی دارد. او فعالیت ابرقهرمانی خود را در دوران نوجوانی آغاز کرد؛ آن هم زمانی‌که تصور می‌کرد اصلا متناسب با این جامعه نیست. به مرور زمان او بزرگ و تبدیل به یک ابرقهرمان شوخ‌طبع شد و از همین شوخی‌ها و مسخره‌بازی‌ها استفاده می‌کرد تا ناامنی‌های خود را پنهان کند. اغلب اوقات همین کار باعث می‌شد که قهرمانان دیگر یا شرورانی که مقابل او قرار می‌گرفتند، اذیت یا سردرگم شوند. حالا مرد عنکبوتی چیزی را به‌دست آورده که هم از طرف جامعه ابرقهرمانان و همچنین شرورها، که می‌خواهد عدالت را برایشان اجرا کند، تا حد زیادی مورد هدف قرار می‌گیرد.

همان‌طور که در قسمت ۶۱ سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man به‌نظر می‌رسد، اسپایدرمن تبدیل به یک استریمر اینترنتی شده است. لباس جدید او به شکلی طراحی شده است که به‌صورت همزمان، تمام نبردها و مبارزه‌های او با شرورهای مختلف را برای مخاطبان پخش می‌کند؛ آن هم روی پلتفرمی که شباهت زیادی به توییچ دارد. همین موضوع به مرد عنکبوتی و اعضای تیم او اجازه می‌دهد که به‌صورت همزمان با مخاطبان خود ارتباط داشته باشند. اسپایدرمن در تلاش است تا به نورا وینترز و جی جوناه جیمزسون کمک کند که با پخش زنده نبردهای خود روی یک پلتفرم اینترنتی، درآمدی را کسب کنند و با اسپانسرهای بزرگی ارتباط داشته باشند.

شخصیت اسپایدرمن در حال مبارزه با دشمنان در سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man

پیتر پارکر می‌دانست که به این پول نیاز دارد زیرا مدتی بود که شغل درست و حسابی‌ای نداشت؛ این در حالی بود که هم‌اتاقی او یعنی بومرنگ، تلاش می‌کرد تا نقشه‌هایی بکشد و از راه‌های سریعی به درآمد زیاد برسد، بدون اینکه شغلی داشته باشد و سر کار برود. جالب اینجا بود که حتی بومرنگ هم داشت ازطریق اینترنت، به درآمد دلاری زیادی دست پیدا می‌کرد؛ زیرا با کمی تلاش تبدیل به یک اینفلوئنسر اجتماعی شده بود و تصاویری از حیوان خانگی دوست‌داشتنی و بزرگ خود به‌نام Gog در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد. درحالی‌که بومرنگ در تلاش بود تا به درآمدی به سبک اینستاگرام دست پیدا کند، پیتر با پخش زنده و استریم کردن، بار خود را بست.

او توانست به‌لطف Threats and Menaces که یک سیستم خبری خلاصه‌وار محسوب می‌شود، به این هدف دست پیدا کند؛ عملیاتی که توسط خود وینترز هدایت می‌شد. همین حالا هم مشخص شده بود که اسپایدرمن یک موضوع فوق‌العاده محبوب و مشهور در میان مردم محسوب می‌شود؛ آن هم به‌لطف پادکستی که با جی جوناه جیمزسون درست کرده بود. حالا این دو نفر با هم متحد شدند و تیمی را تشکیل دادند تا کسب‌و‌کار جدیدی را راه بیاندازند که همین حالا هم مشخص شده چه منبع درآمد بزرگی محسوب می‌شود. سرویس Threats and Menaces یک لباس جذاب‌تر، سریع‌تر و قدرتمندتر را در اختیار مرد عنکبوتی قرار داده که به واسطه آن می‌تواند ماجراجویی‌های خود را استریم کند.

اسپایدرمن در حال صحبت کردن با جی جوناه جیمزسون در سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man

او در اولین نبرد خود مقابل شاکر، اسپید دیمن و هایدرو من توانست مخاطبان خیلی زیادی را به‌دست بیاورد که باعث تعجب و غافلگیری خیلی زیاد خودشان شده بود. جی جوناه جیمزسون که حالا همکار اسپایدرمن محسوب می‌شد، سعی می‌کرد فضا را از آن چیزی که است، هیجانی‌تر بکند و در زمینه‌های مختلف، نظر بینندگان را هم می‌پرسید. حتی کار به جایی رسید که مخاطبان فرصت این را پیدا کردند که حرکت نهایی را برای اسپایدرمن تعیین کنند که آن هم چیزی نبود جز حرکت خاص Web Muck. تمام این برنامه‌ها با یک پیغام از طرف حامیان آن‌ها به پایان رسید. احتمالا بعد از این ماجراها، جدی گرفتن اسپایدرمن برای برخی قهرمانان و شروران دنیای مارول، کمی سخت‌تر از قبل شده باشد.  

اسپید دیمن همان ابتدا شرایط موجود را مسخره کرد و گفت که کتک خوردن از «یک اینفلوئنسر» خیلی تحقیرآمیز بوده است. تصور اینکه یک قهرمان مانند کاپیتان مارول یا کاپیتان آمریکا چطور به این فعالیت‌های مرد عنکبوتی واکنش نشان می‌دهند، خیلی سخت نیست؛ خصوصا نسبت به زمانی‌که اسپایدرمن بعد از تمام کردن نبرد خود، اسم حامی‌اش را به زبان آورد. با اینکه این اقدام ممکن است برای بعضی افراد تعجب‌برانگیز باشد، اما به‌نظر می‌رسد که استریم کردن مبارزه‌ها و ماجراجویی‌ها می‌تواند منبع درآمد خیلی خوبی هم برای مرد عنکبوتی و هم سایتی که او را استخدام کرده، باشد. گلوریا گرنت که از خبرگزاری دیلی بیوگل است، عنوان کرد که در هنگام پخش استریم‌های اسپایدرمن، یک نبرد شرطی هفت رقمی بین بینندگان به وجود آمده بود که هیجان را چندین برابر کرد. تا زمانی‌که این پول در حال تولید شدن و آمدن به سمت جیب پیتر پارکر است، همه چیز خوب به‌نظر می‌آید. زیرا اسپایدرمن بالاخره توانسته به یکی از اولین هدف‌های خود، یعنی کسب درآمد ازطریق قدرت‌های ابرانسانی‌اش، دست پیدا کند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده