نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۳

بتمن ماجراجویی خود را در Infinite Frontier با یک دستیار جدید ادامه می ‌دهد

در قسمت جدید سری کتاب کمیک Batman، شوالیه تاریکی فعالیت خود را برای محافظت از خیابان‌های شهر گاتهام ادامه می‌دهد؛ اما این بار یک دستیار جدید را درکنار خود دارد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱۰۶ سری کتاب کمیک Batman را برای شما فاش کند.

.

.

.

با آغاز رویداد Infinite Frontier در شرکت دی سی کامیکس، تمام ابرقهرمانانی که در دنیای دی سی فعالیت می‌کنند، چه قدیمی‌ها و چه جدیدها، در تلاش هستند تا شروع‌های جدیدی را داشته باشند. این موضوع برای بتمن هم صادق است؛ همان کسی که در رویداد قبلی، تمام ثروت خانوادگی خود را از دست داد و تصمیم گرفت که مبارزه‌های خود برای محافظت از گاتهام را به ریشه‌های خود بازگرداند. حالا این شهر دارد یک تراژدی جدید را تجربه می‌کند. زیرا یک حمله مسموم به تیمارستان آرکهام صورت گرفته است. در همین زمان هم تهدیدهای جدید در حال آشکار کردن خود هستند؛ آن هم در قالب اعضای تازه‌وارد برنامه مجیستریت و گروه Unsanity Collective.

این یک شروع تازه برای بتمن محسوب می‌شود؛ زیرا از یک طرف او باید بدون مجموعه گسترده خود، متشکل از سلاح‌ها، گجت‌ها، تجهیزات، لباس‌ها و وسایل نقلیه عملیات‌های خود را انجام دهد. از طرف دیگر هم دشمنان او در این برهه زمانی در تلاش هستند تا همه چیز را به سطح جدیدی ببرند و خطر ماجرا را بیشتر کنند. اما خوشبختانه او لازم نیست که تنها با آن‌ها روبه‌رو شود. زیرا شهر گاتهام به‌صورت رسمی یک زوج ابرقهرمانی جدید پیدا کرده است؛ این زوج هم کسانی نیستند جز بتمن و گوست میکر. شخصیت گوست میکر برای اولین‌بار بعد از پایان رویداد Joker War که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده بود، معرفی شد.

خیلی زود مشخص شد که این کاراکتر یکی از دوستان قدیمی بروس وین حساب می‌شود که حالا تبدیل به دشمن او شده است. در حقیقت زمانی‌که بروس یک مرد جوان بود و سرتاسر دنیا را می‌چرخید و موارد مختلفی را آموزش می‌دید تا به بزرگ‌ترین ابرقهرمان دنیا تبدیل شود، تنها نبود. یک مرد جوان هم همراه او بود و دقیقا همان مهارت‌ها را به واسطه همان مربی‌های مشترک آموزش می‌دید. آن‌ها برای مدتی درکنار یکدیگر آموزش دیدند و این تا زمانی ادامه داشت که مشاجره‌ای بین آن‌ها شکل گرفت. از همان زمان، قراری بین بتمن و گوست میکر شکل گرفت که از شهرهای یکدیگر دور باشند و اصلا وارد منطقه یکدیگر نشوند.

گوست میکر و بتمن در حال مبارزه با جنایتکاران گاتهام

اما خط داستانی آخر سری کتاب کمیک بتمن کاری کرد که این دو شخصیت مقابل یکدیگر قرار بگیرند. در این خط داستانی، گوست میکر به شهر گاتهام آمد تا آن را به شکلی نجات دهد که بتمن هیچوقت قادر به انجام آن نبود. سرانجام همین اتفاق باعث شد تا این دو نفر با هم روبه‌رو شوند. البته در پایان این ماجراها، در کمال تعجب، بروس به سراغ دوست قدیمی خود رفت و مکالمه‌ای بین آن‌ها صورت گرفت که منجر به دفن شدن آن مشکل قدیمی شد. بروس به‌جای اینکه به تنها مبارزه کردن ادامه دهد، از گوست میکر خواست تا در نجات شهرش، به او کمک کند و در مقابل دوست قدیمی هم قبول کرد که در این شهر بماند.

در آن زمان مشخص نبود که این همکاری چه معنی‌ای می‌تواند برای گاتهام داشته باشد و این دو مبارزان جرم و جنایت چه نوع همکاری‌ای می‌توانند با یکدیگر داشته باشند. حالا قسمت ۱۰۶ سری کتاب کمیک Batman پاسخ این سؤال را به ما می‌دهد: آن‌ها رسما قرار است نسخه جدیدی از بتمن و رابین برای این شهر باشند. در ابتدای این قسمت، بتمن در حال دنبال کردن یک گروه ابرشرورانه جدید به نام Unsanity Collective است، آن هم درحالی‌که از بت موبیل جدید خود استفاده می‌کند. این گروه که از سارقان تشکیل شده، بسیار بزرگ است و همین حالا هم آن‌ها با وسایل نقلیه مختلف خود از جمله هواپیماهای بدون سرنشین و وسایل بسیار پیشرفته، در حال فرار هستند.

بروس وین و گوست میکر در حال صحبت کردن با یکدیگر در بت کیو

بتمن برای اینکه بتواند آن‌ها را متوقف کند، به سراغ هواپیمای بدون سرنشین می‌رود، اما این موضوع اصلا به این معنی نیست که سارقان موتورسوار در امان هستند. خیلی طول نمی‌کشد که هر دوی آن‌ها توسط گوست میکر مورد حمله قرار می‌گیرند؛ کسی که بعد از دریافت تماسی از طرف اوراکل، خیلی زود خودش را به این مخمصه می‌رساند تا حساب این مجرمان را برسد. به‌لطف کمک‌های گوست میکر، تمام اعضای گروه Unsanity Collective دستگیر شدند. گوست میکر تنها با همین مأموریت اثبات کرد که یک قهرمان جدید و البته بسیار مهم برای شهر گاتهام محسوب می‌شود. بتمن و گوست میکر حالا با همکاری یکدیگر فعالیت می‌کنند.

بهترین بخش همکاری آن‌ها این است که با وجود اینکه آن‌ها دوباره با هم دوست شدند، اما هنوز هم یک رقابت سطحی‌ای میانشان احساس می‌شود. همین رقابت کوچک، پویایی جذابی را در همکاری قهرمانانه این دو دوست قدیمی به وجود می‌آورد. بعد از این درگیری، بروس در بت کیو جدید خود تحقیقاتش را روی گروه Unsanity Collective ادامه می‌دهد؛ این در حالی است که گوست میکر هم در آن‌جا حضور دارد. گوست میکر حتی به بروس کمک کرد تا در این تحقیقات و مدارک جدید، به نتیجه قابل درکی برسد و بتواند روشی را برای مقابله با این تهدید جدید پیدا کند. زمانی‌که رابین میدان نبرد را ترک کرد، بروس برای مدتی مجبور شد که بدون دستیار به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

اما حالا او به واسطه گوست میکر توانسته یک دستیار جدید به‌دست بیاورد. این شروری که حالا تبدیل به یک متحد شده، بیشتر از حکم یک فرد برابر را دربرابر بروس دارد تا اینکه صرفا یک دستیار باشد. همین موضوع باعث می‌شود تا تفاوت‌هایی میان او و تمام پسران شگفت‌انگیزی که پیش از این، این جایگاه را داشتند، وجود داشته باشد. حضور او در بت کیو و همکاری‌اش با بروس، حسی آشنا دارد اما در عین حال، کاملا با تجربه‌های قبلی متفاوت است. این دو شخصیت درکنار یکدیگر واقعا می‌توانند یک نوع جدیدی از زوج ابرقهرمانی را به وجود بیاورند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده