نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۵

بری آلن عنوان فلش را به شخصیت مهم دیگری داد

قسمت صفر سری کتاب کمیک Infinite Frontier مدتی پیش منتشر شد؛ قسمتی که ما در آن شاهد معرفی یک فلش جدید بودیم و بری آلن هم مهم‌ترین نقش زندگی خود را به‌دست آورد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان The Flash از قسمت صفر سری کتاب کمیک Infinite Frontier را برای شما فاش کند.

.

.

.

زمانی‌که بحث گشت‌وگذار و مکاشفه مولتی ورس به میان می‌آید، به جرئت می‌توان گفت که فلش یکی از باتجربه‌ترین قهرمانان محسوب می‌شود. بری آلن به‌لطف ارتباطی که با اسپید فورس دارد، بارها و بارها کارهای غیرممکنی را انجام داده است و به واسطه سرعت خیلی زیاد خود، جان تمام جهان‌ها را از مرگ نجات داده است. همین تجربه، باعث شده تا او در دوران Infinite Frontier از دنیای دی سی، یک جایگاه جدید را به‌دست بیاورد؛ جایگاهی که این اجازه را به او می‌دهد تا درکنار قدرتمندترین گروه مولتی ورس فعالیت کند. همان‌طور که در قسمت صفر سری کتاب کمیک Infinite Frontier نشان داده شد، بری آلن تصمیم گرفته که کار تمام وقت خود را به‌عنوان یکی از اعضای لیگ عدالت ترک کند.

دلیل او برای انجام این کار این است که نقش خیلی مهم‌تر دیگری را به‌دست آورده تا تبدیل به یکی از نماینده‌های اصلی هسته دنیای دی سی شود و در یک گروه بزرگی از قهرمانان به‌نام Justice Incarnate حضور داشته باشد؛ گروهی که از سرتاسر مولتی ورس، عضو دارد و بسیار گسترده است. اگر پایان خط داستانی سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal را به یاد داشته باشید، به‌لطف واندر وومن که الهام‌بخش گروه اسرارآمیز و قدرتمند هندز شد، تغییرات زیادی به وجود آمد؛ مولتی ورس دی سی دوباره متولد و تبدیل به یک بخش از Omniverse بزرگتر شد. در نتیجه هرج‌و‌مرج و ماجراهایی که در طی شورش پرپتوا و تاریک‌ترین شوالیه در تمام خلقت‌ها رخ داد، مشخص شد که واقعیت‌های خیلی زیادی دوباره تنظیم شدند.

بری آلن/فلش در حال صحبت کردن با والی وست/فلش جدید

به واسطه همین تنظیم مجدد هم تاریخچه آن‌ها دوباره به‌صورت کامل تنظیم شد و تغییرات زیادی به وجود آمد. از طرف دیگر هم یک سری واقعیت‌های دیگر وجود داشتند که ظاهرا به همان شکل قبل روند خود را ادامه می‌دادند و هنوز همان تاریخچه خود را از رویداد Crisis به بعد حفظ کرده بودند. این واقعیت‌ها، دانش و دسترسی خود به مولتی ورس را به همان شکل قبل داشتند و تغییری در آن ایجاد نشده بود. البته در میان تمام این اتفاقاتی که رخ داد و تغییراتی که به وجود آمد، باز هم تهدیدهایی در سطح مولتی ورس وجود داشتند که باید پاسخ‌هایی در سطح خودشان دریافت می‌کردند. بعد از گذشت تمام این اتفاقات، هنوز هم House of Heroes مانند قبل بود.

خانه قهرمانان یک پایگاه عملیاتی بین ابعادی برای گروه Justice Incarnate محسوب می‌شد که جان سالم به در برد و هنوز هم به‌عنوان یک خانه برای اعضای این تیم به شمار می‌رفت. این تیم که از واقعیت‌های مهمی در سرتاسر مولتی ورس عضو داشت، تمام وقت خود را صرف این کرده بود که از کل خلقت دربرابر تهدیدهای بزرگ و ویرانگر محافظت کند. در حال حاضر هنوز فهرست کامل اعضای فعلی این تیم مشخص نشده است. اما اینطور تایید شده که رئیس جمهور سوپرمن از زمین ۲۳ یکی از اعضای این گروه محسوب می‌شود. اینطور احتمال می‌رود که دیگر اعضای گروه Justice Incarnate که در سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal ظاهر شدند (مانند کاپیتان کَرِت و آیریس وست از زمین ۲۲) هم در میان بازمانده‌ها باشند.

البته درکنار دیگر اعضا، حضور یک هم‌تیمی جدید دیگر هم به‌صورت رسمی تایید شده است که از هسته دنیای دی سی به این گروه می‌پیوندد؛ این عضو هم کسی نیست جز بری آلن یا همان فلش. بری به‌لطف تجربه زیادی که از چرخیدن در سرتاسر مولتی ورس کسب کرده است و همچنین قدرت‌های چشمگیر خود، یک گزینه عالی برای کمک کردن به قهرمانان دیگر این گروه محسوب می‌شود؛ برای اینکه آن‌ها بتوانند در سرتاسر مولتی ورس بچرخند، آن را مورد بررسی قرار دهند و نحوه رشد آن را ببینند. در گذشته هسته دنیای دی سی هیچ نماینده‌ای در این تیم مولتی ورسی نداشت که حالا به‌لطف حضور بری آلن، این مشکل هم حل شده است.

بری آلن/فلش در حال صحبت کردن با رئیس جمهور سوپرمن

حالا که بری این نقش را پذیرفته، دیگر کسی نیست تا در زمین هویت فلش را در اختیار داشته باشد و فعالیت‌های او را ادامه دهد. به همین ترتیب هم اینطور تصمیم گرفته شد که والی وست، در جایگاه فلش قرار بگیرد و در نبود بری، از شهر سنترال محافظت کند. این هنوز هم یک حرکت بزرگ برای بری محسوب می‌شود؛ زیرا هرچه که باشد، او حالا به سفیر هسته دنیای دی سی تبدیل شده است و باید به‌عنوان نماینده زمین اصلی در مقابل کل جهان‌های مولتی ورس ظاهر شود. البته بری هنوز هم می‌تواند به‌لطف سرعت زیادی که دارد، در مواقع اضطراری به زمین بازگردد؛ اما انتصاب در این جایگاه، نقش خیلی مهم‌تری را در مولتی ورس عظیم دی سی نسبت به قبل، روی دوش او گذاشته است.

این اتفاق می‌تواند کمک کند که او در مقابله با آن تهدیداتی که هنوز وجود دارد، نقش مهمی داشته باشد. از طرف دیگر هم می‌تواند این فرصت را برای مولتی ورس که لحظه به لحظه در حال بزرگتر شدن است، به وجود بیاورد که خودش را دربرابر حملات مختلف آماده کند؛ مانند بازگشت دارک ساید یا هرگونه تهدید احتمالی که بعد از رویداد Death Metal هم وجود دارد. این اتفاق، بری آلن را در یک جایگاه خیلی مهم‌ترین نسبت به قبل در سرتاسر دنیای دی سی قرار می‌دهد. در نتیجه این اتفاق، او می‌تواند به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌ها در کل جهان تبدیل شود. علاوه‌براین، او دیگر حالا می‌تواند فعالیت‌های ابرقهرمانانه خود را از هسته جهان گسترش دهد و به نقاط مختلف مولتی ورس ببرد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده