نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۹

ماجراجویی بتمن جدید با دستیار تازه‌ خود در کمیک Batman: Black & White

سری کتاب کمیک Batman: Black & White بهترین فردی را که می‌تواند در مبارزه با جرم و جنایت دستیار بتمنِ جدید در دنیای متفاوت دی سی کامیکس باشد، آشکار و معرفی کرد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان The Cavalry از قسمت ۳ سری کتاب کمیک Batman: Black & White را برای شما فاش کند.

.

.

.

ممکن است شوالیه تاریکی تصور کند که مبارزه او علیه جرم و جنایت یک جهاد تک نفره و انفرادی است. اما در طی این سال‌های و در برهه زمانی‌های مختلف، همیشه افرادی بودند که به طریقی در این مسیر به او کمک کردند و تا حدودی متحد او محسوب می‌شدند. از جمله این افراد می‌توان به شخصیت‌هایی مانند آلفرد یا لوشس فاکس اشاره کرد که در پشت صحنه کمک‌های پشتیبانی به او می‌رساندند. همچنین تمام قهرمانانی که در طی این سال‌ها درکنار بتمن به مبارزه پرداختند؛ از جمله افراد مختلفی که هویت و نقش رابین را در اختیار گرفتند و کنار بتمن ایستادند. این خودش به‌نوعی تبدیل به یک سنت نانوشته شده است که به هویت خود بتمن هم سرایت پیدا کرده است.

 در این سال‌ها افراد مختلفی بودند که این هویت را در دست گرفتند و فعالیت کردند. در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، جیس فاکس که در خط زمانی جدید شرکت دی سی به نام Future State نقش بتمن را در اختیار دارد، یک همکار غیرمنتظره به‌دست آورده است؛ این همکار جدید و تعجب‌آور هم کسی نیست جز خواهر خودش یعنی تیفانی. او ماسک خود را در قسمت ۳ سری کتاب کمیک Batman: Black & White برای اولین‌بار روی صورت گذاشت و نقش کارآمدی را به‌عنوان همکار او ایفا کرد. همان‌طور که در اخبار گذشته هم عنوان شده بود، خط زمانی Future State از دنیای دی سی تا حدی توسط قهرمانان جدید تشکیل شده است.

این شخصیت‌ها، هویت و نقاب قهرمانانی را در اختیار دارند که مانند بتمن، شخصیت اصلی خودشان را از دست داده‌اند یا دیگر آن افراد با عناوین سابق خود فعالیتی ندارند. در این دوران، بخش زیادی از مردم شهر گاتهام در این تصور هستند که شوالیه تاریکی اصلی و همچنین بروس وین جان خود را از دست داده است. به همین ترتیب هم جیس فاکس تصمیم گرفته که در قالب نسخه‌ای از شوالیه تاریکی، به فعالیت بپردازد و از شهر خودش دفاع کند؛ آن هم شهری که اکثر مردم آن، به‌لطف قانون‌های ضدپارتیزانی که توسط سازمان مجیستریت و نیروهای آن وضع شده است، دوست دارند که او مرده باشد.

شخصیت تیفانی فاکس در حال پریدن و مبارزه با جنایتکاران

البته حالا جدیدا مشخص شده که اصلا لازم نیست جیس در این مسیر تنها باشد و انفرادی با همه مشکلات مبارزه کند. داستان کالوری به‌صورت عمده روی رویارویی بتمن جدید با گروه ایگلو بوآ تمرکز دارد. این گروه از زیردستان سابق پنگوئن تشکیل شده است که حالا مستقل عمل می‌کنند و از زمانی‌که سازمان مجیستریت رئیس قدیمی آن‌ها را «گرفته است»، قاچاق اسلحه انجام می‌دهند. زمانی‌که بتمن در تلاش بود تا یک افسر ربوده شده را نجات دهد، توسط خود این جنایتکاران نژادپرست دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار گرفت. اما زمانی‌که تیفانی خودش را با لباس مخصوصش به موقع به آن‌جا رساند، جیس فرصت کافی برای فرار کردن پیدا کرد.

تیفانی با وجود ماسک و استفاده از بت رنگ‌ها، یک باتوم و چوب مخصوص، رسما به‌عنوان رابینِ جیس فعالیت می‌کرد و در همه چیز با او شباهت داشت؛ البته به جز نامی که برای خود انتخاب کرده بود. این دو توانستند دربرابر رگبار گلوله‌ای که به سمتشان می‌آمد، جایی پناه بگیرند و خیلی زود یک نقشه جدید طرح کنند. آن‌ها درست همانند یک ماشینی که تازه روغن‌کاری شده بود، با هماهنگی کامل همکاری می‌کردند. تیفانی در این ماجرا ثابت کرد که نه‌تنها توانایی محافظت و مراقبت از خود را دارد، بلکه با اکثریت اعضای این باند هم مبارزه کرد؛ این در حالی بود که بتمن به سراغ رهبر این تیم رفت تا او را شکست دهد؛ کسی که با اختلاف، خطرناک‌ترین تهدید در بین آن‌ها محسوب می‌شد.

شخصیت جیس/تیم فاکس یا همان بتمن جدید در حال صحبت با تیفانی فاکس

در عرض چند دقیقه، این دو نفر توانستند تمام آن ۱۶ جنایتکاری را که مقابلشان بودند، شکست دهند و بعد هم پیش از اینکه پلیس به آن‌جا برسد، آن‌جا را ترک کنند. به جرئت می‌توان گفت که همکاری تنگاتنگ جیس و تیفانی یک پیشرفت بسیار هیجانی برای بتمنِ دوران Future State محسوب می‌شود. این اتفاق می‌تواند در تمام ماجراجویی‌های بعدی جیس هم که در خط داستانی Infinite Frontier پیش می‌آید، رخ دهد. تیفانی می‌تواند یک متحد خیلی خوب و اختصاصی برای جیس باشد؛ چیزی که او واقعا در این برهه زمانی و برای محافظت از شهر گاتهام به آن نیاز داشت. واضح است که این زوج خیلی خوب می‌توانند با هم کار کنند.

تیفانی که خیلی زود پتانسیل خود را ثابت کرد و نشان داد که نسبت به خیلی از رابین‌هایی که در اوج هم قرار داشتند، توانایی‌های بیشتری دارد. تجربه جیس و تیفانی و همچنین ارتباطی که آن‌ها به‌عنوان اعضای خانواده دارند، نشان‌دهنده این است که آن‌ها خیلی راحت می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. بزرگ‌ترین نگرانی جیس از این اتفاق و همکاری این است که اگر اتفاقی برای هر دوی آن‌ها رخ دهد، خانواده چطور قرار است با آن کنار بیاید. اما تیفانی اعتقاد دارد که آن‌ها باید مطابق سرنوشتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، عمل کنند و پیش روند؛ سرنوشتی که مشخص کرده آن‌ها باید برای محافظت از گاتهام، مبارزه کنند، با وجود چیزهایی که والدینشان می‌گویند.

تیفانی بهترین گزینه به‌عنوان دستیار جیس/بتمن محسوب می‌شود؛ این دو خیلی زود نشان دادند که می‌توانند جانشین‌های فوق‌العاده‌ای برای بتمن و رابین در وضعیت جدید شهر گاتهام باشند. ارتباط این دو قهرمان، تا حد خیلی زیادی یادآور زوج دیگری در شهر گاتهام در خط داستانی Batman Beyond است؛ تری مک‌گینس که نقش بتمن را برعهده گرفت و برادر او یعنی مت که به‌عنوان دستیار او انتخاب شد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده