نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۱

پشت کردن مرد عنکبوتی به دوست قدیمی‌اش در قسمت جدید The Amazing Spider-Man

حالا که تهدید کیندرد متوقف شده است، اسپایدرمن باید تصمیم بگیرد که ارتباط او با دوست صمیمی سابقش قرار است به چه شکلی ادامه داشته باشد و چطور باید بهبود پیدا کند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۵۷ سری کتاب کمیک The Amazing Spider-Man را برای شما فاش کند.

.

.

.

از دست دادن یک دوست سخت است. اوضاع زمانی سخت‌تر می‌شود که آن دوست تلاش کند تا شما و تمام دوستان شما را به قتل برساند. در جدیدترین خط داستانی سری کتاب کمیک The Amazing Spider-Man، پیتر با شخصیتی به‌نام کیندرد برخورد کرد؛ یک شرور شیطانی که افرادی مانند سین ایتر را احیا کردند و به زندگی آوردند. آن چیزی که تکان‌دهنده‌تر است، این بود که اخیرا مشخص شد کیندرد همان هری آزبورن است؛ کسی که در برهه‌ای از زمان بهترین دوست پیتر محسوب می‌شد. چیزی که این افشا‌گری را شوکه‌کننده می‌کند، این است که مدتی پیش که خیلی هم دور نبود، هری ارتباط خوبی با پیتر پارکر و مری جین داشت و هیچ نشانه‌ای از خصومت دیده نمی‌شد.

اما در همین حین، اگر سابقه هری را در زمینه بی‌ثباتی ذهنی و شرارت را به یاد بیاوریم، متوجه می‌شویم که انجام چنین کارهایی آنقدرها هم از چنین فردی بعید نیست. طرفداران قدیمی همسایه قهرمان دوست‌داشتنی می‌دانند که بعد از «مرگ» هری آزبورن در رویداد The Night Gwen Stacy Died، هری لباس و هویت گرین گابلین را در اختیار گرفت و به یکی از بدترین شرورهای پیتر تبدیل شد. فعالیت هری آزبورن در قالب گرین گابلین آنقدر ادامه داشت که سرانجام به مرگ نهایی او در سال ۱۹۹۳ و قسمت ۲۰۰ سری کتاب کمیک Spectacular Spider-Man رسید؛ کمیکی که توسط جی. ام دماتیس، سال بوشما، باب شارن و جو روزن تنظیم شده بود.

نورمن آزبورن در حال صحبت کردن با کیندرد یا همان هری آزبورن

در این قسمت که با عنوان Best of Enemies نام‌گذاری شده بود، هری در حالی از دنیا می‌رود که به پیتر این اطمینان را می‌دهد که آن‌ها همیشه بهترین دوستان یکدیگر بودند و دوستی آن‌ها به همین شکل هم باقی خواهد ماند. در طی ماجراها و اتفاقات رویداد One More Day بود که هری زنده شد و دوباره به زندگی بازگشت؛ آن هم به‌خاطر دخالت‌هایی که مفیستو در واقعیت مرد عنکبوتی انجام داده بود و تغییراتی که ایجاد کرد. زمانی‌که میستریو مرگ خود را جعل کرد، مرگ هری تا حدودی تغییر پیدا کرد؛ برای اینکه او در اروپا یک دوره توانبخشی را پشت سر بگذارد. زمانی‌که هری دوباره به زندگی بازگشت، مشخص شد که هیچگونه خاطره‌ای از آن دورانی که گرین گابلین شده بود، ندارد.

این در حالی بود که از هویت مخفی مرد عنکبوتی هم دیگر خبر نداشت و نمی‌دانست که او همان پیتر پارکر است. درست از همان زمان، هری با اینکه نفرت زیادی نسبت به اسپایدرمن داشت، هنوز هم پیتر را به‌عنوان بهترین دوست خود می‌دانست. بااین‌حال، همین حقیقت بود که پیچیدگی جدید به‌وجود آمده را چندین برابر شوکه‌کننده می‌کند. اگر هری، پیتر را به‌عنوان نزدیک‌ترین و بهترین دوست خود می‌دانست، پس چرا اصلا تبدیل به یک شرور شیطانی به‌نام کیندرد شد که تمام تلاش خود را برای آزار دادن پیتر به کار بگیرد؟ علاوه‌براین، چرا او باید پیتر را به‌خاطر همه دردهایی که تجربه کرده بود، مقصر بداند؟

سرانجام همین خشم و عصبانیت بود که باعث شد هری و پیتر در میان متحدان پیتر، چه زنده و چه مرده مقابل یکدیگر قرار بگیرند و مبارزه سختی داشته باشند؛ همین متحدان هم بودند که این نبرد را از فاصله‌ای نزدیک مشاهده می‌کردند. سرانجام این نبرد با دخالت نورمن آزبورن متوقف شد؛ کسی که حالا از «گناهان» خود پاک شده بود و در تلاش بود که به طریقی به پسر خود کمک کند. نورمن با کمک کینگ پین توانست هری را در یک قفس که از انرژی Darkforce Dimension ساخته شده بود، زندانی کند. بعد هم او را به یک آزمایشگاه منتقل کرد. نورمن امیدوار بود که با انجام این کارها بتواند به راهی دست پیدا کند که به واسطه آن، موفق به برگرداندن پسرش شود.

اسپایدرمن در حال صحبت کردن درباره مجازات هری آزبورن

پیتر خیلی زود خودش را به این آزمایشگاه رساند و با نورمن مقابله کرد. اما زمانی‌که نورمن التماس کرد که پیتر به هری کمک کند و او را نجات دهد، اینطور به‌نظر می‌رسید که پیتر به اندازه کافی از دست آن‌ها کشیده است. پیتر از زندانی شدن هری در آن قفس نه‌تنها خوشحال شده بود، بلکه نورمن را تهدید کرد که اگر برای آزاد شدن او تلاش کند یا یکی از آن‌ها دوباره به نزدیکی پیتر یا نزدیکانش بیاید، کار هر دوی آن‌ها را به پایان می‌رساند و آن‌ها را متوقف می‌کند. به عبارت دیگر می‌توان اینطور گفت که پیتر رسما هرگونه ارتباطی را با آزبورن‌ها به پایان رساند؛ احتمالا این قطع ارتباط برای همیشه خواهد بود. البته در پایان این قسمت، اینطور نشان داده شد که کیندرد قصد ندارد حالا حالاها دست از سر پیتر و دوستان او بردارد.

درهرصورت، این تغییر و تحولات یک نقطه عطف برای پیتر و ارتباط او هم با هری و هم با نورمن آزبورن را نشان می‌دهد. با وجود سال‌ها دوستی، پیتر صریحا اعتراف کرد که ارتباط او با هری همیشه دشوار بود و مشکلات زیادی را به همراه داشت. در پایان، اینطور به‌نظر می‌رسید که شاید این دو اصلا بهترین دوستان یکدیگر نبودند. حداقل اینطور به‌نظر می‌رسد که در میان تمام این اتفاقات، نورمن بالاخره به این نتیجه رسید که چطور تبدیل شدن او به گرین گابلین، خسارت بزرگی به دوستی آن‌ها وارد کرده است. بالاخره هرچه که باشد، زمانی‌که بهترین دوست شما و پدرش در یک نبرد خونین درگیر می‌شوند، احتمال خیلی کمی وجود دارد که ترکش‌های آن به شما و ارتباط دوستانه‌تان برخورد نکند. اما شاید این همان دلیلی است که هری تا این اندازه از دست این دو نفر عصبانی است؛ از این حقیقت که نبرد بین اسپایدرمن و گرین گابلین فاصله‌ای را میان آن‌ها و ارتباطی که آن‌ها می‌توانستند با یکدیگر داشته باشند، ایجاد کرده بود و همه چیز را از بین برد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده