نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۱

رد نظریه سنتری و خدای نور در کمیک King in Black

دانی کیتس، نویسنده رویداد King in Black، اخیرا یک سری از نظریه‌های طرفداران درباره سنتری را رد کرد و توضیح داد که در آینده احتمالا ما باز هم شاهد حضور این شخصیت خواهیم بود.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان رویداد King in Black را برای شما فاش کند.

.

.

.

همان‌طور که در اخبار قبلی هم به این موضوع اشاره شده بود، King in Black یک رویداد پنج بخشی از شرکت مارول کامیکس است که دانی کیتس و رایان استگمن وظیفه نویسندگی و طراحی تصاویر آن را برعهده دارند. ماجراهای این سری کتاب کمیک، حسابی دارد به قهرمانان دنیای مارول سخت می‌گیرد و آن‌ها را در شرایط مرگباری قرار می‌دهد؛ خصوصا درباره شخصیتی مثل سنتری. این رویداد کراس‌اوری از همان ابتدا درباره یک خدای نور اسرارآمیز صحبت می‌کرد؛ خدایی که توانایی این را دارد تا نقشه‌های خدای سیمبیوت‌ها و تاریکی یعنی نال را از بین ببرد و او را شکست دهد. بعد از اشاره‌های مختلف به این خدای نور، خیلی از طرفداران اینطور تصور کردند که این موجود، در حقیقت همان باب رینولدز/سنتری است.

اما در ماه دسامبر و همان قسمت اول سری کتاب کمیک King in Black بود که ما مرگ این شخصیت را به‌دست خدای تاریکی دیدیم. در این قسمت، سنتری تلاش کرد تا نقش آخرین خط دفاعی را در مقابل تهاجم نال داشته باشد. اما خدای سیمبیوت‌ها همه چیز را تغییر داد و این نگهبان طلایی را از وسط به دو قسمت تقسیم کرد. بعد هم ذات تاریک او را که با نام ووید شناخته می‌شد، به سمت خودش جذب کرد. با وجود تمام این موارد، دانی کیتس اخیرا گفت که چنین نظریه‌ای اصلا درست نیست؛ در عوض، خدای نور یک چیز یا یک شخصیت کاملا متفاوت است. مدتی پیش گزارشگر سایت آی‌جی‌ان مصاحبه‌ای را پیش از انتشار قسمت ۳ این مجموعه با نویسنده این رویداد ترتیب داد.

او در طی گفته‌های خود، اینطور این موضوع را توضیح داد: «من باید چیزهایی را درباره این موجود مشخص کنم. این چیزی که ما مدام داریم درباره آن صحبت می‌کنیم، اینکه یک خدای نوری وجود دارد و درست نقطه مقابل نال/خدای تاریکی است، همان شخصیت سنتری نیست. من می‌توانم این موضوع را با قاطعیت تایید کنم. این یک اتفاق شگفت‌انگیز بزرگ برای خوانندگان محسوب می‌شود. من اصلا نمی‌توانم صبر کنم که همه شما آن را ببینید. زیرا این هم یکی از چیزهایی است که ما از همان روز اول برنامه‌اش را داشتیم و مدام به آن فکر می‌کردیم». با اینکه این خدایی که رویداد King in Black به آن اشاره می‌کند همان شخصیت سنتری نیست، اما کیتس به این موضوع هم اشاره کرد که احتمالا در آینده ما باز هم شاهد حضور او خواهیم بود؛ اینکه احتمالا قسمت اول سری کتاب کمیک King in Black، آخرین صحنه از سنتری نبود که ما دیدیم.

شخصیت نال در حال نابود کردن شخصیت سنتری

او اینطور گفت که در دنیای مارول هیچ کاری بدون برنامه انجام نمی‌شود و درباره این موضوع هم تصمیماتی گرفته شده است. کیتس در ادامه صحبت‌هایش اینطور گفت: «مطمئنا شما این اتفاقات را در سری کتاب کمیک Valkyrie می‌بینید؛ جایی که او دارد به ماجراجویی خود با جین ادامه می‌دهد. قطعا شما با نویسنده کمیک‌های ثور هم صحبت خواهید کرد؛ کسی که کلیدهای مخصوص والهالا را دارد. بنابراین من دیگر درباره این موضوع صحبت نمی‌کنم». کیتس در گذشته در سری کتاب کمیک Doctor Strange از شخصیت سنتری نوشته بود. سری کتاب کمیک King in Black نقش یک دنباله مستقیم را برای رویداد Absolute Carnage دارد؛ رویدادی که باز هم توسط دانی کیتس و رایان استگمن تنظیم شده بود.

البته این رویداد به‌عنوان یک پایان هم برای مجموعه Venom در نظر گرفته شده است. این رویداد، رسیدن خدای سیمبیوت‌ها به زمین و همچنین به نابودی کشیده شدن آن را به ما نشان می‌دهد. در این رویداد ترسناک، ابرقهرمانان این سیاره باید در مقابل نال بایستند؛ دراین‌میان، هیچکس هم جز ادی براک یا همان ونوم نیست که بتواند هدایت این جریان را برعهده بگیرد. اینطور برنامه‌ریزی شده که سری کتاب کمیک King in Black در قسمت ۵ به کار خود پایان دهد. بعد هم قرار است مستقیما در ماه آوریل به شماره ۲۰۰ سری کتاب کمیک Venom برسد و کار آن را هم به پایان برساند. داستان قسمت ۳ سری کتاب کمیک King in Black به قلم دانی کیتس نوشته شده است و طراحی تصاویر آن هم برعهده رایان استگمن بود. این کتاب کمیک در حال حاضر توسط شرکت مارول کامیکس منتشر شده است. قسمت ۴ این مجموعه قرار است در تاریخ ۱۷ فوریه (۲۹ بهمن) منتشر شود.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده