نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۲

سری کتاب کمیک Future State: The Next Batman سرنوشت باربارا گوردن را نشان داد

در سری کتاب کمیک Future State: The Next Batman، استفانی براون به‌دنبال باربارا گوردن رفت که مدتی پیش توسط مجیستریت دستگیر شده بود تا عملیات وحشتناکی روی او انجام شود.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان Batgirls از قسمت ۲ سری کتاب کمیک Future State: The Next Batman را برای شما فاش کند.

.

.

.

رویداد Future State از شرکت دی سی یک نسخه احتمالی از دوران آینده را به ما نشان می‌دهد که در آن ابرقهرمانان جدید فعال هستند؛ این در حالی است که شخصیت‌های قدیمی و محبوب هم رویدادهای اغلب وحشتناک و بزرگی را تجربه کردند که زندگی آن‌ها را تا حد زیادی تغییر داده است. کتاب‌های این رویداد هیجان‌انگیز یک جدول زمانی پادآرمان شهری را به ما نشان می‌دهد که به سختی می‌تواند شباهتی بین آن و نسخه کلاسیک دنیای دی سی پیدا کرد. بدترین و فاجعه‌بارترین تغییری که در شهر گاتهام رخ داده، این است که حالا این شهر توسط یک سازمان به‌نام مجیستریت مدیریت و کنترل می‌شود؛ یک نیروی نظامی که ابرقهرمانان ماسک‌دار را شکار می‌کنند.

علاوه‌براین، در این آینده‌ی تاریک و ترسناک، همه اینطور تصور می‌کنند که بروس وین یا همان بتمن، مرده است؛ تیم دریک دیگر باید روی پای خودش بایستد و باربارا گوردن هم مدتی است که مفقود شده است. اما خوشبختانه هنوز هم تعداد معدودی هستند که ایستادگی می‌کنند تا برای حفاظت و مراقبت از این شهر، مبارزه کنند؛ حتی اگر این کار به معنای روبه‌رو شدن با سازمان مجیستریت باشد. در داستان Batgirls از قسمت ۲ سری کتاب کمیک Future State: The Next Batman نشان داده می‌شود که استفانی براون یا همان اسپویلر که حالا تبدیل به بت گرل شده است، سخت به‌دنبال باربارا گوردن که مدتی پیش مفقود شده بود، می‌گردد.

استفانی براون یا شخصیت اسپویلر در حال گریه کردن

با اینکه استفانی هنوز نتوانسته دوست خود را پیدا کند و همچنان جستجوی خود را متوقف نکرده است، اما این قسمت نشان می‌دهد که چه بلایی سر بت گرلِ اصلی آمده است. زمانی‌که خط داستانی Future State: Batgirls آغاز می‌شود، ما شاهد این هستیم که کاساندرا کین به‌عنوان یک زندانی به مرکز بازداشت مجیستریت منتقل می‌شود. زندانیان این زندان شامل یک سری از شرورهای مشهور قدیمی دنیای دی سی است؛ از جمله هارلی کویین، کیلر کراک، چیتا و گوریلا گراد. اما از طرف دیگر هم یک سری ابرقهرمانان محبوب هم در این زندان حضور دارند؛ افرادی مانند بیست بوی، بیگ باردا و دوست خود سوپرمن یعنی جیمی اولسن.

برای نیروهای مجیستریت فرقی ندارد که طرف مقابلشان قهرمان است یا شرور. تنها چیزی که برای آن‌ها اهمیت دارد، این است که همه آن‌ها یا باید از بین بروند یا اینکه در زندان مخصوص شهر گاتهام زندانی شوند. زمانی کاساندرا دوباره با عضو دیگر خانواده بتمن یعنی استفانی براون ملاقات می‌کند، اسپویلر سابق توضیح می‌دهد که او در اصل در تلاش بود تا باربارا گوردن را پیدا کند. باربارا در اصل مربی این دو نفر بود و زمانی‌که او ناپدید شد، استفانی خودش را پنهان کرد تا بلکه به این طریق بتواند مربی خود را پیدا کند. اما متاسفانه زمانی‌که او در حال انجام این کار بود، توسط خود نیروهای سازمان مجیستریت دستگیر شد.

در همین حین، کاساندرا توضیح داد که او داشت سرنخ و ردی را دنبال می‌کرد که باور داشت می‌تواند به واسطه آن به بتمن برسد. از آنجایی که این رد به مرکز بازداشت مجیستریت ختم شده بود، اجازه داد تا توسط نیروهای آن‌ها دستگیر شود که بتواند بخش بعدی مأموریت خود را انجام دهد. اما حقیقت این بود که کاساندرا و استفانی هر دو روی یک پرونده مشترک کار می‌کردند. درحالی‌که کاساندرا به‌دنبال بتمن می‌گشت، در حقیقت داشت ردی را دنبال می‌کرد که به باربارا می‌رسید؛ همان‌طور هم که نشان داده شده بود، باربارا گوردن چندین سلول پایین‌تر از این بت گرل‌ها زندانی شده بود. در حقیقت باربارا هم مانند سایر توسط مجیستریت دستگیر شده بود.

باربارا گوردن به‌صورت چسبیده و زندانی روی یک تخت

اما او در طبقه دیگری، جدا از تمام زندانیان دیگر نگه‌داری می‌شد. با اینکه دیگر زندانیان سلول مشترکی داشتند و مجاز بودند که راه بروند یا با دیگران ارتباط داشته باشند، باربارا به یک تخت بسته شده بود؛ آن هم درحالی‌که چندین کابل و سیم مختلف به او وصل شده بود. چشمان او می‌درخشد و اینطور نشان می‌دهد که او اصلا هوشیار نیست. با اینکه هنوز ما نمی‌دانیم که دقیقا چه بلایی دارد سر باربارا می‌آید، اما مشخص است که مجیستریت قصد دارد از او برای یک هدف وحشتناک استفاده کند. باتوجه‌به هوش و مهارت‌های رایانه‌ای که باربارا دارد، همیشه امکان این وجود دارد که این سازمان نظارتی، از او استفاده کند.

تا به این طریق سیستم‌های نظارتی و ربات‌های خود را قدرتمندتر کنند یا بهتر از قبل آن‌ها را تحت کنترل بگیرند. اگر چنین اتفاقی صورت بگیرد، سازمان مجیستریت می‌توانند نهایت استفاده را از هوش و سال‌ها تجربه او داشته باشند. او به‌عنوان یک قهرمان، درک ذاتی و خیلی زیادی از شهر گاتهام و همچنین تمام قهرمانان و شرورانی که در آن فعالیت می‌کنند، دارد. حالا این قضیه هر چیزی که باشد و به هر سرانجامی که برسد، واضح است که باربارا نقش مهمی را در سلطنت مجیستریت ایفا می‌کند. به همین ترتیب هم کاساندرا و استفانی مجبور هستند که نیروهای خود را با هم ادغام کنند تا بلکه به این طریق بتوانند باربارا را نجات دهند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده