نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

سلینا کایل انتقام فانتازم را در سری کتاب کمیک Batman/Catwoman گرفت

سری کتاب کمیک Batman/Catwoman که با داستان جذاب خود نسخه‌ای احتمالی را از آینده دنیای دی سی نمایش می‌داد، اخیرا مرگ یک شخصیت مهم این شرکت را نشان داد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۲ سری کتاب کمیک Batman/Catwoman را برای شما فاش کند.

.

.

.

باتوجه‌به اینکه داستان سری کتاب کمیک Batman/Catwoman در سه برهه زمانی مختلف گسترده شده است، دوران گذشته، زمان حال و یک نسخه احتمالی از آینده از شهر گاتهام را به ما نشان می‌دهد. در خط داستانی، زوج محبوب دنیای دی سی با میراث مرگبار جوکر که با شخصیت آندریا بومانت ارتباط دارد، دست‌وپنجه نرم می‌کنند. شاهزاده دلقک جرم و جنایت علاوه‌بر تهدید کردن و ترساندن شخصیت فانتازم و اعضای خانواده او نشان داد که یک گذشته اسرارآمیز هم با سلینا کایل دارد که پیش از این عنوان نشده بود؛ آن هم پیش از اینکه او ارتباط پر از شور و اشتیاق احساسی خود را با شوالیه تاریکی آغاز کند.

چندین دهه بعد و در دوران آینده، سلینا تصمیم می‌گیرد که هرگونه ارتباطی که بین خودش و جوکر وجود دارد، یک‌بار برای همیشه از بین ببرد؛ آن هم به معنای واقعی کلمه. همین تصمیم باعث شد تا این شرور مسن و آسیب‌دیده، برای آخرین بار در قسمت ۲ سری کتاب کمیک Batman/Catwoman با همان شکل معروف بخندد؛ آن هم زمانی‌که به‌دست شخصیت اصلی داستان در حال کشته شدن بود. در این خط داستانی، پزشکان اینطور تشخیص دادند که بروس وینِ پیر و پا به سن گذاشته، در معرض سرطان بدخیم قرار گرفته است و سلینا هم که تمام این مدت کنار او بود، از این ماجرا خبردار شد. مدت کمی بعد از این اتفاق، کت وومن سابق به یک منطقه خاص سفر کرد تا یک فرد پیر و بی‌ادعا دیدن کند.

سلینا کایل مسن پشت جوکر پیر در سری کتاب کمیک Batman/Catwoman

خیلی زود مشخص شد که این فرد پیر، در حقیقت همان جوکر است که دیگر فعالیتی ندارد. سلینا به این ابرشرور پیر که هنوز هم ترسناک به‌نظر می‌رسید، توضیح داد که به قصد کشتن به سراغ او آمده است. سلینا قصد داشت که بالاخره انتقام آن اتفاق غم‌انگیز و تراژدی‌ای را که برای آندریا رخ داده، بگیرد و جوکر را به قتل برساند؛ البته این اتفاق هنوز دیده نشده است و احتمالا قرار است در صحنه‌های زمانِ حال این مجموعه نمایش داده شود. جوکر از شنیدن این تصمیم سلینا که قصد دارد او را در خانه‌اش به قتل برساند، اصلا تحت تاثیر قرار نگرفت. جوکر توضیح داد که اجازه نداده است بازنشستگی یا سن بالا، چیزی از ترسناک و مرگبار بودن او کم کند.

به همین ترتیب هم او یک اسلحه خاص را که در فریزر خود پنهان کرده بود، بیرون آورد تا در چنین موقعیتی استفاده کند. در عین حال که جوکر هم در طی این سال‌ها کند و کارافتاده نشده است، کت وومن هم اجازه نداده تا کهولت سن چیزی از چابکی او کم بکند. او انتظار این را داشت که شکست دادن و ازبین‌بردن این شرور خیلی کار راحتی نباشد و در یک چشم به هم زدن توانست او را زمین بزند و کار خود را انجام دهد. به همین ترتیب هم با یکی از ناخن‌های خود، با سرعت زیادی گلوی او را برید و درحالی‌که جوکر در وسط اتاق نشیمن خانه خودش حال خونریزی و جان دادن بود، او را تماشا کرد. در همین حین هم سلینا قولی را که در طی دوران تاهل به بروس داده بود، آشکار کرد.

او به همسر خود یعنی بروس وین قول داده بود که هیچوقت آن خط قرمز معروف را رد نکند و جوکر را به‌خاطر کاری که با آندریا کرده بود، به قتل نرساند که انتقام او را بگیرد. در حال حاضر اینکه دقیقا چه اتفاقی برای آندریا رخ داده است، خودش یک رمز و راز بزرگ است. اما مشخص شده که جوکر، مقصر اصلی کشانده شدن پسر او به سمت شهر گاتهام بوده است. جوکر این پسر بخت برگشته را اینطور فریب داده بود که می‌تواند او را با پدرش که مدت‌ها پیش گمشده بود، پیوند بدهد. بتمن و کت وومن که به نمایندگی آندریا به‌دنبال پسرش می‌گشتند، جسد او را در راه‌های فاضلابی که زیر گاتهام قرار داشت، پیدا کردند؛ او آخرین قربانی قتل جوکر محسوب می‌شد.

سلینا کایل در حال کشتن جوکر پیر در سری کتاب کمیک Batman/Catwoman

همین اتفاق باعث شد تا آندریا که به‌دنبال انتقام‌گیری بود، دوباره به هویت دیگر خود یعنی فانتازم برگردد. بارها نشان داده شده که سرنوشت خیلی ارتباط خوب و دوستانه‌ای را با نسخه‌های پیرتر جوکر ندارد و با او مهربان نیست. خط داستانی سری کتاب کمیک The Dark Knight Returns اینطور نشان داد که بتمن در طی یک رویارویی مرگبار در یک پارک تفریحی محلی، گردن جوکر را شکست. این در حالی بود که جوکر کار خود را با یک روش دیوانه‌وار به پایان رساند که دشمن خونین و قدیمی او، توسط مقامات تحت تعقیب قرار بگیرد و زندگی سختی داشته باشد. از طرف دیگر، جوکرِ زمین ۲ هم دختر بروس و سلینا یعنی هلنا را که هانترس همین دنیا محسوب می‌شد، به ترس و وحشت انداخت.

تنها هدف جوکر برای انجام این کار تجربه کمی لذت و شادی بود که سرانجام نتیجه‌ای عکس داشت و به واسطه پاور گرل نقشه او برعکس شد و خودش را تا سر حد مرگ دچار برق گرفتگی کرد. جوکر بعد از سال‌ها القای ترس به اعضای خانواده بتمن و همچنین شهر گاتهام، بالاخره با مجازات نهایی و بزرگ خود روبه‌رو شد؛ آن هم به‌دست سلینا کایلی که پا به سن گذاشته بود. چندین سال بود که جوکر اعضای خانواده بومانت را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. جوکر این بازی مرگبار خود را ابتدا با کشتن پدر آندریا آغاز کرد (پیش از اینکه چندین سال بعد همین بلا را سر پسر او بیاورد)؛ آن هم زمانی‌که برای یک باند کار می‌کرد و داستان Mask of the Phantasm به ما نشان داد. سرانجام، سلینا هم برای اینکه انتقام تمام بلاهایی که شاهزاده دلقک جرم و جنایت سر آندریا آورده است، بگیرد، او را به قتل رساند؛ درهرصورت، تا زمانی‌که بروس وین زنده بود، سلینا به قولی که به همسر خود داد، پایبند بود. او آنقدر بالای سر بدن جوکر منتظر ماند تا خون به‌صورت کامل از بدن این شرور بیرون بیاید و مطمئن شود که انتقام خونین خود را به‌صورت کامل گرفته است.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده