نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱

شرکت دی سی مجموعه کمیکی Batman: The Dark Knight را معرفی کرد

شرکت دی سی کامیکس اخیرا سری کتاب کمیک Batman: The Knight را معرفی کرد؛ یک مجموعه جدید و محدود ۶ قسمتی که توسط تام تیلور و اندی کوبرت تنظیم می‌شود.

شخصیت محبوب بتمن در حال رفتن به سمت کشور انگلیس است. در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، شرکت دی سی کامیکس اخیرا سری کتاب کمیک Batman: The Dark Knight را معرفی کرد؛ یک مجموعه جدید ۶ قسمتی و محدود که توسط نویسنده‌ای به‌نام تام تیلور (از مجموعه DCeased) و همچنین طراحی به‌نام اندی کوبرت (از مجموعه Flashpoint) تنظیم شده است. براساس برنامه‌ریزی‌ها، این سری کتاب کمیک قرار است در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۲۱ (۲۴ فروردین ۱۴۰۰) منتشر شود. این «ماجراجویی مهیج که خارج از کشور اتفاق میفتد»، مبارز شنل‌پوش را به کشور انگلیس می‌برد؛ جایی که او با متحدان جدیدی آشنا می‌شود.... و البته با دشمنان جدید.

سری کتاب کمیک Batman: The Dark Knight، «یک نسخه باتجربه از بتمن را (کسی که استخوان‌های شکسته زیادی دارد اما روح او درست همانند قبل قدرتمند است) به خارج از عمارت وین می‌کشاند و به یک مأموریت اروپایی، بسیار هیجان‌انگیز که پر از اتفاقات اکشن است، می‌برد. این داستان جدید زمانی آغاز می‌شود که یک «تراژدی وحشتناک در انگلیس رخ می‌دهد و همین اتفاق، یک پیغام بسیار شخصی و مرگبار را برای شوالیه تاریکی ارسال می‌کند؛ پیغامی که باعث می‌شود بتمن از شهر گاتهام خارج شود و برای تحقیق به آن‌جا برود! از همان لحظه‌ای که این قهرمان در اروپا فرود می‌آید، با یک تحقیق چالش‌برانگیز و دشمنان ناشناخته برخورد می‌کند.

او در همین حین هم باری دیگر با یک همکار متحد می‌شود تا در این مسیر با هم همراه باشند؛ همگی در تلاش هستند تا شروری به نام Equilibrium را شکار کنند! حالا عبارت «بتمن ۱۴۷» چه معنی‌ای برای بروس وین دارد؛ آن هم زمانی‌که بعد از سقوط مرگبار یک هواپیما نمایش داده می‌شود. آیا این یک سرنخ است یا یک معما؟ شاید هم اصلا یک تله دیگر برای بتمن باشد؟» مدتی پیش کوبرت در طی یک بیانیه اینطور درباره این مجموعه صحبت کرد: «این سری کتاب کمیک، ظاهر و ماجرای متفاوتی را از این شخصیت به نمایش می‌گذارد؛ متفاوت نسبت به کاری که من قبلا انجام داده بودم. هر داستانی که من حول محور بتمن نوشته‌ام، لحن متفاوتی با یکدیگر داشتند.

جلد قسمت اول سری کتاب کمیک Batman: The Dark Knight

از طرف دیگر هم هنر، جان دیگری را به داستان می‌دهد که به‌نوبه‌ی خودش متفاوت است. مجموعه‌های Batman and Son، Whatever Happened to the Caped Crusader و Dark Knight III-The Master Race و همینطور Flashpoint Batman، ظاهر مخصوص به خودشان را داشتند و داستان آن‌ها یک حس منحصر‌به‌فرد داشت. سری کتاب کمیک Batman: The Dark Knight هم از این قاعده مستثنی نیست». در ادامه، تیلور هم به‌نوبه‌ی خودش درباره این مجموعه صحبت کرد و اینطور گفت: «من در هر زمانی، از هر فرصتی که در اختیار من گذاشته می‌شود، استفاده می‌کنم تا داستانی را درباره بتمن تعریف کنم.

اما همکار شدن با یک فرد افسانه‌ای مانند اندی کوبرت برای یک داستان بتمنی، درست همانند یک رویا و یک افتخار است. من تندیس شوالیه تاریکی اندی را روی میز خودم قرار دادم. بنابراین به این شکل می‌توانم دقیقا ببینم که بتمنِ او از زندگی هم بزرگتر است. زمانی‌که ویراستار این مجموعه یعنی بن ابرناتی و اندی به سراغ من آمدند، من بلافاصله به یاد داستان‌های بزرگی افتادم که از یک بتمن پیر و بدبین شده خوانده بودم؛ آن‌ها ایده یک بتمنِ باتجربه و بدبین را داشتند که شهر گاتهام را به مقصد اروپا ترک می‌کند. اما چالشی که در این داستان وجود داشت، یافتن فراخوان برای ماجراجویی برای بتمنی بود که حالا کمی خسته‌تر از قبل شده است.

خوشبختانه، من یک ماجراهایی را از قبل در آستین خودم داشتم. در حقیقت در سال ۲۰۱۲ بود که من یک ایده بتمنی را به بن ابرناتی ارائه کردم تا بتوانیم روی آن کار کنیم. حالا هم بعد از گذشت ۹ سال ما توانستیم یک جایگاه خوب برای این ایده در سری کتاب کمیک Batman: The Dark Knight پیدا کنیم. این ایده درباره این بود که ما چیزی را از بتمن بگیریم و جدا کنیم که پیش از این هیچکس تلاش نکرده بود این کار را انجام دهد. به همین ترتیب هم یک شرور جدید و منحصر‌به‌فرد برای بتمن متولد شد. همه چیز درباره Equilibrium است». در رابطه با همکاری هم که بالاتر به آن اشاره شده بود، اینطور به‌نظر می‌رسد که شخصیت نایت یا Squire از Batman Incorporated دوباره در این داستان هم حضور پیدا کنند تا در حل کردن این پرونده به بتمن کمک کنند.

شخصیت بتمن بالای یک ساختمان انگلیسی در سری کتاب کمیک Batman: The Dark Knight

البته هنوز هم باید ببینیم که آیا این بروس وین پا به سن گذاشته، می‌تواند هنوز هم این ماجراها را تحمل کند و پشت سر بگذارد یا خیر. بااین‌حال، تیلور به این موضوع اشاره کرد که ما نباید حالا حالاها شوالیه تاریکی را خارج از ماجرا بدانیم و او را کنار بگذاریم. این هنرمند اینطور درباره این موضوع توضیح داد: «بتمنِ اندی هیچوقت تمرین کردن را کنار نمی‌گذارد. پاهای او درست همانند تنه درختان می‌ماند. درست است که او نسبت به قبل پیرتر و کمی کندتر شده است اما هنوز هم همان کارایی قبل را دارد. او جثه بزرگ و عضله‌ای دارد و قدرتمند است و درست همانند یک قوچ غول پیکر حرکت می‌کند. او مانند همان قوچ هم تعامل برقرار می‌کند. او فوق‌العاده دقیق و متمرکز است.

بروس وین یک مأموریت دارد و اصلا با وجود مهاجمان خیلی زیادی که او را احاطه می‌کنند، از مسیر خود منحرف نمی‌شود.... یا حتی جنتلمن گوستِ ترسناک اندی. با اینکه این داستان درباره یک شوالیه تاریکی مسن‌تر است، اما این فرصت را هم در اختیار ما قرار داد تا فلش بک‌هایی از گذشته او را نشان دهیم؛ برای اینکه بتوانیم یک بروس وین جوان‌تر را ببینیم که دارد از یک روش کاملا متفاوت در تمرین استفاده می‌کند که قبلا مورد بررسی قرار نگرفته بود». قسمت ۱ سری کتاب کمیک Batman: The Dark Knight یک داستان ۲۶ صفحه‌ای دارد که از کمیک‌های دیگر بزرگتر است.

بروس وین در غار مخصوص بتمن در سری کتاب کمیک Batman: The Dark Knight

بروس وین در حال ترک کردن شهر گاتهام در Batman: The Dark Knight


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده