نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

علت مخفی ماندن هویت قهرمانان در رویداد Future State مشخص شد

پیش از این در اطلاعات مختلف عنوان شده بود که اعضای جدید لیگ عدالت، هویت خود را نه‌تنها از مردم، بلکه از یکدیگر هم پنهان می‌کنند. حالا دی سی علت آن را توضیح داده است.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک Future State: Justice League را برای شما فاش کند.

.

.

.

رویداد Future State همین حالا هم دارد تاثیر بسیار عمیقی را بر روی دنیای دی سی کامیکس می‌گذارد. در طی همین دو هفته اول که عنوان‌های مختلفی منتشر شدند، یک سری تغییرات و چیزهای جدید بزرگی در محوریت ماجرا اعمال شده است. از آنجایی که یک سری از عنوان‌ها در یک برهه زمانی خاص و واحدی قرار ندارند، باعث شده تا این رویداد سوال‌های بزرگ زیادی را در ذهن خوانندگان به وجود بیاورد؛ خصوصا حول محور خط زمانی این فرنچایز و همچنین مرکزیت و کنون آن. مدتی پیش این حقیقت عنوان شده بود که اعضای جدید لیگ عدالت قرار نیست هویت خود را حتی با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بعد از یک مرور کوتاه بر روی تیم، خوانندگان توانستند این نسخه از لیگ عدالت را در میدان نبرد و عملیات ببینند؛ آن هم به لطف رهبر این نسخه از لژیون دووم که با نام تی. او. مارو شناخته می‌شود. اعضای گروه به سمت سالن عدالت رفتند؛ جایی که اعضای گروه لژیون دووم به‌طرز وحشیانه‌ای کشته شده بودند. بعد از اینکه جس چمبرز یا همان کید کوییک درباره این سوال کرد که چرا سالن عدالت به این وضعیت افتاده است، جان کنت یا همان سوپرمن این زمان، تاریخچه اتفاقاتی را که رخ داده بود، توضیح داد. براساس چیزی که سوپرمن بیان کرد، در یک زمانی لیگ اعضای خیلی زیادی داشت؛ چیزی که به ظاهر قرار بود در عملیات‌ها به آنها کمک کند.

اما این موضوع نتیجه عکس داد زیرا یکی از اعضای گروه، در طی یک مبارزه مرگبار، به دیگر اعضا خیانت کرد. بعد از این مبارزه، منشور جدید لیگ عدالت ایجاد شد. این منشور نشان می‌داد که اعضای گروه باید هویت خود را از یکدیگر مخفی کنند و اصلا نباید زمانی را با یکدیگر بگذرانند؛ آن هم بدون لباس‌های مخصوصی که هویت آنها را می‌پوشاند. این رویدادی که سوپرمن به آن اشاره می‌کند، به نظر می‌رسد که یک بخش کاملا جدید از کنون دی سی محسوب می‌شود؛ آن هم جایی که نسخه‌های اصلی سوپرمن، بتمن و واندر وومن به همراه گرین ارو و مارشن من هانتر با عضو خائن گروه درگیر شده‌اند. در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از اینکه آن عضو خائن چه کسی بوده، منتشر نشده است.

اعضای لیگ عدالت در مقابل عضو خائن

در تصویری هم که از این صحنه در کتاب کمیک وجود دارد، ما فقط یک بخش کوچکی از بوت جنگی این شخصیت خائن را می‌بینیم که هیچگونه جزئیاتی را مشخص نمی‌کند. البته با چیزی که تا به این لحظه نشان داده شده، به نظر می‌رسد که گروه جدید لیگ عدالت به‌صورت کامل از قانون «دوست نبودن» را پیروی نمی‌کنند؛ کاملا مشخص است که سوپرمن و یارا فلور/واندر وومن ارتباطی با یکدیگر دارند (چیزی که در خط داستانی کتاب کمیک Future State: Superman/Wonder Woman بررسی می‌شود). این قسمت هم در نهایت نشان می‌دهد که کید کوییک و اندی کری/آکواوومن یک ارتباط دوست‌داشتنی و خوبی را با یکدیگر دارند.

با این اوصاف، هنوز هم تعدادی از اعضای گروه هستند که از هویت یکدیگر خبر ندارند. همین موضوع باعث می‌شود که ماجرای بعدی این مجموعه چندین برابر جذاب‌تر شود؛ ماجرایی که در آن شیپ شیفترها خودشان را به شکل اعضای لیگ در می‌آورند و با استراتژی خوبی در تلاش هستند تا تک به تک دیگر اعضا را کنار بزنند. این حقیقت را نمی‌توان فراموش کرد که آکواوومن (کسی که در زمان حال یک نوزاد بود)، خاطرات زیادی را از لیگ به یاد دارد؛ این به آن معنی است که آن نسخه از تیم چندین سال بعد هم فعالیت داشتند و در این میان قهرمانان مختلفی به تیم پیوسته بودند. شاید آن خائن، عضوی بوده که هنوز در آن زمان نپیوسته بود.

شاید هم او درست مانند فمین، یک ارتباطی با اسب‌سواران آخرالزمان داشته است؛ کسی که والی وست را تحت کنترل خودش گرفته است و او را مجبور می‌کند تا مقابل متحدان خود بایستد. اما در هر صورت این اتفاق، این فرصت را به وجود می‌آورد که قهرمانان بیشتری بتوانند آن خائن خاص باشند که پایان را برای آن نسخه از لیگ عدالت به ارمغان آورده بود. از آنجایی که خیلی از قهرمانان کلاسیک در دوران Future State حضور ندارند، هر کدام از آنها می‌تواند همان کسی باشد به دیگر اعضای جامعه ابرقهرمانی پشت کرده بود و چنین هرج و مرجی را که توانست لیگ عدالت را نابود کند، به وجود آورد.


منبع comicbook cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده