نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۴

یک شخصیت آشنای دیگر در رویداد King in Black تبدیل به سیمبیوت شد

زمانی‌که گوست اسپایدر وارد رویداد King in Black شد، شاهد بازگشت یک چهره آشنا از گذشته بودیم که این بار با انگیزه‌های پلید خود به نال خدمت می‌کند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک King in Black: Gwenom vs. Carnage را برای شما فاش کند.

.

.

.

در حال حاضر رویداد King in Black در اوج خود قرار دارد و به همین شکل در حال بالاتر رفتن است. نال، خدای سیمبیوت‌ها، در زمان بسیار کمی سرتاسر دنیای مارول را در دستان خودش گرفته است و خیلی راحت آن قهرمانانی را که سد راهش قرار می‌گیرند، شکست می‌دهد و از بین می‌برد. نال نشان داده که می‌تواند بدون هیچگونه چالش، تمام سیمبیوت‌های فرازمینی را کنترل کند. اما شرایط زمانی جالب می‌شود که با ورود گوست اسپایدر به این ماجرا، نال خودش را در مقابل یک سیمبیوت مصنوعی می‌بیند که از زمین ۶۵ آمده است. اسپایدر گوئن، شخصیت محبوب دنیای Into the Spider-Verse، بعد از ظاهر شدن، وارد میدان نبرد با نال شد.

به همین ترتیب هم خدای تاریکی با مری جین از زمین ۶۵ ارتباط برقرار کرد تا او را تبدیل به نسخه پیچیده و البته جدیدی از کارنیج خودش بکند. جالب است بدانید که گوئن استیسی از زمین ۶۵، قدرت‌های خودش را به خاطر گزش یک عنکبوت رادیواکتیوی دریافت کرده بود (البته نه مانند پیتر پارکر از دنیای اصلی مارول). البته زمانی‌که او یک ماجراجویی را با همتایان اسپایدر وومن انجام داد، متوجه شد که قدرت‌هایش در حال کمرنگ شدن هستند. گوئن که حسابی به خاطر این موضوع ناراحت بود و دوست داست همچنان فعالیت ابرقهرمانی خود را ادامه دهد، معامله‌ای را با مت مورداک زمین خودش انجام داد که در آن‌جا تبدیل به کینگ پین جرم و جنایت شده بود.

مت در مقابل، برای انجام این معامله، گوئن را مجبور کرد تا در سرتاسر شهر نیویورک، کارهایی را برای او انجام دهد. گوئن هم از آمپول‌های رادیواکتیوی استفاده کرد تا به‌صورت موقت قدرت‌های خود را بازگرداند. در همین دوران، مورداک نسخه خودش از سیمبیوت ونوم را به وجود آورد؛ آن هم با ادغام کردن سرم لیزارد با ایزوتوپ‌های رادیواکتیوی. بعد از ایجاد شدن این سیمبیوت مصنوعی، گوئن با آن پیوند خورد و تبدیل به Gwenom شد. برخلاف پیتر پارکر که بالاخره توانست از دست سیمبیوت ونوم خودش فرار کند، گوئن و سیمبیوت ونوم او به‌صورت دائمی با یکدیگر ادغام شدند. گوئن بعد از انجام این کار، حالا تمام قدرت‌های ونوم را داشت و در عین حال هم مواظب این بود که جنبه تاریک، بر او غلبه نکند.

تبدیل شدن مری جین واتسون به سیمبیوت کارنیج

گوئن تصمیم گرفت که بین دنیاها جابه‌جا شود و در دانشگاه قدیمی پیتر یعنی دانشگاه امپایر استیت، مشغول به تحصیل شود؛ جایی که هنوز هویت ابرقهرمانی و مخفی او برای مردم فاش نشده بود. ریشه‌های سیمبیوتی او به‌عنوان یک مخلوق مصنوعی که از یک جهان موازی آمده بود، باعث شد تا گوئن از دست شورش کلیتس کسدی که در طی رویداد کراس اوری Absolute Carnage به راه انداخته بود، در امان باشد. اما این شانس همیشه با او یار نبود و نال توانست Gwenom را شناسایی کند و متوجه شود که تفاوت‌هایی بین ریشه‌های او و دیگر سیمبیوت‌ها وجود دارد. این خدای تاریک که نمی‌توانست به‌صورت مستقیم کنترل او را در دست بگیرد، مری جین واتسون از زمین ۶۵ را به آن‌جا احضار کرد تا به‌عنوان کارنیج دوباره متولد شود.

گوئن در دنیای مخصوص خودش، به همراه مری جین، بتی برنت و گلوری گرند یک گروه در دبیرستان خودشان تشکیل داده بودند تا تبدیل به گروه پانک Mary Janes بشوند. گوئن و ام‌جی بعد از اینکه خانه خود را ترک کردند، علاوه‌بر اعضای گروه، هم‌اتاقی هم شدند. فلش بک‌ها اینطور نشان می‌دهند که جکل زمین ۶۵ کاری کرده بود تا ام‌جی به اجبار با عنکبوت‌های رادیواکتیوی این جهان پیوند بخورد تا بلکه به این طریق بتواند قدرت‌هایی را که اسپایدر گوئن داشت، به‌دست بیاورد؛ آن هم درست زمانی‌که گوئن در تلاش بود تا از خشم نال فرار کند و به جهان بومی خودش بازگردد. زمانی‌که ام‌جی وارد دنیای اصلی مارول شد، نال او را با یکی از سیمبیوت‌های خودش پیوند داد.

به همین ترتیب هم کارنیج دوباره متولد شد تا با هم‌اتاقی سابقش روبه‌رو شود و کاری کند که نال بتواند سیمبیوت منحصربه‌فرد گوست اسپایدر را تحت کنترل خودش بگیرد. بدترین زمان‌بندی ممکن در همین خط داستانی رخ داد؛ درست در همان زمانی‌که مری جین واتسون قدرت‌های رادیواکتیوی اسپایدر گوئن را دریافت کرد، توسط نال هم به درون قلب رویداد King in Black کشیده شد تا خدای تاریکی و سیمبیوت‌ها بتواند از او به‌عنوان یکی دیگر از سربازان پیچیده خود استفاده کند. حالا که مری جین تبدیل به یک نسخه عجیب از کارنیج تبدیل شده، Gwenom یک دشمن جدید پیدا کرده که نزدیکی زیادی با او دارد.

چیزی که می‌توانست تبدیل به یک دیدار مجدد میان‌بعدی باشد، به بدترین شکل ممکن پیش رفت. گوست اسپایدر زمانی‌که وارد رویداد King in Black، بلافاصله با دیدن ارتش‌های سیمبیوتی به عمق فاجعه پی برد و تلاش کرد که از آن‌جا فرار کند؛ اما ناخواسته کاری کرد که یک تجسم جدید از کارنیج از زمین ۶۵ وارد دنیای مارول شود. حالا که مری جین در چنگال نال و مقابل خودش قرار دارد، گوئن باید تمام تلاش خودش را بکند که دوست قدیمی‌اش را زنده و سلامت از این وضعیت بیرون بکشد.


منبع comicbook cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده