نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۵

مجموعه Future State: Dark Detective سرنوشت بروس وین را نشان داد

وضعیت بروس وین در دنیایی که دی سی در رویداد Future State ساخته، بسیار طعنه‌دار است؛ این رویداد یک پایان بی‌رحمانه را برای بتمن و مردی که زیر ماسک و شنل قرار دارد، رقم می‌زند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک Future State: Dark Detective را برای شما فاش کند.

.

.

.

یکی از بزرگ‌ترین رمز و رازهای مربوط‌به شهر گاتهام از دوران Future State، این است که سرنوشت اعضای خانواده بتمن چه شد؛ آن هم با وجود قوانینی که سازمان مجیستریت تنظیم کرده است. دراین‌میان، یک سری از اعضای گروه همچنان به‌عنوان قهرمان در حال فعالیت هستند و یک سری دیگر هم ظاهرا به سازمان مجیستریت پیوستند تا برای آن‌ها کار کنند. این خط داستانی اینطور نشان می‌دهد که همه تصور می‌کنند بروس وین، همان بتمن اصلی، مرده است؛ حتی نزدیک‌ترین متحدان او همچنین طرز فکری را دارند. قسمت اول سری کتاب کمیک Future State: Dark Detective چیزهای بیشتری را درباره شرایط ناپدید شدن بروس وین به ما نشان می‌دهد.

در همین میان، یک سری جزئیات مهم و کلیدی هم مشخص می‌شود که یک «پایان» فوق‌العاده طعنه‌دار و کنایه‌آمیز را برای مشهورترین پسر شهر گاتهام رقم می‌زند. در نسخه‌ای از شهر گاتهام که در رویداد Future State نشان داده می‌شود، سازمان مجیستریت و نیروهای ضربتی کاربلد آن که با نام پیس میکر شناخته می‌شوند، به‌طور موثری در حال کنترل کردن تمام بخش‌های شهر هستند. مرگ ظاهری بتمن هم کمک بسیار بزرگی به ماجرا کرد؛ چیزی که دو روز بعد از اعلام عمومی مرگ بروس وین مشخص شد. اینطور به‌نظر می‌رسد که اعضای خانواده بتمن حسابی آن را باور کرده‌اند. تعداد زیادی از اعضای گروه هم چیزی جز یادآوری خاطرات مربی مرحوم خودشان و سوگواری انجام ندادند.

بروس وین زخمی در حال فرار در رویداد Future State: Dark Detective

اما واقعیت این است که بروس وین هنوز هم به یک شکلی در خیابان‌های این شهر فعال است. اما باید مراقبت باشد که کسی در میان مردم او را نشناسد و حتی اعضای خانواده‌اش هم او را نبینند. به‌نظر می‌رسد که شرایط «مرگ» بروس وین و بتمن بحث‌هایی را در میان مردم به وجود آورده است. با وجود اینکه پیس میکر شماره یک حسابی مرگ بتمن را تبلیغ و آن را به‌صورت عمومی اعلام کرد، اما جزئیات خیلی زیادی حول محور آن منتشر نشده است. همین موضوع باعث شده تا مطبوعات به‌صورت آشکار سوالاتی را درباره اینکه دقیقا چه چیزی باعث شکست نهایی شوالیه تاریکی و مرگ او شده، مطرح کنند. همیشه همه چیز درباره این شخصیت مرموز و اسرارآمیز بود.

حتی مرگ بتمن هم به‌گونه‌ای پیش رفته که به‌عنوان یک معمای بزرگ برای مردم شهر گاتهام باقیمانده است. در صحنه‌ها و فلش‌بک‌های مختلف اینطور نشان داده می‌شود که پیس کیپرها مدام در حال ردیابی و تعقیب بروس وین هستند. اما به‌طرز جالبی اعتبار این قتل را برای خودشان نمی‌دانند و صرفا ترجیح دادند که تحقیقات را درباره این موضوع ادامه دهند؛ آن‌ها قصد دارند نشان دهد که فرد دیگری در سقوط و مرگ بتمن اصلی مقصر بوده است. بروس وین هم دقیقا از همین سرنوشت رنج می‌برد و هیچ چیز درباره او مشخص نیست. یک زمانی او مشهورترین مرد در سرتاسر گاتهام محسوب می‌شد و حالا به یک پاورقی فراموش‌شده تبدیل شده است که در گذشته محبوبیت زیادی داشت.

زمانی بروس برای نوشیدن یک قهوه توقف می‌کند، مشغول صحبت کردن با یک زن می‌شود که می‌گفت شنیده است که بروس یا خودش را به‌خاطر غم از دست دادن پول‌هایش کشته است، یا به‌خاطر داروها این اتفاق افتاده یا حتی اوردوز کرده است. برای شهر گاتهام اینطور به‌نظر می‌رسد که بروس وین هم درست همانند والدین خودش در یکی از خیابان‌های شهر «فوت کرده است»؛ یک جسد دیگر در میان دریایی که از این جسدها تشکیل شده است. این اتفاق، یک سرنوشت واقعا غم‌انگیز برای بروس وین محسوب می‌شود که حسابی باعث آزار او می‌شود؛ خصوصا برای تمام کارهایی که او انجام داد تا گاتهام تبدیل به یک شهر بهتر شود؛ هم به‌عنوان بروس وین و هم به‌عنوان بتمن.

بروس وین در حال تماشای خبر در سری کتاب کمیک Future State: Dark Detective

با وجود تمام فداکاری‌ها و کارهایی که انجام داده بود، تجهیزاتی که ساخته بود باعث شدند که چیزی مانند مجیستریت به وجود بیاید و کل شهر را به یک ایستگاه پلیس تبدیل کند. به‌نظر می‌رسد که فقط لوک فاکس متوجه شده است که چقدر بروس وین برای حفظ شهر گاتهام مفید و مهم بوده است. او به این موضوع اشاره کرد که از زمان ناپدید شدن بروس، شهر به‌جای خیلی بدترین تبدیل شده است. حتی این هم یک کنایه دیگر را به وجود می‌آورد زیرا فعالیت‌های آخر شبی او باعث شده بود تا مادرش او را متهم کند که دارد به یک بروس وین دیگر تبدیل می‌شود؛ او به پسرش اخطار داد که تغییرات چقدر می‌تواند بد باشد.

با اینکه بروس به‌عنوان دارک دیتکتیو همچنان زندگی خود را ادامه می‌دهد، این سؤال مطرح می‌شود که آیا او اصلا می‌خواهد زنده بودن خود را به دوستان، اعضای خانواده و شهر خود اعلام کند یا خیر؛ این موضوع نشان می‌دهد که احتمالا بروس با رفتن از این دنیا، آن هم با شرایط مخصوص به خودش، مشکلی ندارد. باتوجه‌به لحن جسورانه اما در عین حال ناامیدانه بروس هنگام دوری از دست نیروهای مجیستریت، احتمالا او همچنان باور دارد که باید مأموریت خود را برای شکست و نابود کردن مجیستریت ادامه بدهد و از آن برنگردد. اگر همچنین باشد، منطقی‌تر است که او از همان سایه‌های شب شهر گاتهام برای این کار استفاده کند و مخفیانه کارش را ادامه دهد؛ تا اینکه بخواهد به‌عنوان بروس وین شکست‌خورده ظاهر شود. هنوز هم این یک پایان ظاهری آرام و غم‌انگیز برای میراث خانواده وین محسوب می‌شود؛ همچنین فصل آخری برای زندگی مخفیانه بتمن که شکوه همیشگی را ندارد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده