نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۵

ماده‌ای خطرناک‌تر از کریپتونایت در مجموعه Future State: Superman of Metropolis پیدا شد

قسمت اول سری کتاب کمیک Future State: Superman of Metropolis جان کنت را با یک ماده جدید آشنا کرد که حتی از کریپتونایت هم برای کریپتونیان مرگبارتر و خطرناک‌تر است.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت اول سری کتاب کمیک Future State: Superman of Metropolis را برای شما فاش کند.

.

.

.

باتوجه‌به اینکه بعد از شکست نهایی تاریک‌ترین شوالیه، رویداد جدید شرکت دی سی به‌نام Future State به‌صورت کامل کار خود را آغاز کرده است؛ حالا طرفداران می‌توانند با یک نسخه از آینده این شرکت کمیکی که با چهره‌های آشنا، جدید و تهدیدهای مختلف پر شده، آشنا شوند. خط داستانی‌ای که قسمت اول سری کتاب کمیک Future State: Superman of Metropolis برای ما نقل می‌کند، نشان می‌دهد که چطور جان کنت چقدر سوپرمن متفاوتی نسبت به پدرش شده است؛ او کارهایی را انجام می‌دهد که کلارک هیچوقت حاضر به انجام دادن آن‌ها نبود. او حتی این را هم در نظر گرفت که در اقدامی ناامیدانه، با قرار دادن شهر مترو پلیس در یک محفظه شیشه‌ای، از ساکنان آن محافظت کند.

اما در طی انجام همین کار، دقیقا همان تهدیدی که جان کنت داشت شهروندان شهر مترو پلیس را از دست آن نجات می‌داد، یک سلاح جدیدی را آزاد و استفاده کرد که می‌توانست کریپتونی‌های اصیل را مانند سوپرگرل و همچنین سوپرمن اصلی را به‌صورت کامل به قتل برساند. حتی اینطور به‌نظر می‌رسد که از کریپتونایت خالص هم خطر خیلی بیشتری دارد. بعد از اینکه این قهرمان شهر مترو پلیس را در آن محفظه شیشه‌ای قرار داد تا ساکنانش از دست کنترل‌های برین سلز (Brain Cells) در امان باشند، سوپرگرل ظاهر شد و از دیدن کاری که جان انجام داده بود، تا حد زیادی ناراحت شد؛ چیزی که کاملا قابل درک بود زیرا جان خیلی عجولانه تصمیم گرفته بود؛ آن هم برای نجات شهری که برای محافظت و نجات آن از هرگونه تهدیدی قسم خورده بود.

کارا در حال کتک زدن جان کنت تحت تاثیر nirodhium

با اینکه کار جان بسیار عجولانه و نامناسب بود، اما سوپرگرل رفتاری از خود نشان داد که پرخاشگر از حد معمول شده بود. همان زمان بود که برین سلز نشان داد که او یک فناوری نانو به‌نام نیرودیم را آزاد کرده است. اثر فوری این ماده به این شکل بود که کارا ناگهان بسیار پرخاشگر شده بود و رفتار وحشیانه‌ای از خود نشان می‌داد؛ او با خشم خیلی زیادی که کورش کرده بود، با سرعت زیادی به سمت جان حمله‌ور شد. با وجود حضور مستقیم Nirodium و نفوذ آن روی سوپرگرل، جان اصلا نمی‌توانست برای سر عقل آمدن کارا کاری انجام دهد و موقعیت را تحت کنترل بگیرد. بنابراین کاری کرد تا او از Nirodium جدا شود و از محدوده آن بیرون بیاید.

جان امیدوار بود که با گذشت زمان و همچنین ایجاد فاصله بین کارا و این فناوری، تاثیرات کاهش پیدا کنند و فرصت مناسبی را در اختیار جان قرار بدهد. تنها زمانی‌که کارا از این وضعیت بیرون آمد، متوجه شد که چه تهدید بزرگی در زندگی آن‌ها به وجود آمده است و چقدر می‌تواند این تهدید بزرگ خطرناک باشد. موضوع مهم این است که این سلاح چقدر زود و راحت توانست یکی از قدرتمندترین قهرمانان جهان را شکست دهد؛ همین نشان می‌دهد که این سلاح تا چه اندازه قدرتمند است. از هر نظر که بخواهیم به ماجرا نگاه کنیم، پیش از تاثیرات این سلاح، کارا بی‌دفاع بود و حتی متوجه نشده بود که تحت تاثیر یک نیروی خارجی قرار دارد؛ فقط زمانی‌که از آن وضعیت بیرون آمد به این موضوع پی برد.

نکته ترسناکی که دراین‌میان وجود دارد، این است که این نقطه ضعف جدید کریپتونی‌ها چقدر شرورانه و شیطانی محسوب می‌شود و باید ببینیم که تا چه اندازه می‌تواند کریپتونی‌ها را به جان هم بیاندازد. به‌طور معمول، چیزی که می‌تواند یک کریپتونی را به قتل برساند، باعث آسیب‌دیدگی آن‌ها هم می‌شود؛ آنقدر آن‌ها را ضعیف می‌کند و نیرو را از بدن آن‌ها بیرون می‌کشد که دیگر این کریپتونی‌ها توان فیزیکی کافی برای مقابله با مرگ را ندارند. اما سلاح Nirodium به شکل متفاوتی به آن‌ها حمله می‌کند؛ این سلاح نانو به ذهن این افراد حمله می‌کند و آن‌ها را به یک فرد دیوانه تبدیل می‌کند. جالب است بدانید که این سلاح یک نوع سلطه ذهنی را روی قربانی خود انجام نمی‌دهد.

جان کنت و سوپرگرل در حال مبارزه در رویداد Future State

بلکه به‌نوعی ذهن فرد مورد نظر خود را مورد تهاجم فیزیکی قرار می‌دهد که احساسات پرخاشگرانه هدف خیلی بیشتر از حالت طبیعی تحریک می‌شود. البته این موضوع نمی‌تواند خیلی برای یک کریپتونی خطرناک باشد؛ مرگ اینکه به مرور زمان آن‌ها را به قتل برساند... چیزی که احتمال آن خیلی زیاد است. اما دراین‌میان یک روزنه‌ی امید هم وجود دارد: برین سلز وسواس و علاقه خیلی زیادی به کریپتونی‌ها دارد. به همین دلیل هم جان را یک تهدید خیلی بزرگ برای خودش به حساب نمی‌آورد؛ آن هم به‌خاطر ماهیت نیمه انسانی‌ای که دارد. به همین خاطر هم سلاح Nirodhium به‌نوعی طراحی و ساخته شده است که فقط به‌صورت ویژه روی کریپتونی‌های اصیل تاثیر بگذارد.

این موضوع به آن معنی است که جان، حتی اگر دربرابر این سلاح مصون نباشد، می‌تواند در مقابل آن مقاومت کند و به حفاظت از مردمش بپردازد. او توسط پرخاشگری ذهنی Nirodhium تحت تاثیر قرار نگرفت و به نظر می‌رسید که می‌تواند با ذهنی آزاد فکر و مبارزه کند. بنابراین اگر برین سلز دوباره تصمیم گرفت که از این سلاح استفاده کند (که به احتمال زیاد هم این کار را انجام می‌دهد)، جان بهترین گزینه برای متوقف کردن هر چیزی که در آینده به وجود می‌آید، به شمار می‌رود.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده