نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۵

رویداد Death Metal یک موضوع مهم درباره دنیای دی سی را افشا کرد

قسمت آخر سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal بالاخره یک موضوع اسرارآمیز کیهانی در دنیای دی سی را پاسخ داد؛ چیزی که بهتر بود به همان شکل قبل اسرارآمیز باقی بماند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۷ سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal را برای شما فاش کند.

.

.

.

در سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal ما شاهد این بودیم که قدرت‌های واندر وومن تا حد چشمگیری افزایش پیدا کرد؛ تا بلکه بتواند در مبارزه با قدرتمندترین حالت «بتمنی که می‌خندد»، یعنی همان تاریک‌ترین شوالیه، شانسی برای زنده ماندن و پیروزی داشته باشد. حالا این شاهزاده آمازونی که تبدیل به یک طلای درخشان و بزرگ تبدیل شده، در قسمت آخر این سری کتاب کمیک از رویداد دث متال، مقابل این شرور می‌ایستد تا با او مبارزه کند؛ درحالی‌که سرنوشت همه واقعیت‌ها در معرض خطر قرار دارد. نبرد و جدال بین این دو شخصیت، کاملا حماسی است و زمان و مکان را در برمی‌گیرد. کاری که این رویداد انجام می‌دهد، این است که این دو مبارز را در بعد زمان، به عقب و به ابتدای جهان می‌برد.

 حالا قسمت ۷ سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal، یکی از قدیمی‌ترین رمز و رازهای کیهانی دنیای دی سی را حل می‌کند. زمانی‌که واندر وومن و تاریک‌ترین شوالیه در ابتدای زمان ظاهر می‌شوند، دست آفرینش را می‌بینند که در حال برانگیختن همان رویداد حماسی بیگ بنگ است. در همین حین هم این شرور، چیزی را تایید می‌کند که مدتی است در ذهن همه می‌چرخد و تقریبا همه خوانندگان به آن شک کرده بودند: این دست در حقیقت به پرپتوا، مادر مولتی ورس یا یکی دیگر از گونه‌های او تعلق دارد. پرپتوا توسط اسکات اسنایدر، جیمز تاینیون چهارم، جیم چونگ و خورخه خیمنز خلق شده است و برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ و در سری کتاب کمیک Justice League حضور پیدا کرد.

در آن عنوان، اینطور مشخص شد که پرپتوا، مادر آفرینش محسوب می‌شود؛ یکی از چندین خدای کیهانی‌ای که توانایی خلق مولتی ورس‌ها را داشت. باتوجه‌به زمینه‌ای که این داستان فراهم کرد، نیروی توتالیتی، سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal و همچنین خود شخصیت پرپتوا، کاملا منطقی است که دستان او همان دستانی باشد که در طلوع آفرینش ظاهر شدند. از این گذشته، پرپتوا همان کسی محسوب می‌شود که مولتی ورس را خلق کرده است؛ چیزی که خانه دنیای دی سی محسوب می‌شود. با اینکه این پاسخ منطقی به‌نظر می‌رسد، اما باز هم نمی‌توان گفت که به‌نوعی رضایت‌بخش است.

واندر وومن در مقابل دست خلقت در سری کتاب کمیک Death Metal

دست آفرینش یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین اسرار کیهانی دی سی محسوب می‌شود. مدت‌ها پیش برای اولین‌بار اشاره کوتاهی به آن شد؛ آن هم در قسمت ۴۰ سری کتاب کمیک Green Lantern که در سال ۱۹۶۵ توسط جان بروم و گیل کین تنظیم شده بود. زمانی‌که یکی از نگهبانان جهان به نام کرونا در بعد زمان سفر کرد و به گذشته رفت تا شاهد تولد جهان باشد. این موضوع همچنین یک نقش هم در سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۶ در رویداد Crisis on Infinite Earths ایفا کرد. از همان زمان هم چندین بار هم بعد و هم پیش از رویدادهای بحرانی، حضور پیدا کرده بود. در طی این سال‌ها، این سؤال همیشه مطرح می‌شد که این دست به چه کسی تعلق داشت.

پاسخ‌های بالقوه‌ای هم حول محور آن عنوان شده بود که این دست را متعلق به شخصیت‌های مختلف مانند آنتی مانیتور، خود خدا و حتی دکتر منهتن می‌دانستند. اما هیچوقت این پاسخ به‌صورت قطعی تایید و مطرح نشده بود. به همین ترتیب هم یک هیبت و عرفان خاصی حول محور تولد دنیای دی سی به وجود آمده بود. در طی این مدت برخی از خوانندگان حتی این نظریه را مطرح کرده بودند که این دست می‌تواند به خود خالقان این کمیک‌ها تعلق داشته باشد؛ نویسندگان و هنرمندانی که در پشت پرده کمیک‌هایی که توسط دی سی منتشر می‌شوند، حضور دارند. در بهترین حالت، دست آفرینش قرار بود زندگی واقعی را منعکس کند.

در همین زندگی واقعی چیزهایی وجود دارند که ما هرگز نمی‌توانیم آن‌ها را درک کنیم؛ برخی اسرار زندگی هستند که هرگز پاسخی نخواهند داشت. خود کرونا تلاش کرد که به این پاسخ دست پیدا کند و همین تلاش باعث شد تا نیروی شرور بی‌همتایی به وجود بیاید. همین اتفاق نشان می‌دهد که در رابطه با اینگونه مسائل و موضوعات اسرارآمیز، دانستن حقیقت ممکن نیست. کاری که رویداد Death Metal انجام داد، این بود که با مطرح کردن یک جواب منطقی، این رمز و راز کیهانی را از بین می‌برد و دنیای دی سی را به یک جای کوچکتر که شگفت‌آوری کمتری هم دارد، تبدیل می‌کند. از سال ۱۹۶۵ تا به امروز، این سؤال در ذهن همه وجود داشت.

تاریک‌ترین شوالیه در حال صحبت کردن درباره گروه هند در سری کتاب کمیک Death Metal

همین موضوع باعث می‌شد که داستان‌های مدرن و قدیمی زیادی از دل آن بیرون بیاید. اما حالا این رمز و راز یک پاسخ قطعی پیدا کرده است و مرور دوباره موضوع آفرینش دیگر جذابیت قبل را نخواهد داشت؛ زیرا دیگر آن عظمت کیهانی از بین رفته است. آن حس آسمانی و عظمتی که در دست آفرینش وجود داشت و باعث می‌شد که چیزهای دیگر دربرابر آن کوچک باشند، دیگر وجود ندارد. رسما می‌توان گفت که دیدن دوباره دست، همانند قبل روی خواننده تاثیر نمی‌گذارد و برایش قابل‌توجه نخواهد بود؛ زیرا حالا دیگر این دست صرفا به یکی از اعضای یک نژاد از خدایان کیهانی تعلق دارد.

در همان زمان که واندر وومن و تاریک‌ترین شوالیه در ابتدای زمان قرار داشتند، تاریک‌ترین شوالیه عنوان کرد که قصد دارد اعضای گروه «هند» را به قتل برساند؛ کسانی که خلقت را انجام دادند و در کار جهان دخالت کردند. او حتی تلاش کرد تا دایانا را هم متقاعد به کمک کردن و مبارزه درکنار خودش بکند. اما واندر وومن زیر بار نرفت و اجازه نداد که استدلال‌های او تاثیری رویش داشته باشد. در عوض این قهرمان از آتش‌های خورشید مرگ استفاده کرد (پایان نهایی همه چیز در مرگ طبیعی جهان) تا تاریک‌ترین شوالیه را نابود کند. دایانا بعد از اینکه نبرد را به پایان رساند، با یکی از اعضای گروه هندز روبه‌رو شد؛ کسی که خیلی بهتر از چیزی که تاریک‌ترین شوالیه و پرپتوا نشان داده بودند، بود.

این موجود که ظاهر خود واندر وومن را گرفته بود، نشان داد که اعضای این نژاد قصد دارند مولتی ورس را به حالت قبل بازگردانند؛ آن هم درحالی‌که در تلاش هستند تا آمنی ورس را هم باز کنند. این موجود قول داد که انجام این کار می‌تواند احتمالات و امکانات بیشتری را در آینده به وجود بیاورد. البته در عین حال که احتمالات بیشتری به وجود می‌آید، تهدیدهای بزرگتری هم وارد دنیای اصلی می‌شدند؛ از جمله یک تهدید خاصی که هند درباره آن توضیح داد و به واندر وومن گفت که برای مبارزه با او باید «صعود» کند و به آن‌ها کمک برساند. از آنجایی که اعضای این نژاد توانایی این را دارند که خیلی راحت خسارت‌های وارد شده توسط تاریک‌ترین شوالیه را به حالت قبل بازگردانند، نشان می‌دهد که آن‌ها چه نیروهای قدرتمندی محسوب می‌شوند.

موجودات تاریکی در سری کتاب کمیک Death Metal

از طرف دیگر هم از آنجایی که آن‌ها از واندر وومن تحسین کردند و تصمیم دارند که برای محافظت از آینده با این قهرمان همکاری کنند، تا حدودی دوستانه و کمک‌کننده به‌نظر می‌رسند. اما همزمان این سؤال هم ایجاد می‌شود که این «تهدید کمین‌کننده» چیست؛ احتمالا ما قرار است در آینده‌ای نزدیک شاهد بازگشت تاریک‌ترین نیروهای دنیای دی سی یعنی Empty Hand باشیم. این نیروی خطرناک در طی رویداد The Multiversity معرفی شدند و قدرت‌هایی مشابه هند دارند؛ کسانی که در تلاش هستند تا مولتی ورس دی سی را به پایان برسانند.


منبع cbr cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده