نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۵

شوالیه‌های آرکهام در رویداد Future State به دفاع از گاتهام برخاستند

در شهر گاتهام از رویداد Future State، چند تن از مشهورترین دشمنان بتمن کنار هم جمع شدند و گروه قهرمانانه Arkham Knights را تشکیل دادند تا سلطه Magistrate را به پایان برسانند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان Arkham Knights از قسمت ۱ سری کتاب کمیک Future State: The Next Batman را برای شما فاش کند.

.

.

.

شهر گاتهام در رویداد جدید شرکت دی سی کامیکس به‌نام Future State دستخوش تغییرات خیلی جدی‌ای قرار گرفته است؛ شهری که در آن نیروهای Magistrate بیش‌ازپیش شهروندان را تحت کنترل می‌گیرند و سلطه خود را بیشتر می‌کنند. حالا یک گروه جدید از مدافعان قیام کردند تا شانس خود را برای نجات شهرشان امتحان کنند. اما اعضای آن تفاوت خیلی زیادی با آن نوع قهرمانانی که در گذشته برای این شهر مبارزه می‌کردند، تفاوت دارد. حالا ما قصد داریم که نگاه نزدیک‌تری به گروه شوالیه‌های آرکهام بیاندازیم تا ببینیم که چطور این شروران سابق دارند برای نجات شهر گاتهام تمام تلاش خود را می‌کنند.

همان‌طور که در اخبار قبلی هم عنوان شده بود، سازمان مجیستریت و نیروهای آن، در خط زمانی Future State شهر گاتهام را تحت کنترل خودشان گرفته‌اند؛ آن هم با استفاده از اطلاعات غلط، وضعیت امنیتی بسیار پیشرفته و همچنین خشونت زیاد برای سرکوب جبهه «شورشی» شهر. برخی از شهروندان، از قهرمانانی مانند دوک توماس گرفته تا یک سری غیرنظامیان بی‌نام و نشان تا به امروز در حال مقابله و مبارزه با قانون مجیستریت بودند. اما حالا مشخص شده که آن‌ها یک سری قهرمانان جدید در قالب گروه شوالیه‌های گاتهام را دریافت کردند که قرار است به داد آن‌ها برسند. این گروه توسط آخرین عضو خانواده آرکهام یعنی استرید آرکهام هدایت می‌شود.

شوالیه‌های آرکهام یک سری از خطرناک‌ترین جنایتکاران سابق را استخدام کرده است تا آن‌ها را به یک واحد فوق‌العاده کارامد، موثر و به‌ظاهر نجیب تبدیل کند. اعضای گروه آرکهام نایت به‌عنوان «یک سری افراد ولگرد، آسیب‌دیده و شکسته، گمشده و سردرگم» توصیف شده‌اند. آن‌ها حالا در تلاش هستند که با استفاده از توانایی‌های خود برای نجات و کمک به گاتهام تلاش کنند و شهری را زنده نگه دارند که خودشان زمانی آن را به خطر می‌انداختند. استرید این باور را داشت که کمک کردن به مردم سرتاسر شهر باعث می‌شود که داستان آن‌ها بین همه پخش شود و الهام‌بخش افراد زیادی باشد. استرید حتی باور داشت که به مرور زمان، مردم با اعضای این گروه قهرمانی بیعت خواهند کرد.

آرکهام نایت به همراه شمشیر و سپر مخصوص خود در رویداد Future State

اینطور نشان داده شده که شوالیه‌های گاتهام افرادی سریع، دقیق و کارامد هستند که می‌توانند تاثیر زیادی در عقب نگه داشتن نیروهای مجیستریت ایفا کنند. با وجود این ماجرا، نشان داده شده که در این شهر اعضای لژیون Peacemakers هنوز هم یک خطر به حساب می‌آیند؛ زیرا ارتش مزدور و نگهبان آن‌ها در اجرای دستورها سازمان مجیستریت بسیار خشن و بی‌رحم هستند. حالا یک سری از شروران سابق داستان‌های بتمن قرار است زیر نظر شوالیه آرکهام برای نجات شهر تلاش و مبارزه کنند؛ افرادی مانند کلی فیس، دو چهره، کاپرهد، انارکی، هامپتی دامپتی، مستر زز و دکتر فاسفرس. استرید نشان داده که می‌تواند به‌طور قابل توجهی متحدان خشن و خطرناک خود را تنها با گفتگوی سخت‌گیرانه، هم‌مسیر خود نگه دارد.

او حتی توانسته کاری کند که زز دست از مسخره کردن دو چهره بردارد؛ البته هنوز استرید نشان نداده که یک رهبر ظالم یا کینه‌جو است. شوالیه آرکهام همچنین نشان دادند که هنوز هم قصد دارند افراد دیگری را به جمع خود بیاورند و استخدام کنند. جالب است بدانید که یکی از مأموریت‌های اصلی آن‌ها این است که کیلر کراک را پیدا کنند و به تیم خود بیاورند؛ آن هم در طی بخشی از سری کتاب کمیک Future State: The Next Batman به آن‌ها اختصاص داده شده است. اعضای این گروه در تلاش بودند تا پیش از اینکه مجیستریت بتواند کراک را پیدا کند، این کار را انجام دهند؛ زیرا کراک بعد از پیدا شدن یا توسط آن‌ها مهار می‌شد یا به قتل می‌رسید.

کراک بعد از نجات پیدا کردن، به پایگاه عملیاتی اصلی این گروه بازگشت؛ جایی که در گذشته عمارت وین محسوب می‌شد و حالا متروکه رها شده بود. بعد از بازگشت کراک مشخص شد که استرید هنوز هم برای سربازان خود اهمیت و ارزش قائل است؛ انگار که آن‌ها بیماران استرید بودند و به همان اندازه برایش ارزش داشتند. استرید اطمینان حاصل کرد که میان مأموریت‌های گروه، زمان کافی برای غذا خوردن و استراحت وجود داشته باشد. علاوه‌براین، بعضی از اعضای گروه هم نسبت به جلسات درمانی اجباری، نتیجه خوبی را نشان می‌دادند. زمانی‌که دکتر فاسفرس ناامید و صدمه‌دیده بود، به‌صورت خصوصی با او صحبت کرد تا او را بهبود بدهد.

اعضای تیم شوالیه‌های آرکهام با لباس مخصوص در رویداد Future State

همین موارد نشان می‌دهد که استرید یک رهبر دلسوز محسوب می‌شود و خودش هم نسبت به اعضا و سربازان خود وفادار است. در ادامه او حتی یک سری راه‌های دلپذیر و رضایت‌بخش برای وحشی‌ترین عضو گروه مانند مستر زز پیدا کرد. این راه‌ها باعث شده بود تا مستر زز نه‌تنها عطشش را نسبت به خون غیرنظامیان بی‌گناه، بلکه به خون سربازان وحشی‌ای مانند پیس میکر-۱۲ هم از دست بدهد و دیگر تمایلی به ریختن خون نداشته باشد. نسخه‌ای که از شهر گاتهام در رویداد Future State نشان داده می‌شود، یک جای ترسناک و تاریک است اما حتی در این مواقع هم اینطور به نظر می‌رسد که حداقل یک نوع رستگاری هنوز در شهر وجود دارد.

شوالیه‌های گاتهام حالا در یک ماموریتی قرار دارند که «هدف اصلی» خود را بازیابی کنند. اما باید مطمئن شوند که در طی این زمان، شهر گاتهام را از دست خودش هم نجات دهند که درنهایت منجر به نابودی‌اش نشود. خیلی جالب و جذاب است که ببینیم آن‌ها چطور با تیم فاکس ارتباط برقرار خواهند کرد؛ کسی که در این برهه زمانی و در این رویداد، تبدیل به بتمن شده است. او مانند تعداد زیادی از قهرمانان بالقوه شهر گاتهام، سابقه‌ای از مبارزه با این شخصیت‌ها ندارد و شاید بیشتر بتواند در این فرایند به آن‌ها اعتماد کند. در این برهه زمانی، تک تک اعضای خانواده بتمن کنار زده شدند و دیگر فایده‌ای برای شهر ندارند. اما همین که ما شاهد این هستیم که یک گروه دیگر هنوز برای نجات و دفاع از گاتهام می‌ایستد، دلگرم کننده است؛ حتی اگر آن‌ها یکی از غیرمنتظره‌ترین گروه‌های «قهرمانی» قابل تصور باشند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده