نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

رویداد Future State مشکلات زیادی را به خانواده فلش وارد کرد

بعد از اینکه بری آلن و والی وست وارد دوران Future State می‌شوند، خانواده فلش مشکلات و تغییرات خیلی زیادی را متحمل می‌شود که شاید خیلی از آن‌ها نتیجه خوبی نداشته باشند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک Future State: The Flash را برای شما فاش کنند.

.

.

.

دوره Future State از شرکت دی سی، همین حالا هم در حال نشان دادن تغییرات عمده‌ای در این دنیای کمیکی است؛ تغییراتی که می‌تواند خیلی چیزها را برای قهرمانان و شروران دنیای دی سی عوض کند. شاید بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین تغییرات، سرنوشت خانواده فلش است؛ آن هم حالا که خودشان را در شرایطی می‌بینند که باید یکی از اعضای سابق خودشان را دنبال و شکار کنند. البته در طی این فرایند هم آن‌ها قرار است تعداد زیادی از اعضای گروه را از دست بدهند. در طی خط داستانی قسمت اول سری کتاب کمیک Future State: The Flash، سه اسپیدستر یعنی بارت آلن، والاس وست و جی گریک به‌طرز وحشتناکی مرگ خود را به چشم دیدند.

اگر پیش از این خبردار نشده بودید، والی وست در دنیای Future State باری دیگر به دوستان قهرمانی خود پشت کرده است و مسیر جدیدی را برای خودش در پیش گرفته است. اینطور مشخص شده که یک نیروی اسرارآمیز که با نام «فَمین» شناخته می‌شد، باعث رخ دادن این اتفاق شده است؛ کسی که بدن والی را تسخیر و کنترل آن را در دست خودش گرفته است. فمین می‌تواند با استفاده از والی، قدرت‌های سرعتی را از بدن دیگر اسپیدسترها بیرون بکشد. بدتر از این، در همین برهه مشخص می‌شود که والیِ فاسد شده، پنج سال پیش به اعضای تیم تین تایتانز هم حمله کرده بود. او در طی همین دوران هم از قدرت‌های خود استفاده کرد تا هم ارتباط با اسپید فورس و هم نیروی زندگی را از درون والاس وست بیرون بکشد.

شخصیت والی وست در حال کشتن کید فلش

همه چیزهایی که والیِ تسخیر شده پشت سر خود به جا گذاشته بود، یک جسد پژمرده و بی‌جان و قلبی شکسته برای دیگر اعضای خانواده است. دیگر اعضای خانواده اسپیدسترها این چند سال را صرف این کردند تا متوجه شوند که چطور می‌توانند این والی فاسد را شکست دهند و خود اصلی او را بازگردانند؛ آن‌ها حتی سلاح‌های شرورهای داستان فلش را هم به تصرف خود درآوردند تا در این مسیر بتوانند تاثیر بیشتری روی والی داشته باشند. اعضای گروه اسپیدسترهای سابق بالاخره با ورود به Checkmate توانستند با دشمن قدیمی خود یعنی تینکر روبه‌رو شوند و کلاه مخصوص او را بدزدند. همین کار می‌تواند کلید دستیابی به والی باشد.

آن‌ها همچنین می‌توانند متوجه شوند که دقیقا چه نیرویی بدن او را تسخیر کرده است. اما پیش از اینکه قهرمانان بتوانند فرار کنند، تینکر توانست یک انفجار لیزری را به سمت ایمپالس پرتاب کند. این انفجار آنقدر قدرتمند بود که توانست فناوری Rainbow Rider را که ایمپالس از آن استفاده می‌کرد، متلاشی کند و تکه‌های نور را مستقیم از پشت به بدن بارت وارد کند؛ همین اتفاق هم باعث شد تا این قهرمان جوان در آغوش فلش جان خود را از دست بدهد. این مرگ، حسابی اسپیدسترهای دیگر را تکان داد و دراین‌میان مکس مرکوری و اوری هو تا حد خیلی زیادی تحت تاثیر مرگ بارت قرار گرفتند. البته بری اجازه نداد که این اتفاق به‌صورت کامل او را متوقف کند.

به همین ترتیب هم او توانست اصلاحات کلاه‌های فکری جدید را به پایان برساند. استفاده از این کلاه به چهار اسپیدستر باقیمانده این فرصت را می‌داد که به فرکانس طنین روانی اسپید فورس که در والی وجود داشت، دست پیدا کنند و با او حرف بزنند؛ با وجود اینکه فمین بدن او را تسخیر کرده بود. البته فمین خیلی زود توانست کنترل بدن والی را در دست بگیرد و موفق شد دربرابر هرگونه حمله روانی‌ای که قهرمانان در حال انجام آن بودند، مقاومت کند. او بلافاصله بدن جی را گرفت و او را از هرگونه قدرتی خالی کرد؛ به نظر می‌رسید که همین اتفاق فرم روانی جی را نابود کرده است. خوشبختانه با ورود به موقع آیریس، دیگر اسپیدسترها توانستند از آن‌جا فرار کنند؛ البته با سختی زیاد.

مرگ جی گریک در رویداد Future State

آن‌ها بعد از فرار متوجه شدند که قلب جی از کار افتاده است (درست همان زمانی‌که فرم روانی او از بین رفته بود) و همین اتفاق هم عضو قدیمی جامعه عدالت آمریکا را از بین برد. این مرگ‌ها دیگر حسابی روی دوش بری سنگینی زیادی را به‌وجود آورده بود. او بالاخره به این نتیجه رسید که هیچ راهی برای نجات والی از آن تاریکی که درونش غرق شده بود، وجود ندارد. او تصمیم گرفت که حالا زمان آن رسیده تا از تجهیزاتی استفاده کند که قبلا به شروران تعلق داشت و برای کشتن والی طراحی شده بود. در گذشته والی شخصیت‌های دیگر را هم از جمله کینگ اسنیک و هم‌تیمی‌های اوری در Global Guardians را به قتل رسانده بود.

اما کشتن دو اسپیدستر این معنی را داشت که او به همین راحتی و بدون هیچگونه مشکلی، دو تن از قدرتمندترین قهرمانان را از بین برده است. حتی حالا هم تینکر می‌تواند این ادعا را داشته باشد که یکی از نسخه‌های فلش را کشته است؛ آن هم با آن روش کاملا وحشیانه‌ای که باعث از بین رفتن بارت آلن شد. با اینکه بری حالا به‌صورت کامل زرادخانه شروران را در اختیار دارد، اما باز هم به‌نظر می‌رسد که روبه‌رو شدن او با یک اسپیدستر روانی و کاملا شیطانی، کار فوق‌العاده دشواری است. حتی اگر بری بتواند فمین را شکست دهد و والی واقعی را بازگرداند، باز هم خانواده فلش تا حد زیادی نابود شده است. حالا دیگر این نسخه از دنیای دی سی مجبور است مسیر خود را با نیمی از اسپیدسترها پیش ببرد. احتمالا همین دلیل است که باعث می‌شود اسپیدسترهای واقعیت‌های دیگر این جای خالی را پر کنند. بنابراین مشخص است که چرا فردی مانند فلش از زمین ۱۱ به خط زمانی Future State می‌آید.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده