نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۸

سوامپ تینگ نقش مهم و بزرگی را در رویداد Future State برعهده گرفت

با آشکار شدن جهان‌های مختلف در رویداد Future State، یک چشم‌انداز از جهان دی سی سطح جدیدی از اقتدار را به شخصیت سوامپ تینگ داده است؛ اقتداری که همه را غافلگیر می‌کند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک Future State: Swamp Thing را برای شما فاش کند.

.

.

.

ایده اصلی‌ای که در ابتکار رویداد Future State وجود دارد، این است که به ما اجازه می‌دهد تا به آینده‌های احتمالی‌ای که در دنیای دی سی وجود دارد، نگاهی بیاندازیم؛ علاوه‌بر این هم نسخه‌های جایگزینی از قهرمانان و شروران دنیای امروز را به ما ارائه می‌دهد. یکی از گسترده‌ترین و غافلگیرکننده‌ترین تغییرات، در دنیایی به وجود می‌آید که شخصیت سوامپ تینگ در آن ساکن است. بشریت و جانواران همیشه یک همزیستی شکننده‌ای را همراه‌با گرین داشتند. اما در یک آینده احتمالی، این تعادل و بالانس به‌صورت کامل به هم خورده است؛ آن هم آینده‌ای که در آن سوامپ تینگ کنترل کل دنیا را در اختیار خودش دارد.

در این زمان بشریت و انواع مختلف حیوانات وحشی توسط موج بی‌امان سبزها یا همان گرین از بین رفته‌اند. اما به نظر نمی‌رسد که این نسخه خاص از سوامپ تینگ در این مسیر و در نسخه پساآخرالزمانی دنیای دی سی که توسط گیاهان اداره می‌شود، تنها باشد. همان‌طور که در داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک Future State: Swamp Thing نشان داده می‌شود، ظاهرا این شکل از زندگی، تبدیل به یک حیات غالب در دنیا شده است. تقریبا تک تک شهرهایی که در این دنیای رویداد Future State وجود دارند (دنیایی که توسط رم وی، مایک پرکینز و جون چانگ خلق شده است)، توسط گیاهان مختلف تسخیر شده‌اند.

سوامپ تینگ در حال توضیح علت قیام گرین برای دخترش

ما شاهد این هستیم که سوامپ تینگ هدایت یک خانواده کامل از چهره‌های گیاهی قدرت یافته را که شبیه به خودش هستند، هدایت می‌کند؛ درست همانند فردی که نقش پدر خانواده را برعهده دارد. باتوجه‌به اینکه سوامپ تینگ ظاهرا انسانیت خودش را کنار گذاشته، دیگر مشخص نیست که آیا او به واسطه خاطرات الک هالند یا دیگر میزبان‌های انسانی برای گرین، با گذشته خود ارتباطی دارد یا خیر. در این قسمت ما شاهد این هستیم که سوامپ تینگ فرزندان خود را موظف می‌کند که کل دنیا را بچرخند و به‌دنبال نشانه‌هایی از انسان‌هایی که از این فاجعه بزرگ نجات پیدا کردند، بگردند. او در همین میان به این موضوع اشاره می‌کند که سال‌ها قبل پیش از آغاز این داستان، چه بلایی سر دنیا آمده بود.

سوامپ تینگ برای دخترش یعنی «کالا» تعریف می‌کند که در گذشته انسان‌ها و ماشین‌ها با هم متحد شدند تا علیه گیاهان مبارزه کنند؛ آن هم زمانی‌که گرین در حال تسخیر دنیا بود تا کنترل آن را در دست بگیرد. پارلمان درخت‌ها تصمیم گرفت که پیشگیرانه عمل کند؛ زیرا متوجه شده بودند که اقدامات وحشیانه ابرقهرمانان و ابرشروران دنیای دی سی که افزایش مداومی هم داشت، مرتبا تمام زندگی‌های موجود روی کره زمین را در معرض خطر انقراض قرار می‌داد و این خطر همه را تهدید می‌کرد. زمانی‌که تمدن‌ها به خاطر جنگ و بیماری از بین رفتند، گرین قیام کرد تا کاری درباره این موضوع بکند. در این زمان دیگر بشریت از خودش تغذیه کرده بود و قهرمانان و شروران هم در درگیری‌ها از بین رفته بودند.

گرین قیام کرد تا جهان را با آن تصویری که خودش در نظر داشت، شکل بدهد و به نیروی سلطه جدیدی تبدیل شود که کنترل دنیا را در دست گرفته است. در گذشته باز هم پیش آمده بود که گرین تعادل و بالانس بین بشریت و گیاهان را برهم می‌زند. پارلمان درختان، در دوره New 52 سوامپ تینگ را تشویق کرده بود که بر دنیا غلبه کند و کنترل آن را در دست بگیرد. الک همچنین توانسته بود که گرین را از هجوم به سیاره و تسخیر آن متوقف کند. او با انیمال من، فرد مقابل خودش که نماد جامعه رد بود، همکاری کرد تا این کار را انجام دهد و نظم را در میان پادشاهی‌های خودشان به وجود بیاورند؛ لازم به ذکر است که رِد، نیرویی است که زندگی تمام جانورانی را که در جهان وجود دارد، متحد می‌کند.

شخصیت سوامپ تینگ، تنها در شهر

سوامپ تینگ اغلب اوقات به دیگران یادآوری می‌کرد که در زمان خشمگین شدن، تا چه اندازه قدرتمند است و گرین هم دراین‌میان شهرهای مختلفی را تهدید می‌کرد تا قدرت خود را نشان دهد. بااین‌حال، او همیشه می‌دانست که چه زمانی خودش را مهار کند تا به یک دشمن کامل برای بشریت تبدیل نشود؛ این در حالی بود که همیشه جایگاه و موقعیت خود را به‌عنوان یک مدافع سرسخت از محیط زیست، نشان می‌داد و آن را حفظ می‌کرد. علاقه سوامپ تینگ برای پیدا کردن هرگونه نشانه‌ای از انسان‌های باقیمانده و بشریت، به این موضوع اشاره دارد که قهرمان جامعه گرین هنوز هم برای انسان‌هایی که برای سال‌ها در کنارشان زندگی می‌کرد، حس‌هایی دارد.

این در حالی است که جامعه گیاهان سیاره زمین را به تسخیر خود درآورده بودند. البته در ادامه این خط داستانی ما متوجه شدیم که فرزندان سوامپ تینگ توانستند با موفقیت انسان‌هایی را پیدا کنند که در قطب شمال زندگی می‌کنند؛ جایی که جامعه گرین به خاطر دمای زیر صفر آن نمی‌تواند خیلی تحمل کند و آن‌جا را در اختیار بگیرد. همین اتفاق ممکن است حقیقت واقعی اینکه سوامپ تینگ برای دریافت قدرت قیام کرده است، آشکار کند؛ همچنین این احتمال هم وجود دارد که درگیری بین بشریت و پارلمان درختان دوباره از سر گرفته شود. در دوران Infinite Frontier یک سوامپ تینگ جدید قرار است به دنیای دی سی بیاید. اما رویداد Future State یک تصویری از آینده را به ما نشان می‌دهد که اگر تعادل بین بشریت و جامعه گرین به هم بخورد، چه اتفاقات وحشتناکی ممکن است رخ دهد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده