نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۵

رویداد Death Metal بالاخره دشمن برابر با بتمن و سوپرمن را به میان آورد

شخصیت‌های بتمن و سوپرمن در یکی از مهم‌ترین نبردها در تاریخ دنیای دی سی، بالاخره در رویداد Dark Nights: Death Metal بالاخره با چهره‌ای هم‌سطح خودشان برخورد کردند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان The Batmen Who Laugh از کمیک Dark Nights Death Metal: The Last 52 War of the Multiverses را برای شما فاش کند.

.

.

.

بتمن و سوپرمن که با لقب «بهترین‌های جهان» شناخته می‌شوند، در رویداد Death Metal با تعداد زیادی از مینیون‌های تاریک‌ترین شوالیه مبارزه کردند و ذره‌ای خستگی را احساس نکردند. اما حالا شرایطی پیش آمده که آن‌ها در آستانه شکست خوردن قرار گرفته‌اند. بعد از کشته شدن مادر مولتی ورس یا همان پرپتوا، این موجود خداگونه موجی از همتایان و همزادهای پیچیده‌ای را از دارک مولتی ورس به سمت سیاره زمین آزاد کرد. این ماجرا باعث شد تا قهرمانان و شروران دنیای دی سی با هم متحد شوند که بتوانند در اقدامی ناامیدانه، با این تهدید بزرگ مقابله کنند. پیش از اینکه چنین اتفاق بزرگی رخ دهد، هر کدام از این دو قهرمان شرایط سختی را داشتند.

زمانی‌که شخصیت بتمنی که می‌خندد دنیای دی سی را تسخیر کرد، سوپرمن را در یک دستگاه آپوکالیپتی به‌نام Murder Machine زندانی کرد که اصلا راهی برای فرار از آن وجود نداشت. سوپرمن در این دستگاه به واسطه چندین شکل از کریپتونایت که به دارک مولتی ورس تعلق داشتند، مورد شکنجه قرار گرفت. از آنجایی هم که او در معرض معادله ضد زندگی قرار گرفته بود، به مرور زمان در سطح سلولی کم کم داشت به نسخه‌ای از دارک ساید تبدیل می‌شد. سوپرمن با اینکه در ابتدا این موضوع را انکار می‌کرد، اما بعد پذیرفت که هیچ راهی برای توقف این تغییر وحشتناک وجود ندارد. زمانی‌که این رویداد کراس اوری به اوج خود نزدیک شد، سوپرمن به همراه چند همراه کریپتونی خود، به مبارزه با همتایان شرور کلارک از دارک مولتی ورس رفت.

شخصیت بتمن در حال مبارزه با بتمنی که می‌خندد در رویداد Death Metal

این سوپرمن‌ها که لقب «ارشدان باستانی خاندان ال» گذاشته بودند، به واسطه یک سوپرمن که با نام لست سان یا همان آخرین خورشید شناخته می‌شد، حمایت می‌شدند. سوپرمن در ابتدا تلاش کرد که همتای خود را سر عقل بیاورد. اما لست سان اصلا علاقه‌ای نداشت و به‌طرز وحشیانه‌ای او را کتک زد. سوپرمن بعد از اینکه دیدهای انفجاری خود را به سمت حریفش روانه کرد، به‌صورت وحشتناکی آسیب فیزیکی دید و این دشمنان بزرگش یعنی لکس لوثر، ژنرال زاد و سایبورگ سوپرمن بودند که او را از مرگ نجات دادند. از آنجایی که او همچنان معادله ضد زندگی را درون خود داشت، نمی‌توانست کاری انجام دهد و به‌نوعی دیگر شکست خورده بود.

به همین ترتیب هم دیگر اعضای خانواده موقت او این نبرد را ادامه دادند. البته این بخشی از ماجرا بود زیرا بتمن وضعیت خیلی بدتری داشت. زمانی‌که او در ابتدا در این مجموعه ظاهر شد، به‌نظر می‌رسید که او دقیقا همان چیزی است که قهرمانان به آن نیاز دارند؛ او یک داس، یک حلقه بلک لنترن و ارتشی از نامرده‌ها را پشت سر خود داشت. بتمن بعد از اینکه با واندر وومن برخورد کرد، توضیح داد که او فقط به این دلیل که خودش مرده است، می‌تواند از حلقه استفاده کند؛ او در طی یکی از اولین نبردها علیه تاریک‌ترین شوالیه جان خود را از دست داده بود. در خط داستانی The Batmen Who Laugh، بتمن به‌خاطر ناامیدی خودش، تقریبا تا آستانه شکست پیش رفت.

شخصیت لست سان در حال کتک زدن سوپرمن در رویداد Death Metal

او به این نتیجه رسید که تا حد امکان، ارتش بزرگ و سربازانی را در جبهه خودش نیاز دارد. به همین ترتیب هم از حلقه بلک لنترن استفاده کرد تا جسد نسخه اصلی بتمنی که می‌خندد را احیا کند. البته همان‌طور که خبر قبلی هم عنوان شده بود، بتمنی که می‌خندد توانایی این را داشت که برعکس دیگر مرده‌ها، دربرابر کنترل مقاومت کند؛ او توضیح داد که چون خودش هم حلقه بلک لنترن را دارد، می‌تواند این نفوذ را از بین ببرد. بعد از کمی بحث، بتمنی که می‌خندد توضیح داد که مقابل تاریک‌ترین شوالیه مبارزه نمی‌کند؛ زیرا اگر قرار باشد در انتها این نسخه شبیه به خدا برنده شود و مولتی ورس را نابود کند، دیگر دلیلی برای تلاش وجود ندارد.

از طرف دیگر هم اگر آن‌ها به طریقی بتوانند پیروز شوند و مولتی ورس مجدد راه‌اندازی شود، او باید همچنان در یادها بماند و ترس را در دل‌ها بیاندازد که دوباره در مولتی ورس تاریک متولد شود؛ بنابراین مجبور است که به همان اندازه افراد مختلف بیشتری را بکشد. نکته جالبی که درباره این رویداد و خط داستانی نهایی آن وجود دارد، این است که شرورهای مختلف باعث شکسته شدن و ناامیدی این دو قهرمان نمادین نشدند؛ بلکه نسخه‌های پیچیده و عجیب خودشان بود که تا آستانه شکست و به بن‌بست رسیدن، آن‌ها را پیش بردند. به طریقی می‌توان اینطور گفت که دشمنان نهایی بتمن و سوپرمن، تجسم همان چیزهایی هستند که بیشتر از همه از آن می‌ترسند: یک سوپرمن بدون انسانیت و یک بتمن بدون اخلاق. هنوز در حال حاضر مشخص نیست که این دو قهرمان فعلا متوقف شده‌اند یا باید آن‌ها را شکست خورده دانست. اما چیزی که مهم و مشخص است، این است که نبرد برای مولتی ورس دی سی همچنان ادامه دارد و سرنوشت همه را تهدید می‌کند؛ بنابراین شکست این دو قهرمان بزرگ دی سی، آنقدرها هم به چشم نمی‌آید.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده