نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

دی سی مقدمات بازگشت یک شرور بعد از Dark Nights: Death Metal را فراهم کرد

اینطور به نظر می‌رسد که یکی از مرگبارترین شرورهای دنیای دی سی، توانسته راهی را پیدا کند که می‌تواند منجر به بازگشت او بعد از رویداد Dark Nights: Death Metal شود.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان The Batmen Who Laugh از کتاب کمیک Dark Nights Death Metal: The Last 52 War of the Multiverse را برای شما فاش کند.

.

.

.

باتوجه‌به اینکه نبرد بزرگ و نهایی مولتی ورس دی سی در آینده‌ای نزدیک در رویداد Dark Nights: Death Metal رخ می‌دهد، خیلی از شروران مجبور شدند که درکنار قدیمی‌ترین دشمنان خود قرار بگیرند و برای نجات همه چیز همراه آن‌ها مبارزه کنند. این موضوع حتی به یکی از جدیدترین و البته خطرناک‌ترین نیروهای شرارت دنیای دی سی هم سرایت پیدا کرده است. ممکن است او برای انجام این کار، بازگشت نهایی‌اش به قدرت را تضمین کرده باشد. در خط داستانی کمیک Death Metal: The Last 52: The War of the Multiverses، نبرد نهایی برای سرنوشت مولتی ورس دی سی باعث ایجاد راهی شده که بتمنی که می‌خندد بتواند به واسطه آن بازگردد؛ حتی اگر تاریک‌ترین شوالیه توسط قهرمانان متوقف شود.

بتمنی که می‌خندد، تنها عضو از شوالیه‌های تاریک بود که اولین برخوردشان با قهرمانان مولتی ورس دی سی جان سالم به در برد. بتمنی که می‌خندد بعد از اینکه اول توسط لژیون دووم و بعد هم توسط لیگ عدالت دستگیر شد، توانست رویدادها را به‌نوعی دستکاری کند که پرپتوا را به نفع خودش برگرداند؛ او تبدیل به قهرمان پرپتوا شد و یک ارتش از مولتی ورس تاریک را هدایت می‌کرد تا به نام او، هسته دنیای دی سی را بشکند. اما در پس‌زمینه همه این اتفاقات، بتمنی که می‌خندد، نقشه‌های جداگانه‌ای داشت. او حتی کاری کرد که واندر وومن نسبت به کشتن او ترغیب شود؛ تا بلکه به این طریق ذهن او بتواند بدن بروس وین را که حالا خالی بود، در اختیار بگیرد.

بتمنی که می‌خندد، در حال خندیدن با شخصیت بتمن

لازم به ذکر است که او حتی خود را با قدرت‌های دکتر منهتن هم ادغام کرده بود. با اینکه این اتفاق باعث شد تا او تبدیل به تاریک‌ترین شوالیه بشود که بتواند پرپتوا را به قتل برساند، اما بدن او را هم بدون محافظت رها کرد. در ابتدا اینطور به نظر می‌رسید که بتمن، فایده‌ای برای بتمنی که می‌خندد پیدا کرده است؛ زیرا بتمن، جسد او را به میدان نبرد برای سرنوشت مولتی ورس آورده بود. بتمن از حلقه ارتش بلک لنترن استفاده کرد تا او را به همراه ارتشی از مرده‌ها به زندگی بازگرداند. مشخص شد بتمنی که می‌خندد، خودش یک حلقه قدرتی بلک لنترن دارد؛ همین موضوع اجازه می‌داد که او بتواند دربرابر کنترل شخص دیگری مانند بتمن مقاومت کند.

به همین دلیل هم بتمن یک مقدار از غیبگویی‌های جیسون بلاد استفاده کرد و بتمن هیولایی را با بروس وین قهرمانی پیوند زد. زمانی‌که نبردی بین این دو به وجود آمد، بتمنی که می‌خندد نقشه واقعی خودش را افشا کرد؛ آن هم به‌عنوان یک برنامه پشتیبان، در صورتی که تاریک‌ترین شوالیه در نبرد مقابل گلدن واندر وومن، شکست خورد. بتمنی که می‌خندد، در نظر داشت آنقدر هرج‌و‌مرج و خونریزی ایجاد کند که همچنان قهرمانان باقیمانده از او بترسند. این موضوع اجازه می‌داد که یک نسخه از بتمنی که می‌خندد، دوباره در داخل دارک مولتی ورس به وجود بیاید و از سرنوشت خود مطمئن شود. اما بتمن به نکته خیلی خوبی اشاره کرد.

زیرا بتمن تنها کسی بود که می‌توانست بفهمد فرد مقابلش چقدر ترسناک است. اگر قرار بود که بتمن از این مخصمه جان سالم به در نبرد و بتمنی که می‌خندد هم به قهرمانان کمک نکند؛ او هر کاری که در توانش بود، انجام می‌داد تا هر چیزی را که درباره همتای تاریکش وجود دارد، فراموش کند. در حقیقت این کار باعث می‌شد بتمنی که می‌خندد به‌طرز وحشتناکی از بین برود. اما در طرف مقابل، اگر بتمنی که می‌خندد تصمیم بگیرد که درکنار دیگران مبارزه کند، بتمن اطمینان می‌دهد که او برای همیشه در خاطر همه باقی بماند؛ این به آن معنی بود که او هنوز هم می‌توانست در دارک مولتی ورس به وجود بیاید و فرصت حمله دوباره را داشته باشد.

بتمنی که می‌خندد در حال خندیدن در رویداد Death Metal

همین صحبت‌ها باعث شد تا بتمنی که می‌خندد درکنار بتمنِ آسیب‌دیده با شدت بخندد؛ زیرا آن‌ها متوجه شدند که برای زندگی طولانی‌تر و نجات از نبرد نهایی، به یکدیگر نیاز دارند. بتمنی که می‌خندد، بعد از معرفی در رویداد Dark Nights: Metal بلافاصله تبدیل به یک چهره بسیار محبوب شد. او با سرعت زیادی محبوب و مشهور شد و دیگر به‌عنوان تهدید بسیار خطرناکی تلقی می‌شد که می‌توانست افرادی مانند بتمن و لکس لوثر را هم بترساند. در طی چند سال اخیر شخصیت بتمنی که می‌خندد در مرکز رویدادهای شرکت دی سی بوده است. با اینکه پایان Dark Nights: Metal بیشتر روی شکل نهایی او تمرکز دارد، اما همین ماجرا به دی سی اجازه می‌دهد که این کانسپت و چهره را برای مدتی در قفسه بگذارد تا بعدها دوباره بتواند از آن استفاده کند.

حتی اگر تاریک‌ترین شوالیه در نبرد شکست بخورد، بتمنی که می‌خندد همچنان به یک شکلی زنده است. او در نظر دارد تا دوباره بازگردد و انتقام خود را بگیرد و برای انجام این کار هم در حال کشیدن نقشه است. این یک راه خیلی هوشمندانه برای هموار کردن راه بازگشت این شرور است که بالاخره در آینده انجام خواهد شد؛ حتی با وجود اینکه قهرمانان این فرصت را دارند که در قدرتمندترین حالت، او را به قتل برسانند. از آنجایی که این شخصیت از تاریک‌ترین شوالیه جدا شده است، این فرصت را در اختیار او قرار می‌دهد که در دنیای دی سی پس از Dark Nights: Metal هم زنده بماند و در داستان‌های بعدی دوباره شانس برگشتن را داشته باشد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده